Sale-pyörä laskeutuu lanseerauspäivänään Näsinneulasta

Tamperelaiset saavat kaupungin joukkoliikenneverkoston uusimman jäsenen, Sale-pyörän, käyttöön maanantaina 7.6., kun kulkupeli lanseerataan Keskustorin tuntumassa järjestettävässä tapahtumassa. Sale-pyörät lasketaan kaduille hieman ennakoitua aikaisemmin, sillä lanseerauksen arvioitiin alun perin menevän lähemmäs juhannusta. Lanseerauspäivä on samalla ensimmäinen virallinen Sale-pyörä-päivä, jota vietetään jatkossa vuosittain.

Sale-pyörän hillitty väritys mukailee Pirkanmaan Salejen uutta myymälämiljöötä. Kuva: Pasi Tiitola

Sale-pyörää päästään polkemaan Tampereella jo kesäkuun toisella viikolla, jolloin yhteensä 200 pyörää saapuu helpottamaan keskustassa ja keskustan tuntumassa liikkumista. Kaupunkipyörien infrastruktuuri on nyt valmiina, joten pyöriä ei tarvitse pidätellä tallissa pidempään. Palvelu täydentyy lopuilla 500 pyörällä vaiheittain heinäkuun aikana.

– Olemme iloisia, että saamme kaupunkipyörät käyttöön jo kesän alussa, vaikkei pyöräverkosto olekaan toimitusvaikeuksista johtuen täydessä laajuudessaan lanseerauspäivänä. Alkuun käytössä ovat keskustan pyöräasemat ja niitä otetaan käyttöön lisää sitä mukaa kun pyörien määrä kasvaa, Tampereen kaupungin joukkoliikennejohtaja Mika Periviita kertoo.

Tyylikkäästi satulassa ja ostoksilla

Kesäkaduilla Sale-pyörän tunnistaa hillityn vaaleasta värityksestä, ja Sale-brändi näkyy muun muassa pyörän rungon ja korin teippauksissa. Sale-ilme ei ole aivan yhtä räiskyvä kuin mihin myymälöissä on totuttu.

– Valittu linja johtuu siitä, että Pirkanmaan kaikki Salet uudistuvat tämän vuoden aikana miljööltään entistä harmonisemmiksi. Kaupunkialueella esimerkkeinä uudistuksesta ovat keväällä remontoidut Hatanpään ja Amurin Salet. Samaa hyvää fiilistä haluttiin myös kaupunkipyörien ulkoasuun, Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen Pirkanmaan Osuuskaupalta kuvailee.

Tampereen kaupunki valitsi Pirkanmaan Osuuskaupan huhtikuussa Tampereen kaupunkipyöräjärjestelmän brändäys-, markkinointi- ja mainoskumppaniksi, ja Sale-brändi valikoitui kaupunkipyörien visuaaliseksi kärjeksi nopeutensa ja helppoutensa vuoksi. Pyörien ulkoasun lisäksi Sale-brändi näkyy yhtenäisesti pyöräasemissa ja Tampereen kaupunkipyörät -sovelluksessa, jolla pyöräilijä ottaa kaupunkipyörän käyttöön.

Ensimmäistä Sale-pyörä-päivää vietetään näyttävin menoin

Sale-pyörät lanseerataan 7.6. Jugendtorilla Commercen talon edustalla järjestettävässä tapahtumassa, joka näkyy ja kuuluu myös verkossa – ohjelmaa pääsee seuraamaan etäyhteyksin Pirkanmaan Osuuskaupan Facebook-livessä. Pyörät taipuvat tapahtumassa moneen maailmanennätysyrityksestä stomp-esitykseen.

Päivän aikana nähdään myös Sale-pyörällä Näsinneulasta tehtävä stunt, joka striimataan suorana Jugendtorin jättiscreenille ja Facebook-liveen.

Tapahtumassa annetaan henkilökohtaista opastusta kaupunkipyörien käyttöön, ja Tampereen kaupunkipyörät -sovelluksen ladanneille on luvassa päivän mittaan pieniä palkintoja. Koko lanseerauspäivän ohjelma aikatauluineen päivittyy toukokuun aikana Pirkanmaan Osuuskaupan verkkosivuille osoitteeseen www.pirkanmaanosuuskauppa.fi/salepyora sekä Pirkanmaan Osuuskaupan Facebook-tililtä löytyvään tapahtumaan.

Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen, puh. 010 767 2891, asta.haapanen@sok.fi

Tampereen kaupungin joukkoliikennejohtaja Mika Periviita, puh. 050 326 7007, mika.periviita@tampere.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Nysse vastaa Tampereen seudun joukkoliikennepalvelun järjestämisestä. Tampereen kaupunkipyöräpalvelu tulee osaksi Nyssen liikenneperhettä. Lisätietoja kaupunkipyörien käytöstä kevään aikana nysse.fi.

Tampereen kaupunki - Kaupunkiympäristön palvelualue vastaa kaupunkipyöräjärjestelmän suunnittelusta ja kehittämisestä. Kaupunkipyöräjärjestelmää kehitetään kestävän liikkumisen toimenpiteenä osana Hiilineutraali Tampere 2030 -tiekarttaa.

Lanseerauksen yhteydessä käyttöön otetaan keskustassa ja sen tuntumassa sijaitsevat kaupunkipyöräasemat. Asemaverkosto laajenee täyteen kapasiteettiinsa vaiheittain kesä–heinäkuun aikana. Kuva: Tampereen kaupunki
Sale-pyörät tulevat osaksi Nyssen liikenneperhettä. Kuva: Pasi Tiitola
Pyörä otetaan käyttöön Tampereen kaupunkipyörät -sovelluksella. Kuva: Pasi Tiitola
Pyörän lukko aukeaa skannaamalla siinä oleva QR-koodi sovelluksen avulla. Kuva: Pasi Tiitola
Kuva: Pasi Tiitola

Lielahden Prisma uudistuu – asiakasyhteistyö käynnisti laajennushankkeen27.5.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Länsi-Tampereen voimakas kehitys nostaa alueen kaupallisten palveluiden rimaa. Asiakaskunnan toiveisiin vastataan Lielahden Prisman uudistuksella, jonka tavoitteena on kehittää arjen palveluiden ympärille entistä monipuolisempi ja helposti saavutettava kokonaisuus. Elämyksellistä, vastuullista ja aikansa etunenässä kulkevaa kauppaa alettiin suunnitella yhdessä asiakkaiden kanssa jo viime vuoden puolella.

Sokoksen uudet ravintolat omistetaan nautiskelijoille – kulmaterassilla kelpaa seurata kaupungin vilinää22.4.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kuohuva ostosten lomassa, kahvihetki ystävän kanssa, raikas salaattilounas vai kuuma kulhollinen maailman makuja? Tätä kaikkea on pian luvassa Sokoksen asiakkaille uusien ravintoloiden myötä. Katutasoon avattava kahvila-deli Bacaro Doppio herkullistaa shoppailuhetkiä italialaisilla herkuilla ja viineillä. Neljännen kerroksen tuore tulokas puolestaan on Sokos 4 -niminen ravintolakokonaisuus, joka pitää sisällään kahvila Kaffen, legendaarisia Sokoksen salaatteja tarjoilevan Saladin sekä filippiiniläisestä ja skandinaavisesta keittiöstä makuja ammentavan Filpan.