Presto Paloturvallisuus Oy

Safedo Oyj osaksi Presto-konsernia

Presto, Pohjoismaiden suurin paloturvallisuus- ja turvallisuuskoulutusyritys, vahvistaa läsnäoloaan Suomessa. Safedo Oyj:stä tulee osa Prestoa. Yrityskaupan myötä Preston palvelu- ja tuotetarjoama sekä asiakkaiden turvallisuusosaamisen koulutus kasvaa entisestään.
Kuvassa: Preston konsernijohtaja Filip Bjuström, Safedon entiset omistajat Marko ja Minna Parviainen sekä Preston Suomen maajohtaja Tero Roivainen.

Tavoitteenamme on vahvistaa ihmishenkien pelastamiseen ja turvalliseen palontorjuntaan liittyvää osaamista. Safedo:n edistyksellinen ensiaputuotevalikoima ja vahva asema suomalaisten työpaikkojen ensiapuvalmiuden asiantuntijana mahdollistaa meille nykyistä laajemmat palvelut Suomessa sekä kaikkialla Pohjoismaissa”, kertoo Preston konsernijohtaja Filip Bjuström.

Safedo on Suomen johtava defibrillaattoreiden toimittaja. Yrityksellä on oma innovatiivinen ensiapupisteiden ja ensiapulaukkujen tuotelinja sekä vahva osaaminen ensiapu- ja turvallisuuskoulutuksissa. Safedo jatkaa toistaiseksi omana yhtiönään. Yrityksen aikaisemmat omistajat Marko ja Minna Parviainen sekä yrityksen henkilöstö jatkavat yhtiön palveluksessa.

Työpaikkojen ensiapuvalmius on yksi tärkeimpiä turvallisuuden osatekijöitä. Nopea toiminta, oikeat ensiapuvälineet ja ensiapuosaaminen säästävät ihmishenkiä. On hienoa, että yrityskaupan myötä voimme laajentaa tarjontaamme. Vahva tahtomme on, että yhä useampi toimija tavoittaa koulutuksemme ja siten parantaa oman työpaikansa turvallisuutta”, sanoo Preston Suomen maajohtaja Tero Roivainen.

Yhdessä Preston kanssa voimme tarjota asiakkaillemme huomattavasti laajemman valikoiman erilaisia turvallisuuskoulutuksia kaikkialla Suomessa. Koulutus on olennainen osa yritysten riskienhallintaa. Tapaturmien ennaltaehkäisy parantaa työturvallisuutta ja säästää kustannuksia. Osana Presto-konsernia meillä on nyt myös enemmän resursseja kehittää omaa kattavaa ensiaputuotevalikoimaamme Suomen ja Pohjoismaiden markkinoille”, toteaa Marko Parviainen Safedo Oyj:n toimitusjohtaja.

• Tero Roivainen - Presto, Suomen maajohtaja p. 040 748 1947
• Marko Parviainen - Safedo, toimitusjohtaja p. 010 279 2601

Kuvat

Lataa
Älykäs Safedo®-ensiapuaasema huolehtii puolestasi, että ensiapukaapista löytyy aina kaikki tarvittavat tuotteet.
Lataa
Safedo®-ensiapulaukut on varustettu kattavalla sisällöllä.
Lataa
Defibrillaattori, eli sydäniskuri on ainoa pelastava apu äkillisessä sydänpysähdyksessä. Safedo Oyj on Suomen johtava sydäniskureiden toimittaja, olemme toimittaneet jo yli 5000 sydäniskuria Suomeen.

Presto Paloturvallisuus Oy
Teerisuonkuja 7

Presto
Presto on perustettu vuonna 1959 ja se on Pohjoismaiden johtava turvallisuuskouluttaja ja paloturvallisuuden toimija. Kokonaisratkaisujen, koulutuksen ja konsultoinnin avulla luomme paloturvallisia ympäristöjä pienille ja suurille yrityksille kaikkialla Pohjoismaissa. Vierailemme vuosittain 60 000 asiakkaalla, koulutamme vuosittain yli 130 000 henkilöä Pohjoismaissa. Näin luomme turvallista, nykyaikaista ja kestävää palontorjuntaa sekä turvallisuusosaamista työpaikoilla. Preston liikevaihto on hieman yli miljardi kruunua.

Safedo Oyj
Yritys on perustettu vuonna 2005 ja yrityksellä on noin 27 työntekijää ja yli 27 000 asiakasta ympäri Suomea. Toteutamme vuosittain yli 6 500 asiakastapaamista. Yritys työskentelee tiiviisti asiakkaiden kanssa tavoitteena ennaltaehkäistä ja rajoittaa työtapaturmista aiheutuvia kustannuksia, sekä parantaa jokapäiväistä työturvallisuutta käytännönläheisesti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Presto Paloturvallisuus Oy

Tiedote yrityskaupasta: PRESTO PALOTURVALLISUUS OY ON OSTANUT SAMMUTINHUOLTO SAARI OY:n KOKKOLASTA28.10.2020 08:10:42 EET | Tiedote

Yli 55 vuotta Kokkolassa toiminut Sammutinhuolto Saari Oy siirtyi 27.10.2020 solmitussa yrityskaupassa osaksi Presto-konsernia. Sammutinhuolto Saari Oy jatkaa toimintaansa nykyisellä nimellään ja henkilöstöllään Presto Paloturvallisuus Oy:n tytäryhtiönä. Nykyinen toimitusjohtaja ja omistaja Henry Heinua tulee vastaamaan jatkossakin yhtiön operatiivisesta toiminnasta. Sammutinhuolto Saari Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetään Presto Paloturvallisuus Oy:n toimitusjohtaja Jari Kortelainen.