Sale Haapamäki uudistetaan syksyllä − uusi Salen pienmyymäläkonsepti Haapamäelle

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Haapamäen Salen syksyn 2021 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälästä rakennetaan lämminhenkinen uuden ajan Sale. Myymälän kaikki kalusteet uusitaan ja valikoimaa terävöitetään vastaamaan entistä paremmin haapamäkeläisten asiakkaiden tarpeisiin. Remontti valmistuu lokakuussa.

Sale Haapamäki on toiminut nykyisissä tiloissa vuodesta 2006 alkaen. Syksyllä alkavassa uudistuksessa myymälä päivitetään kauttaaltaan uuden Sale pienmyymäläkonseptin mukaiseksi. Kuva: Sanna Eloranta / Keskimaa

Keski-Suomen ensimmäiset osuuskaupat perustettiin vuonna 1904. Etujoukoissa oltiin Keuruun Haapamäellä, jossa osuuskauppatoiminta aloitettiin vanhassa kestikievarirakennuksessa. Nykyisissä tiloissa Sale Haapamäki on toiminut vuodessa 2006 asti. Haapamäen Sale palvelee haapamäkeläisten lisäksi laajasti myös alueen vapaa-ajan asukkaita.

− Nyt on tullut aika nykyaikaistaa Sale Haapamäen myymälä, jossa kalustus on jo kylmäkoneita myöten elinkaarensa päässä. Samalla myymälä remontoidaan kauttaaltaan ja sinne tuodaan uuden Sale-konseptin mukainen viihtyisämpi myymäläilme. Teemme isoa muutosta, jonka tavoitteena on tarjota asiakkaillemme entistä parempaa palvelua viihtyisämmässä ympäristössä, toteaa projektista vastaava Sale-ryhmäpäällikkö Outi Terho Osuuskauppa Keskimaalta.

Uusi Sale-konsepti on toteutettu viime syksynä Sale Toivakassa, joten Sale Haapamäki on nyt toinen Keskimaan toimialueen Sale, joka päivitetään kauttaaltaan vastaamaan Sale-ketjun uutta, lämminhenkistä myymäläilmettä. Myymälässä uusitaan kaikki kalusteet kassapöytiä ja ostoskärryjä myöten. Nykyiset kylmä- ja pakastekalusteet vaihdetaan uudistuksen yhteydessä energiatehokkaisiin ja uuden kaasuasetuksen vaatimukset täyttäviin kylmäkalusteisiin. Kylmäkalusteiden vaihdolla tavoitellaan noin 20%:n vuosittaista energiansäästöä.

− Remontti on iso juttu niin meidän asiakkaillemme kuin henkilökunnallekin. Tällaista kokonaisvaltaista uudistusta on odotettu pitkään ja nyt se vihdoin toteutuu ja saamme toteutukseen monia toiveita, kuten asiakasvessan myymälän yhteyteen. Uudistuksen yhteydessä tarkastelemme myös meidän valikoimaamme kokonaisvaltaisesti ja uudistamme sitä vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme tarpeisiin, iloitsee Sale Haapamäen myymäläpäällikkö Teemu Lamminaho.

Syksyllä alkavan, noin kuusi viikkoa kestävän, remontin uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin vaiheista toteutetaan yöaikaan. Myymälä joudutaan kylmälaitteiden vaihdon ajaksi laittamaan kiinni arviolta neljäksi päiväksi. Lokakuussa 2021 valmistuvan remontin kokonaisinvestointi on noin 660 000 euroa.

Osuuskauppa Keskimaa, Outi Terho, ryhmäpäällikkö, outi.terho@sok.fi, 010 767 3601
Osuuskauppa Keskimaa, Teemu Lamminaho, myymäläpäällikkö, teemu.lamminaho@sok.fi, 010 767 5255

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

S-market Lievestuoreen myymäläuudistus on valmis – piha-alueet valmistuvat syksyllä8.6.2021 13:15:00 EEST | Tiedote

S-market Lievestuoreella kevään aikana tehty kokonaisvaltainen uudistus on valmistunut. S-marketin myymäläilme on päivitetty uuden S-market konseptin mukaiseksi ja myymälään on rakennettu uusi sisäänkäynti. Pysäköintialueiden muutostyöt jatkuvat vielä läpi kesän ja valmistuvat loppusyksyn aikana. Uudistuneen myymälän avajaisia juhlitaan avajaistarjousten merkeissä.

Keskimaa maksaa kesäkuussa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa yli 5,5 M€12.5.2021 12:50:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa Keskimaan asiakasomistajille ylijäämänpalautusta vuoden 2020 tuloksesta. Ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna yhteensä yli 5,5 miljoonaa euroa. Lisäksi kevätkokouksessa todettiin, että Osuuskauppa Keskimaa valmistautuu vaalisyksyyn. Keskimaalle valitaan vaaleissa uusi edustajisto seuraavaksi nelivuotiskaudeksi.

Jyväskylän Sokoksen yt-neuvottelut päättyneet – vaikutukset ennakoitua pienemmät11.5.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan Sokos Jyväskylään kohdistuneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Sokoksen vakituisia työntekijöitä, yhteensä 44 henkilöä. Yt-neuvottelujen lopputulos vaikuttaa yhteensä 25 henkilöön. Lomautuksien ja irtisanomisien sijaan neuvotteluissa on keskusteltu ensisijaisesti osa-aikaistamisista, sopimustuntien muutoksista sekä toimenkuvamuutoksista.