SAK:n edustajistossa esillä ajankohtainen työmarkkinatilanne ja sopimuskierros

Tervetuloa kuulemaan tuoreimmat uutiset sopimuskierrokselta SAK:n edustajiston kokoukseen torstaina ja perjantaina 21.–22. marraskuuta. Toimittajat voivat tulla seuraamaan kokousta molempina päivinä.

Kokous alkaa torstaina kello 10 puheenjohtaja Jarkko Elorannan ajankohtaisella työmarkkinakatsauksella, jonka jälkeen edustajat käyvät yleiskeskustelun.

Toimittajilla on mahdollisuus osallistua lounaalle kello 13–14 ja tehdä kokouksen aikana haastatteluja.

Edustajiston kokouksessa vierailee torstaina Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson klo 12.

Edustajiston kokouksen ohjelma ja liittojen esitykset

Ilmoittautuminen keskiviikkoon klo 14 mennessä

Helsinki Congress Paasitorni
Paasivuorenkatu 5 A, Helsinki

Tunniste sosiaalisessa mediassa
#SAKedustajisto

Lisätiedot ja haastattelujärjestelyt
Viestintäpäällikkö Marjo Pihlajaniemi
marjo.pihlajaniemi@sak.fi

Många arbetsgivare bryter fortfarande mot lagar och avtal i arbetslivet18.9.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

En tiondel av förtroendemännen och arbetarskyddsfullmäktige har i år blivit utsatta för påtryckningar från arbetsgivaren, när arbetsgivaren har försökt få personalens representanter att gå med på försämringar av anställningsvillkoren. Det visar en förtroendemannaenkät som fackcentralen FFC har gjort. Situationen kommer att förvärras om det lokala avtalandet utökas på det sätt som regeringen vill.