SAK Keski-Suomi valitsi saarijärveläisen Logstorin vuoden esimerkilliseksi yritykseksi

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK Keski-Suomen aluetoimikunta palkitsi vuoden esimerkillisenä yrityksenä Saarijärvellä toimivan Logstor Finland Oy:n.

- Logstorissa on avoin viestintäkulttuuri johdon ja työntekijöiden välillä. Asioista kerrotaan jo valmisteluvaiheessa, jolloin vaikeitakin asioita voidaan yhdessä pohtien käsitellä ja etsiä parhaiten toimivia ratkaisuja. Tiukassa kilpailutilanteessa on pystytty näin jopa rekrytoimaan lisää työntekijöitä, SAK:n alue- ja järjestöasiantuntija Ahti Ruoppila mainitsee valintaperusteeksi.

LOGSTOR Finland Oy kuuluu kansainväliseen Logstor-konserniin, jonka liikevaihto on noin 250 miljoonaa euroa vuodessa. Saarijärven yksikkö valmistaa kaukolämpö-, kaukokylmä- ja teollisuusputkistoja ja se on esieristettyjen putkistojen johtava valmistaja maailmassa. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 80 työntekijää.

SAK Keski-Suomi jatkoi vuosittaisen esimerkillisen yrityksen palkitsemista luovuttamalla taiteilija Samuli Alosen kiertopalkinnon Vuoropuhelu. Palkitulle jää myös muistoksi pienempi Samuli Alosen teos Tarkkailija. Palkinnon vastaanotti Logstorin toimitusjohtaja Antti Valkeinen.

- Palkitsemisella halutaan nostaa esiin yrityksiä tai työpaikkoja, joissa työnantajan ja työntekijöiden yhteistoiminta on poikkeuksellisen toimivaa. Näitä yrityksiä kartoitetaan SAK:n aluetoimikunnassa, SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunnan puheenjohtaja Mika Tiitinen kertoo.

Edellinen vuoden esimerkillinen yritys oli Kirjapaino Kari Ky Jyväskylästä.

SAK:lla on Keski-Suomen toiminta-alueella noin 35 000 jäsentä. SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunta koostuu jäsenliittojen edustajista eri aloilta ja sen tehtävä on ohjata SAK:laisen ammattiyhdistysliikkeen alueellista yhteistoimintaa

SAK:n alue- ja järjestöasiantuntija Ahti Ruoppila p. 040 747 8231

SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunnan pj. Mika Tiitinen p. 050 562 7627

FFC om budgetmanglingen: Satsningar på tjänster för arbetslösa välkomnas, sysselsättning bland äldre ska stödas genom stärkt arbetsförmåga och kompetens16.9.2020 16:36:23 EESTTiedote

FFC välkomnar varmt de tilläggsanslag för arbetskraftspolitiken som regeringen kommit överens om vid budgetmanglingen. Anslagen gör det möjligt att ge arbetslösa individuellt stöd vid jobbsökning. FFC är beredd att medverka vid de förhandlingar med arbetsmarknadsorganisationerna som regeringen föreslår för att förbättra sysselsättningen bland äldre arbetstagare. FFC kan emellertid inte förbinda sig till en process där tonvikten skulle ligga på att försämra utkomsten för äldre arbetslösa.

SAK budjettiriihestä: Satsaukset työttömien palveluihin tervetulleita, ikääntyneiden työllisyyttä tuettava työkykyä ja osaamista vahvistamalla16.9.2020 16:30:50 EESTTiedote

SAK pitää hallituksen budjettiriihessä sopimia työvoimapolitiikan lisämäärärahoja erittäin tervetulleina. Määrärahat mahdollistavat työttömien yksilöllisen työnhaun tukemisen. SAK on valmis hallituksen esittämiin työmarkkinajärjestöjen neuvotteluihin ikääntyneiden työllisyyden parantamiseksi. Sellaiseen prosessiin SAK ei kuitenkaan voi sitoutua, jonka päätepisteenä olisi ikääntyneiden työttömien toimeentulon heikentäminen.