Sale Toivakka uudistuu kokonaisvaltaisesti – S-ryhmän uusi pienmyymäläkonsepti Toivakkaan

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Toivakan Salen syksyn 2020 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälään saadaan lisää tilaa, mikä mahdollistaa myös valikoimien laajentamisen. Sale Toivakka on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, joka uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Remontti valmistuu joulukauppaan.

Sale Toivakan myymälä uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Kuva: Petri Ahapainen / Keskimaa

Sale Toivakka on toiminut nykyisissä tiloissa vuodesta 2002 alkaen. Myymälässä toteutetaan syksyn aikana kokonaisvaltainen remontti, jossa uudistetaan kaikki kalusteet kylmäkalusteita ja pullonpalautuslaitteistoa myöten. Myös kiinteistön taustatiloja remontoidaan. Myymäläjärjestystä sekä varasto- ja toimistotiloja muokataan toimivammiksi, jonka myötä saadaan kaivattua lisätilaa myymälään ja pystytään laajentamaan valikoimia tärkeimmissä tuoteryhmissä.

− Sale Toivakan myymäläuudistuksen toteutustapaa on pohdittu vuosia ja viimein olemme löytäneet toteuttamiskelpoisen mallin, jossa kiinteistön taustatiloja järjestelemällä saadaan noin 50 neliötä lisää tilaa myymälään, toteaa projektin puuhamies ryhmäpäällikkö Jarkko Elola Osuuskauppa Keskimaalta.

Uudistuksen myötä koko myymälän ilme raikastuu ja päivittyy modernimmaksi, uuden Sale-pienmyymäläkonseptin mukaiseksi. Valikoimia laajennetaan asiakkaiden toiveita ja ostoskäyttäytymistä huomioiden.

− Olemme todella innoissamme, että pääsemme nyt uudistamaan myymäläämme 2020-luvulle, vastaamaan paremmin asiakkaidemme toiveita niin valikoimien kuin ihan myymäläympäristönkin osalta. Pääsemme toteuttamaan myös muita asiakkaiden toivomia parannuksia laajasti, kuten esimerkiksi myymälän yhteyteen rakennettava asiakas wc ja uusi pullonpalautusautomaatti, iloitsee Sale Toivakan myymäläpäällikkö Petri Ahapainen.

− Myymälämme nykyiset kylmä- ja pakastekalusteet ovat jo käyttöikänsä päässä, joten ne vaihdetaan uudistuksen yhteydessä waterloop-tekniikalla toimiviin, ovellisiin kylmäkalusteisiin. Kylmäkalusteiden kokonaisvaltainen uusiminen vähentää merkittävästi myymälän energiankulutusta, Ahapainen lisää.

Myymäläuudistusten lisäksi piha-aluetta järjestellään siten, että asiakaskäyttöön saadaan lisää parkkipaikkoja. Lisäksi pihaan saadaan kauan toivotut pysäköintipaikat peräkärryn tai asuntovaunun kanssa asioiville asiakkaille.

− Toivakkaan tuodaan yhtenä ensimmäisistä myymälöistä Suomessa S-ryhmän uusi pienmyymälöiden konsepti ja miljöö, joten toivakkalaisille on luvassa jotain ainutlaatuista. Myymäläilme muuttuu, mutta hyvät perusasiat säilyvät: pidämme kiinni Toivakan edullisimmasta ostoskorista, hyvästä saatavuudesta ja lämminhenkisestä palvelusta, summaa ryhmäpäällikkö Elola.

Lokakuussa alkavan remontin uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin vaiheista toteutetaan yöaikaan. Uudistus on valmis joulukuussa. Myymäläuudistuksen kustannusarvio on noin 800 000 €.

Osuuskauppa Keskimaa, Petri Ahapainen, myymäläpäällikkö, 010 767 5275, petri.ahapainen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jarkko Elola, ryhmäpäällikkö, 010 767 3029, jarkko.elola@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden12.10.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.

Hannikaisenkadun ABC-automaattiaseman ilme on uudistettu – automaattiasema palvelee jälleen pe 21.8.202021.8.2020 13:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema Jyväskylän keskustassa on uudistettu. Automaattiasemalle on uusittu elokuun aikana jakelumittarit, maksupäätteet ja aseman ilme. Lisäksi automaattiaseman valaistus on vaihdettu energiatehokkaisiin ratkaisuihin sekä mittarikentän ympäristöturvallisuutta on parannettu. Uudistettu Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema saadaan käyttöön jälleen perjantaina 21.8.2020. − Haluamme huolehtia ABC-asemiemme turvallisuudesta, tehokkuudesta sekä ilmeestä. Energiatehokkuus sekä mobiiliasioinnin helppous ovat tärkeitä meille sekä asiakkaille, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälöistä ja polttonestekaupasta vastaava johtaja Heikki Tervanen. Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla on kaksi tankkauspaikkaa ja myynnissä neljä polttonestelaatua. Osuuskauppa Keskimaalla on yhteensä seitsemän ABC-liikennemyymälää ja 27 automaattiasemaa Keski-Suomen alueella. Tämän vuoden aikana Keskimaa on uudistanut Jyväskylän alueella ABC Keljon automaattias

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.