Schaeffler valitsi Wapicen IoT-TICKET®-ratkaisun globaaliksi IoT-alustaksi

Schaeffler Group on johtava, maailmanlaajuinen autoteollisuuden ja teollisuuden toimittaja. Hyödyntääkseen esineiden Internetin (IoT) mahdollisuuksia, Schaeffler valitsi Wapicen IoT-TICKET®-ratkaisun globaaliksi IoT-alustakseen.

Schaeffler OPTIME, sensoreita ja mobiilisovellus ©Schaeffler

Schaeffler toi markkinoille uuden OPTIME-kunnonvalvontaratkaisun, jota tehtiin läheisessä yhteistyössä Wapicen kanssa alun ideoinnista toteutukseen asti. Wapicen IoT-TICKET®-ratkaisu ja sen laaja teknologiapaletti tarjoavat loistavat lähtökohdat uusien digitaalisten palveluiden luomiseksi Schaefflerin teollisuusasiakkaille.

OPTIME on kattava ja automatisoitu kunnonvalvontaratkaisu kone- ja laiteteollisuuden huoltohenkilöstölle sekä kiinteistöjen ylläpitäjille. Kustannustehokas ratkaisu käyttää pilveen kytkettyjä akkukäyttöisiä, langattomia antureita, jotka hyödyntävät mesh-verkkoa. Ratkaisussa voidaan helposti integroida useita satoja laitteita päivässä ja myös kustannussäästöt ovat olleet merkittävät, sillä OPTIME tuottaa jopa 50 prosenttia säästöjä verrattuna manuaaliseen mittaukseen.

Wapicen kehittämä IoT-TICKET® on kokonaisvaltainen IoT-ratkaisu, joka mahdollistaa massiivisten, tuotantotasoisten IoT-sovellusten luomisen helposti ja nopeasti. Ratkaisun avulla palveluiden markkinoille menoaika lyhenee ja käyttäjien innovaatiot lisääntyvät.

"Valitsimme IoT-TICKET®in, koska se on todistetusti tehokas teollisuuden IoT-alusta, jota on helppo mukauttaa tarpeisiimme ja jonka liiketoimintamalli sopii hyvin ratkaisu- ja palveluliiketoimintaamme", kertoo Schaefflerin Ecosystem and Partners Program Manager Richard Haagensen.

Wapice toimitusjohtaja Pasi Tuominen toteaa, että “Wapice on erittäin tyytyväinen yhteistyöhön, sillä se on loistava esimerkki yhteisinnovoinnista. IoT-TICKET®in ja palveluidemme avulla Schaeffler on pystynyt muuttamaan ideat konkreettisiksi tuotteiksi, joilla on globaali vaikutus".

Pasi Tuominen, Toimitusjohtaja
pasi.tuominen@wapice.com

Schaeffler OPTIME, sensoreita ja mobiilisovellus ©Schaeffler

Wapice Oy on täyden palvelun ohjelmistoyritys, jonka ratkaisut ovat alan johtavien teollisuusyritysten käytössä ympäri maailmaa. Meidän tehtävämme on toimia asiakkaidemme teknologiapartnerina ja auttaa heitä hyödyntämään digitalisaation tuomia mahdollisuuksista parhaalla mahdollisella tavalla. IoT-TICKET® on palkittu pilvipohjainen esineiden internet-alusta, joka tarjoaa ainutlaatuisen käytettävyyden ja mukautumisen asiakkaan digitaaliliiketoimintaan. IoT-TICKET® on avainlipputuote.

Schaeffler Group on johtava, maailmanlaajuinen autoteollisuuden ja teollisuuden toimittaja. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2019 n. 14,4 miljardia euroa. Schaeffler on yksi maailman suurimmista perheyrityksistä, jolla on noin 86,500 työntekijää. Schaefflerilla on maailmanlaajuinen verkosto tuotantolaitoksia, tutkimus- ja kehityskeskuksia ja myyntiyhtiöitä, yhteensä 170 toimipaikkaa 50 maassa.

Wapicen IoT osaaminen vei voittoon Microsoftin maailmanlaajuisessa Parner of the Year-kilpailussa11.6.2019 14:41:55 EESTTiedote

Suomalainen ohjelmistotalo Wapice palkittiin Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa vieden voiton sovellusinnovaatiot kategoriassa. Palkintoja jaettiin useassa kategoriassa ja voittajat valittiin yli 2900 osallistajasta 115 maasta. Wapicen sai tunnustusta IoT-TICKET®-ratkaisusta, joka tarjoaa erinomaisia ja innovatiivisia ratkaisuja IoT-sovellusten nopeaan kehittämiseen.