Sarjakuvan lyhyt historia esittelee koko taiteenlajin historian

Juri Nummelinin Sarjakuvan lyhyt historia esittelee koko taiteenlajin historian selkeästi ja monipuolisesti aina 1700- ja 1800-lukujen ensimmäisistä kokeiluista nykypäivään.

Kansi: Juri Nummelin, Sarjakuvan lyhyt historia

Sarjakuvan lyhyt historia nostaa ensimmäistä kertaa esille rinnakkain koti- ja ulkomaisia sarjakuvataiteilijoita ja heidän tuotantoaan. Myös naistekijät ovat keskeisesti esillä. Teoksessa muu populaarikulttuurin historia ja yhteiskunnalliset muutokset kulkevat rinnakkain sarjakuvataiteen muutosten rinnalla.

Mukana kirjassa ovat niin maailman vanhimmat sanomalehtisarjakuvat kuin supersankarisarjakuvat ja japanilaiset mangatkin. Huomiota kiinnitetään yhtä lailla underground-sarjakuvaan kuin kaikkein tunnetuimpiin sarjakuviin. Tuttujen suosikkien rinnalla teoksesta löytyy uusia tuttavuuksia.

Juri Nummelin on aiemmin kirjoittanut mm. teokset Elokuvan lyhyt historia ja Animaatioelokuvan lyhyt historia.

Tekijä: Juri Nummelin
Teos: Sarjakuvan lyhyt historia
Ilmestymispäivä: 12.10.2018

Suomen kirjastopalvelu Oy
kustannuspäällikkö
Tiina Aalto
tiina.aalto@avain.net

Kansi: Juri Nummelin, Sarjakuvan lyhyt historia

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Avaimen kevät 2019: Kirjoja kaikille lukijoille23.11.2018 12:18Tiedote

Avain julkaisee keväällä 2019 kirjallisuutta kaikenikäisille. Kevään uutuuksia ovat muun muassa Sanna Ryynäsen kiehtova elämäkerta taiteilija Meri Genetzistä, Ilpo Salosen menneiden vuosikymmenen Euroopan-matkailuun kuljettava Täältä tullaan, Eurooppa!, Leena Komulaisen ja Nelli Immosen vauva-arjen aakkosillaan hauskuuttava Mikä ihmeen mahakipsi? sekä Tiina-Emilia Kauniston sinkkuilun ja deittailun historiaa esittelevä Lemmenmanauskirja. Kaikenikäiset pääsevät jännittävän viikinkihistorian jäljille Karoliina Suoniemen Ihan oikeiden viikinkiajan lapsien myötä ja Tittamari Marttisen Lasten matkaopas Suomeen kuljettaa pitkin kotimaata.