Sami Hirvonen OmaSp Joensuun konttorinjohtajaksi

Joensuun konttorinjohtaja Anna-Helena Kosela siirtyi työurallaan Oma Säästöpankissa eteenpäin kehityspäälliköksi käynnissä olevaan peruspankkijärjestelmän uudistamishankkeeseen. Tämän myötä Sami Hirvoselle aukesi paikka hypätä pankin kelkkaan konttorinjohtajaksi maaliskuun alussa 2020. Sami Hirvonen on joensuulainen ja monessa liemessä keitetty pankkialan ammattilainen. Hänellä on pankkialalta yli viidentoista vuoden kokemus ja vahva osaaminen muun muassa yrityspuolen asioissa ja maksuliikenteessä. Yrittäjähenkisyyttä Sami on saanut yrittäjä-vanhemmiltaan ja koulutukseltaan hän on kauppatieteiden ylioppilas ja tradenomi.

Kuvassa vasemmalla Oma Säästöpankin Itä-Suomen aluejohtaja Jarmo Nikunen ja oikealla Joensuun konttorinjohtaja Sami Hirvonen.

Konttorinjohtaja Sami Hirvonen on tarttunut innolla tehtävään ja näkee kaupungin ja lähialueen elinvoimaisena ja elinkeinoelämän monipuolisena: ”Oma Säästöpankin toiminnassa minua viehättää paikallisuus ja vahva paikallinen läsnäolo. Näen sen isona juttuna asiakkaiden näkökulmasta, että päätökset tehdään lähellä asiakasta ja nopeasti. Koronaviruksen aiheuttama tilanne näkyy meillä nyt yhteydenottojen todella voimakkaana kasvuna sekä nykyisiltä että uusilta asiakkailta. Toivonkin kaikilta asiakkailtamme kärsivällisyyttä, mikäli yhteydenoton käsittely vie hiukan totuttua pidempään. Pankkina haluamme taata näin pandemiankin aikana turvallisen pankkiasioinnin ja sen vuoksi pyydämmekin käyttämään kattavia digitaalisia palvelukanaviamme tai puhelinta kaikkien mahdollisten pankkiasioiden hoitamiseen niin kauan, kun valtionhallinnon rajoitukset ovat voimassa. Toivon kovasti, että pystyn olemaan hyödyksi asiakkaillemme ja OmaSp:lle.”

Jarmo Nikunen aloitti Itä-Suomen aluejohtajana vuoden vaihteessa ja on vakuuttunut Joensuun talousalueesta kasvukeskuksena: ”Joensuu on ehdottomasti kaupunki, jossa haluamme olla lähellä ja läsnä ja kasvaa asiakkaidemme mukana. Itselläni tärkein päämäärä on lisätä pankkimme tunnettuutta Joensuussa ja olla toteuttamassa asiakkaidemme unelmia. Sen vuoksi yhteistyön tiivistäminen paikallisten tahojen kanssa on meille tärkeää jatkossa. Vahvistamme Joensuun tiimiämme edelleen lähiaikoina yhdellä asiantuntijalla ja pankkialan moniosaajalla. Uskomme tähän seutukuntaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin. Jatketaan ja lisätään nykyistä hyvää pöhinää asiakkaidemme kanssa.”

Konttorinjohtaja Sami Hirvonen ja aluejohtaja Jarmo Nikunen antavat mielellään kommentteja medialle suoraan paikallisista ja alueellisista asioista.

Sami Hirvonen, konttorinjohtaja, puh. 050 5304844

Jarmo Nikunen, aluejohtaja Itä-Suomi, puh. 040 5922304

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 3,8 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Jaossa 100 000 euroa nuorten ja lasten joukkueurheiluun Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöiltä2.9.2020 09:26:22 EESTTiedote

Kolme OmaSp Säätiötä yhdistävät voimansa ja jakavat yhteensä 100 000 euroa avustusta toimialueidensa nuorten ja lasten urheiluseurojen joukkueille. Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöt haluavat tehdä hyvää ja edistävät muun muassa lasten ja nuorten hyvinvointia mahdollistamalla heille liikunnallisen lapsuuden ja nuoruuden. Avustusta joukkueet voivat hakea esimerkiksi kisamatkoihin, peliasuihin ja varusteisiin.

Oma Säästöpankki julkaisee puolivuosikatsauksen ja kutsuu tiedotustilaisuuteen 10.8.202030.7.2020 08:51:29 EESTKutsu

OmaSp julkaisee vuoden 2020 puolivuosikatsauksen maanantaina 10.8.2020 arviolta klo 9. Tiedote on luettavissa julkistuksen jälkeen yhtiön internetsivuilla www.omasp.fi/sijoittajat. Yhtiö järjestää tiedotustilaisuuden analyytikoille, institutionaalisille sijoittajille ja medialle maanantaina 10.8. klo 10.30 OmaSp:n Helsingin konttorissa, osoitteessa Kluuvikatu 3, 7.krs, Helsinki. Tiedotustilaisuutta voi seurata myös suorana webcast-lähetyksenä 10.8.2020 klo 10.30 alkaen osoitteessa www.omasp.fi/sijoittajat ja myöhemmin tallenteena www.omasp.fi/sijoittajat. Sydämellisesti tervetuloa tutustumaan alkuvuoden tulokseemme ja loppuvuoden näkymiin.

OmaSp tukee yrittäjyyttä käynnistämällä valtakunnallisen yhteistyön Suomen Uusyrityskeskuksen kanssa12.6.2020 09:04:53 EESTTiedote

Elinkeinoelämän tuki uusyrityskeskustoiminnalle on ensiarvoisen tärkeää. OmaSp liittyi jäseneksi, koska yrittäjyys on keskeinen arvo myös omassa toiminnassamme. Suomen 30 Uusyrityskeskusta neuvoo maksutta alkavia yrittäjiä ja yrittäjyyttä suunnittelevia. Koronakeväästä huolimatta, ja toisaalta juuri sen takia, perustamisneuvonnalle riittää kysyntää eri puolilla Suomea.

OmaSp edistää pk-yritysten rahoitusta Euroopan investointirahaston turvin9.6.2020 08:21:38 EESTTiedote

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) on allekirjoittanut uuden jatkokiintiön takaussopimuksesta Euroopan investointirahaston (EIR) kanssa. Yhteistyöohjelman tavoitteena on helpottaa suomalaisten pk-yritysten luoton saantia ja kannustaa investointeihin. Jatkosopimus kattaa yhteensä 75 miljoonan euron yritysluotot, joita pankki voi myöntää määrätyin kriteerein kasvuhakuisille PK-yrityksille. Luotonannon riskit jaetaan OmaSp:n ja EIR:n kesken.