S-ryhmän vuoden 2018 yhteisövero 61,8 miljoonaa euroa

S-ryhmä maksoi vuonna 2018 yhteisöveroa yhteensä 61,8 miljoonaa euroa. Lukuun on laskettu S-ryhmän keskitettyjä ketjuohjaus- ja asiantuntijapalveluita tuottavan SOK:n sekä S-ryhmän alueosuuskauppojen sekä niiden tytäryhtiöiden maksamat yhteisöverot.

Kokonaisuudessaan S-ryhmän yritykset tilittivät Suomen valtiolle ja kunnille yhteensä lähes 1,8 miljardia euroa veroja ja maksuja vuonna 2018.

Lisätietoja:

viestinta@sok.fi

Reilusti yli 100 tonnia vähemmän muovia vuodessa – S-ruokakauppojen pakkausuudistukset tähtäävät kierrätettävyyteen ja kestävään muovin käyttöön21.7.2020 08:07:00 EESTTiedote

Yhdessä hedelmärasiassa käytetyn muovin määrä voi vaikuttaa pieneltä asialta, mutta kun volyymit ovat suuria, on pienilläkin muutoksilla suuri merkitys. Viinirypälerasioiden kansien vaihtaminen ohuisiin muovikalvoihin säästää yli miljoonan muovikassin verran muovia vuodessa. Kotimaista-merkin jauhelihapakkauksen vaihtaminen ohuempaan muoviin säästää vuodessa lähes 80 tonnia muovia. S-ryhmä kehittää jatkuvasti pakkauksiaan yhä vastuullisemmiksi yhdessä tavarantoimittajien kanssa.