S-ryhmän tuulivoimatuotannosta vastaa Gigawatti Oy

S-Voima Oy:n ja St1 Nordic Oy:n tasaosuuksin omistama teollisen tuulivoiman tuotantoyhtiö TuuliWatti Oy on jakautunut kahdeksi yhtiöksi. S-ryhmän tuulivoimatuotannosta vastaa jatkossa Gigawatti Oy, jonka hallinnassa ovat nyt S-ryhmälle siirtyneet TuuliWatin tuulipuistot ja kehityshankkeet.

TuuliWatin jakautuessa S-ryhmälle siirtyi kolme toiminnassa olevaa tuulipuistoa, yksi rakenteilla oleva tuulipuisto sekä kehityshankkeita. Kokonaisuuden avulla S-ryhmän on mahdollista saavuttaa ilmastolinjauksensa tavoite käyttää ainoastaan uusiutuvaa energiaa viimeistään vuoden 2030 lopussa.

Gigawatti Oy on S-ryhmän sähkönhankinnasta vastaavan S-Voiman täysin omistama yhtiö.

Mikko Halonen, toimitusjohtaja, S-Voima Oy ja Gigawatti Oy, 010 76 82064

Monessa perheessä mietitään nyt valmista hotellijoulua3.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Tänä vuonna joulunviettotavat poikkeavat monessa perheessä aiemmasta. Totuttu ulkomaanmatka jää väliin eikä isolla suvulla nyt kokoonnuta. Se jättää tilaa hotellijoulun vietolle oman perheen kesken, vaikka kotikaupungissa. Sokos Hotellit tarjoavat runsaan kattauksen joulupaketteja kaikkialla Suomessa. Suosikkikohteiden osalta varauskalenteri alkoi täyttyä lokakuussa, mutta monin paikoin tilaa löytyy vielä - myös Joulupukin kotikaupungista Rovaniemeltä.

Tamperelainen maamerkki Original Sokos Hotel Ilves sulkeutuu uudistustöiden ajaksi1.12.2020 07:30:00 EETTiedote

S-ryhmän hotelleja Suomen suurimmissa kaupungeissa sekä Tallinnassa ja Pietarissa operoiva Sokotel Oy uudistaa nyt tamperelaisen maamerkin Original Sokos Hotel Ilveksen. Hotelli sulkeutuu noin vuoden kestävien uudistustöiden vuoksi 13. joulukuuta. Peruskorjauksen ohella kaikki talon hotellihuoneet sekä aula-, kokous- ja ravintolatilat uudistetaan. Työt valmistuvat arvion mukaan joulukuussa 2021.

Suomalainen Retki kauppaan -ruokakasvatusmalli viedään nyt Eurooppaan19.11.2020 08:21:54 EETTiedote

Koululaisille opetetaan arjen ruokataitoja ja fiksua kuluttamista uusilla innostavilla tavoilla. S-ryhmän yhdessä Ruokatiedon kanssa ideoima Retki kauppaan -ruokakasvatusmalli kiinnostaa nyt kansainvälisesti. Suomalainen idea viedään muihin Euroopan maihin osana EU-rahoitteista ruokakasvatushanketta. Menetelmän vaikuttavuutta tutkitaan parhaillaan Helsingin yliopiston vetämässä tutkimushankkeessa.