Säihkettä kotimaisessa musikaalikirjassa: Elämä on ihanaa!

Elämä on ihanaa! Pieni musikaalikirja on ensimmäinen kotimainen musikaalikirja, ei perinteinen historiateos, vaan hilpeiden muistojen ja tarinoiden kokoelma.

Ismo Loivamaa, Elämä on ihanaa! Kansikuva: Tarja Kettunen

Ismo Loivamaan kirjassa Elämä on ihanaa käydään läpi sykähdyttäviä musikaalimuistoja 1950-luvulta aina suomalaisten asenteita ja sydämiä koskettaneisiin nykymusikaaleihin saakka: Billy Elliot, Kinky Boots, Pieni merenneito... Mukana on muistoja maailman näyttämöiltä, mutta pääosassa ovat kotimaiset teatterit, omat tähtihetkemme.

Pieni musikaalikirja koostuu iloisista tarinoista, teatterijuoruista, ennätyksistä ja ihmeistä, kummallisuuksista ja kuriositeeteista. Samalla tavataan unohtumattomia tähtiä Liisa Tuomesta Emmi Jurkkaan, Laila Kinnusesta Arja Korisevaan, Leo Lähteenmäestä Ismo Kallioon. Mukana on musikaalien värikästä kulttuurihistoriaa: musikaalit ovat mm. synnyttäneet mielenosoituksia ja pelastaneet teattereita perikadolta. Ja glamouria rakastettiin jo 1950-luvulla, kun My Fair Ladyn suomalaiseen ensi-iltaan lennätettiin tuoreita orvokkeja Nizzasta – keskellä talvea.

Musikaalit keräävät bussilasteittain yleisöä teattereihin. Musikaalit ovat Suomessa entistä loisteliaampia ja tasoltaan kansainvälisempiä – eikä vain Helsingissä vaan myös muissa kaupungeissa. Elämä on ihanaa!

Teos: Elämä on ihanaa! Pieni musikaalikirja
ISBN: 978-952-304-269-8
Kirjoittaja: Ismo Loivamaa
Kansikuva: Tarja Kettunen
Julkaisupäivä: 8.10.2020

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:

puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Ismo Loivamaa, Elämä on ihanaa! Kansikuva: Tarja Kettunen

Tomi Kontion Kansallispuistojen kutsu vie lukijan Suomen luontoon29.10.2020 09:00:00 EETTiedote

Tomi Kontion teos Kansallispuistojen kutsu on valokuvia, tietoa ja tarinoita yhdistävä teos kaikille metsiä rakastaville ja luonnossa liikkuville. Se tarjoaa vinkkejä patikointireissuille, henkeäsalpaavia maisemia sekä hymyn huulille tuovaa isän ja lapsien havainnointia eräreissuilta. Teos kuljettaa lukijan muun muassa kajakkiretkelle Kolovedelle, taide-elämysten äärelle Hossaan ja bongaamaan majakoita Selkämerelle.

Pirjo Suvilehdon Oi ihana satu Kustantamon kuulumisia -blogissa27.10.2020 09:35:00 EETTiedote

“Runo päivässä tekee hyvää, ja kirja kuukaudessa ylläpitää ihan jokaisen hyvinvointia.” Tiedetään, että lukeminen on tärkeää ja edistää terveyttä, hyvinvointia ja tasa-arvoa monin tavoin. Kirjallisuuden ja lukemisen mahdollisuudesta toimia terapian työkaluna puhutaan edelleen vähän. Pirjo Suvilehto esittelee tämän jokaiselle sopivan terapiamuodon teoksessaan Oi ihana satu – Lasten ja nuorten kirjallisuusterapia. Suvilehto kertoo kirjasta Kustantamon kuulumisia -blogissa.

Olli Nurmen Ruutitynnyrin vartijat Kustantamon kuulumisia -blogissa25.10.2020 09:30:00 EETTiedote

Olli Nurmi vietti kaksi vuotta elämästään rauhanturvaajana Lähi-Idässä. Hän kirjoitti ajanjaksosta Ruutitynnyrin vartijat -kirjan, joka perustuu Nurmen päiväkirjamuistiinpanoihin. Tuo kirja paljastaa lukijalle todellisia tunnelmia ja tapahtumia, joita rauhanturvaaja työssään kohtaa. Nurmi kertoo omakohtaisesta Ruutitynnyrin vartijat -kirjastaan Kustantamon kuulumisia -blogissa. Blogi on osa kustantamon osallistumista Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumaan.

Krista Launosen omakohtainen Hymyn salaisuus Kustantamon kuulumisia -blogissa22.10.2020 09:49:39 EESTTiedote

Hymy ja kuolema. Siinäpä nopeasti ajateltuna vastakkainen sanapari. Miten niitä on mahdollista käsitellä yhdessä teoksessa? Vai voisiko se olla hyvän elämän viimeinen tavoite, että kuolisi hymy huulilla? Krista Launosen haastattelu omakohtaisesta kirjastaan Hymyn salaisuus julkaistaan Kustantamon kuulumisia -blogissa tänään 22.10. Blogi on osa Avaimen osallistumista tänään alkavaan Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumaan.