Sanoman Nelonen HD -kanava käynnistyy Digitan antenni-tv-verkossa 1.11.2017

Nelonen HD käynnistyy Digitan antenni-tv-verkossa huomenna keskiviikkona 1.11.2017 kanavapaikalla 24 kanavanipussa B.

Nelonen HD esittää Nelosen ohjelmistoa teräväpiirtoisena ja on vapaasti vastaanotettavissa ilman lisämaksuja. Sanoma Media Finland lähtee näin ensimmäisenä kaupallisena toimijana edistämään Suomen teräväpiirtosiirtymää Digitan antenni-tv-verkossa. Tällä hetkellä kanavan peittoalue kattaa 85 % Suomen väestöstä. Peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Nelonen HD lähetetään DVB-T2-teknologialla, ja kanavan katsominen edellyttää Antenna Ready HD -vastaanotinta. Digitan antenni-tv-verkossa olevien kanavien vastaanotto tapahtuu edelleen nykyisillä toimivilla UHF-vastaanottoantenneilla ja -järjestelmillä. Antenna Ready HD -vastaanottimet hakevat pääsääntöisesti uudet kanavat automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä laitteessa.

Suomen antennilähetysverkon tv-toimijat ovat sopineet vapaasti jaeltavien antenniverkon kanavien yhtäaikaisesta siirtymisestä HD:n eli teräväpiirron mahdollistavaan DVB-T2-lähetystekniikkaan. Nykymuotoiset SD-lähetykset loppuvat vuonna 2020. Tätä ennen moni tv-kanava aloittaa rinnakkaislähetykset eli lähettää peruslaatuista kanavaa sekä teräväpiirtolaatuista kanavaa samanaikaisesti.

Digita Oy, Markus Ala-Hautala, COO, puh. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.

Yle Radio Suomi Lahden aluelähetyksissä häiriöitä15.3.2018 16:50Tiedote

Digitan radiolähetyksissä Radio Suomen Lahden alueella on havaittu tekninen vika ja tällä hetkellä Lahden alueella välitetään Yle Radio Suomi Hämeenlinnan alueohjelmaa. Häiriö alkoi klo 15 ja viankorjaus on käynnissä. Pyrimme palauttamaan Yle Radio Suomen Lahden aluelähetykset normaaleiksi mahdollisimman pian. Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa: Kuluttajat: Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta.