SDP Oulun piiri nimesi eduskuntavaaliehdokkaita

SDP Oulun piiri on nimennyt 12 ensimmäistä ehdokasta kevään 2023 eduskuntavaaleihin. Lopullinen ehdokaslista vahvistetaan marraskuun piirikokouksessa. SDP:n tavoitteena Oulun piirissä on kolme kansanedustajan paikkaa.

SDP Oulun piiri korostaa, että tulevilla eduskuntavaaleilla on suuri merkitys. Sanna Marinin hallituskaudella on kohdattu suuria kriisejä, kuten korona ja Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan. Vaikka kriisit osaltaan yhdistävät, ovat ne myös tuoneet suomalaisten puolueiden erot selvästi esille. Marinin hallituksen linja on ollut pieni- ja keskituloisia tukeva.

Osa hallituksen päätöksistä on ollut jopa historiallisia, kuten oppivelvollisuusiän laajentaminen ja toisen asteen koulutuksen maksuttomuus. Päätöksen myötä kaikilla suomalaisilla nuorilla on mahdollisuus koulutukseen perheen taloudellisesta tilanteesta riippumatta.

Piirihallituksen nimeämät ehdokkaat ovat:

Heikkinen Pasi, pääluottamusmies, Raahe
Heiskanen Miina-Anniina, ekonomi, tiedottaja, Oulu
Hiltunen Pia, KM, luokanopettaja, Oulu
Hokkanen Inka, sairaanhoitaja (AMK), Kuusamo
Kangasharju Marjo, sairaanhoitaja, pääluottamusmies, Kajaani
Kyllönen Tiina, nuorisotyöntekijä, Kajaani
Kärkkäinen Mari, FM, opettaja, Oulu
Laine Sanna, projektipäällikkö, Kempele
Leinonen Eetu, LuK, yhteisöasiantuntija, Oulu
Meriläinen Joni, järjestökoordinaattori, merkonomi, Oulu
Salmela Marko, asiantuntija, Raahe