Satakunnan ELY-keskus onnistui jälleen asiakastyössä, palvelutyytyväisyystulokset kertovat tyytyväisyydestä

Asiakkailta saatu "palvelu kokonaisuudessaan" -arvosanojen (asteikko 1-5) keskiarvo 4,57 (v. 2021 4,55) on edelleen noussut vuoden 2021 tasolta valtakunnallisen keskiarvon ollessa 4,29 (v. 2021 4,35). Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelun asiantuntemukseen 4,72 (v. 2021 4,46) ja ystävällisyyteen 4,79 (v. 2021 4,83), tyytyväisyys päätösten perusteluihin 4,56 (v. 2021 4,56) on säilynyt viimevuotisella tasolla. Myös tyytyväisyys annettuun neuvontaan 4,56 (v. 2021 4,61) oli korkealla tasolla, vaikkakin hieman laskenut edellisestä vuodesta. Tyytyväisyys asioiden käsittelynopeuteen 4,53 (v. 2021 4,48) oli parantunut.
Satakunnan ELY-keskuksen palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen
Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuuksissa v. 2022
|
Valtakunnan keskiarvo 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2021 |
|
|
Rahoitus |
4,28 |
4,53 |
4,55 |
|
Maksatus |
4,24 |
4,63 |
4,64 |
|
Valvonta (luomuvalvonnat) |
4,41 |
4,55 |
4,55 |
- Satakunnan ELY-keskus on saanut asiakkailta edelleen hyvää palautetta alueella toteuttamistaan palveluista ja yhteistyöstä. Kiitos tästä kuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteavat ylijohtaja Marja Karvonen ja strategiapäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.
ELY-keskuksen toiminnan kehittämisessä panostetaan kuluvana vuonna edelleen siihen, että henkilöstöllä on ajantasainen osaaminen ja ammattitaito sekä mahdollisuus kehittyä työssään ja urallaan. Osaamisen kehittämisessä painotetaan asiakaslähtöisyyttä, uudistumista sekä sähköisten palvelujen ja toimintaympäristöjen hyvää hallintaa.
Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumista 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-keskusalueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.
Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2022 yhteensä 4430 vastausta koko maasta ja 102 Satakunnasta. Vastausmäärä on hieman noussut edellisvuodesta (vuonna 2021 3888 kpl). Nousu selittyy käytännössä maksatuspalvelujen vastausmäärän kasvusta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Satakunnan ELY-keskus
- ylijohtaja Marja Karvonen, p. 0295 022 111
- strategiapäällikkö Anne Jortikka, p. 0295 022 046
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Satakunnan ELY-keskusYrjönkatu 6
28100 Pori
0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta
ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus
Perinnemaisemien hoitosopimusten ja suojavyöhykkeiden korvauksia nostetaan17.12.2025 08:59:21 EET | Tiedote
Perinnemaisemien eli perinnebiotooppien hoidosta maksettavia korvauksia nostetaan vuodesta 2026 lähtien. Myös suojavyöhykkeiden eli muun muassa vesistöjä suojaavien nurmikasvustojen korvaukset nousevat.
Lounais-Suomen elinvoimakeskuksen ylijohtajaksi on nimetty Ilkka Horelli27.11.2025 14:36:11 EET | Tiedote
Lounais-Suomen elinvoimakeskus aloittaa toimintansa 1.1.2026. Valtioneuvosto nimitti 20.11.2025 kymmenelle elinvoimakeskukselle ylijohtajat ajalle 1.1.2026–31.12.2030. Valtion aluehallinnon uudistuksessa perustetaan 10 alueellista elinvoimakeskusta. Uudistuksen myötä nykyiset 15 ELY-keskusta lakkaavat.
Satakunnassa työttömyyden nousu on hidastumassa25.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Työttömyyden kasvu Satakunnassa on taittumassa. Nousu työttömien määrässä vuotta aiempaan verrattuna on kuukausi kuukaudelta pienentynyt kesäkuusta alkaen. Työvoiman kysyntä on Satakunnassa kuitenkin heikkoa ja pitkäaikaistyöttömien määrä on edelleen kasvanut voimakkaasti.
Mieti, miten puhut -kampanja herättää aikuiset puuttumaan häirintään17.11.2025 13:47:07 EET | Tiedote
Satakuntalaisessa yhteistyössä rakennettu "Mieti, miten puhut" -kampanja vastaa nuorten kokemaan hätään. Se muistuttaa aikuisten ja valta-asemassa olevien vastuusta puuttua rasismiin ja häirintään. Viikoilla 47–48 järjestettävä kampanja haastaa havainnoimaan arjen tekoja: Mieti, miten puhut. Rikotko vai rakennat?
Satakunnassa ennustetaan työvoimapulaa vain yksittäisissä ammateissa14.11.2025 11:02:53 EET | Tiedote
Satakunnassa arvioidaan vuoden päästä olevan kohtalaista työvoiman ylitarjontaa, kun tarkastellaan kaikkia toimialoja yhteensä. Ennustettu työvoiman kysynnän ja tarjonnan kohtaantotilanne on samankaltainen kaikilla tarkastelluilla toimialoilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
