SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän Omat ostot -palvelulle kultainen leijona Cannes’ssa: vastuullisuus ja oikeus omaan dataan valttikortteja

Jaa

Asiakasomistajille luotu palvelu voitti harvinaisen kultaisen leijonan Cannes Lions -festivaaleilla.

S-mobiiilista löytyvä Omat ostot on kansainvälisestikin ainutlaatuinen palvelu. Kuva: Nina Kaverinen.
S-mobiiilista löytyvä Omat ostot on kansainvälisestikin ainutlaatuinen palvelu. Kuva: Nina Kaverinen.

S-mobiiilista löytyvä Omat ostot on kansainvälisestikin ainutlaatuinen: kuluttaja voi mm. seurata hiilijalanjälkeään, kotimaisten tuotteiden osuutta ostoskoristaan ja käydä läpi ostoksiaan eri kategorioissa. Tavoitteena on auttaa ihmisiä tekemään entistä tietoisempia ja fiksumpia valintoja.

- On erityisen upeaa voittaa arvostettu palkinto palvelulla, jonka tarjoamme asiakasomistajillemme veloituksetta. Data tekemistäsi ostoksista kuuluu sinulle. Kuulostaa perusasialta, mutta kun katsotaan maailmanlaajuisesti, niin ei se olekaan itsestään selvää. Me täällä Suomessa olemmekin edelläkävijöitä, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho sanoo.

Omat ostot -palvelun kautta asiakasomistaja kiinnittää huomioita asioihin, joita ei ole tullut aiemmin edes miettineeksi. Kuluttajien tekemillä valinnoilla on merkitystä erityisesti sitouttamisessa.

- Pyrimme palvelemaan asiakasomistajia ja personoimaan palvelut siten, että niitä halutaan käyttää jatkuvasti. Esimerkiksi ostosten hiilijalanjäljen pienentäminen voi olla erittäin motivoivaa, kun muutos omassa datassa on havaittavissa ja se päivittyy reaaliajassa, SOK:n markkinointijohtaja Lauri Toivonen toteaa.

Vuonna 2018 lanseerattu Omat ostot -palvelu on pitkän ja määrätietoisen tuotekehityksen tulosta.

- Visio on alusta lähtien ollut hyvin selkeä: tarjoamme asiakkaan oman datan takaisin heille itselleen rikastettuna sellaisella tiedolla, jota aiemmin ei ole ollut saatavilla tai se on vaatinut asiakkailta paljon vaivaa, kertoo Vesa Riihelä, Head of Service development, SOK.

Kuluttajia on osallistettu kaikissa vaiheissa ja asiakaspalautteita on kuunneltu tarkalla korvalla.

- Uskon, että tämä onkin ollut menestyksen tae. Kiitokset kuuluvat pitkälti myös palvelun kehityksessä mukana olleille lukuisille tavallisille asiakasomistajille, Riihelä kiittää.

Cannes Lions -festivaali nostaa esille vuosittain maailman vaikuttavimmat brändit ja jakaa palkintoja luovuudesta sekä asiakaskokemuksesta. S-ryhmä on viime vuosina napannut pronssileijonat Alepan Korttelitoiveella (2019) sekä Hihna247-tempauksella (2018).

Lisätiedot medialle:
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, p. 010 76 80655
Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK, puh. 010 768 0716
Vesa Riihelä, Head of Service development, SOK, puh. 010 768 0413

Avainsanat

Kuvat

S-mobiiilista löytyvä Omat ostot on kansainvälisestikin ainutlaatuinen palvelu. Kuva: Nina Kaverinen.
S-mobiiilista löytyvä Omat ostot on kansainvälisestikin ainutlaatuinen palvelu. Kuva: Nina Kaverinen.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi
​S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​
 
Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. ​
 
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​
 
#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Tässä ovat syksyn kiinnostavimmat ruokauutuudet – kotimainen kaura, härkäpapu ja lahna muodostavat sesongin hittiruoat1.7.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomalainen menestysresepti nostaa jälleen esiin kotimaan kiinnostavimmat ruokainnovaatiot, joilla on mahdollisuus nousta tänä vuonna kaikkien huulille. Parhaillaan televisiossa esitettävällä tuotantokaudella kilpailee kuusi alkukarsinnoista suoriutunutta finalistia, joiden tuotteissa yhdistyvät ruoka-alan kestotrendit – kasvispohjaiset raaka-aineet, hyvinvointi ja ekologisuus.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme