SDP Uusimaa: Juha Beurling-Pomoell Uudenmaan Sosialidemokraattien eduskuntavaaliehdokkaaksi

Uudenmaan Sosialidemokraattien piirihallitus on nimennyt Juha Beurling-Pomoellin ehdokkaaksi kevään eduskuntavaaleihin.

Uudenmaan Sosialidemokraatit

Tiedote 20.1.2023

Juha Beurling-Pomoell Uudenmaan Sosialidemokraattien eduskuntavaaliehdokkaaksi

eduskuntavaaleihin.

Juha Beurling-Pomoell toimii tällä hetkellä Kuluttajaliiton pääsihteerinä. Eduskunta on Beurlingin-Pomoellille tullut tutuksi jo vuosina 2003–2007 hänen työskennellessään kansanedustajan avustajana. Sen jälkeen Beurling-Pomoell on käynyt lukuisia kertoja eduskunnan valiokunnissa asiantuntijana kuluttajia puolustaen.

- Lähdin ehdolle, koska viimeistään sähkön hintakriisi on osoittanut, että tavalliset kuluttajat tarvitsevat vahvempaa ääntä eduskunnassa. Olen viimeiset 11 vuotta työkseni vaikuttanut lainsäädäntöömme kuluttajien edunvalvojana. Olen valmis jatkamaan tätä samaa työtä myös kansanedustajana, Beurling-Pomoell toteaa.

Beurling-Pomoellin vaaliteemat rakentuvat arjen kysymysten ympärille. Kampanjoinnissaan Beurling-Pomoell on valmis kohtaamaan ihmisiä ympäri Uuttamaata ja keskustelemaan huolista ja toiveista.

- Keskeiset teemani näissä vaaleissa ovat kohtuuhintainen sähkö, hoitoonpääsy, digittömien oikeudet, kiertotalous ja tvåspråkighet i vardagen, Beurling-Pomoell täydentää.

Uudenmaan piirin toiminnanjohtaja Jouni Gustafsson on tyytyväinen Beurling-Pomoellin tuomasta asiantuntijuudesta ehdokaslistaan.

-Juha on vahva asiantuntija suomalaisessa kuluttajansuojassa. Tämä on tärkeää erityisesti ihmisten kamppaillessa tällä hetkellä korkeiden sähkönhintojen kanssa. Juhan osaamisesta on hyötyä kaikille suomalaisille yli puoluerajojen ja sellaisia päättäjiä me tarvitsemme ratkaisemaan tämänhetkiset sekä tulevat kriisit, Gustafsson kommentoi.

Lisätietoja:

Juha Beurling-Pomoell

Puh. 0405345945

KuluttajaJuha.fi

Lisätietoja:

Juha Beurling-Pomoell

Puh. 0405345945

KuluttajaJuha.fi

Iris Nordman SDP:n kampanjatyöntekijäksi eduskuntavaaleihin27.1.2023 15:42:26 EET | Tiedote

SDP:n kampanjatyöntekijänä on 18.1. alkaen aloittanut lähihoitaja, liiketalouden opiskelija Iris Nordman, 21. Nordmanilla on kokemusta hallitustyöskentelystä eri sosialidemokraattisissa ja kansainvälisissä järjestöissä. Hän toimii opiskelijakunnan edustajistossa oman ryhmänsä puheenjohtajana sekä sosialidemokraattisten opiskelijoiden valtakunnallisen lehden vastaavana toimittajana. Kampanjatyöntekijänä SDP:n puoluetoimistolla Nordman vastaa puolueen puheenjohtajan eduskuntavaalikampanjasta sekä avustaa puoluetoimiston vaalityössä. - Pääsen työskentelemään eduskuntavaalikampanjassa mahtavalta näköalapaikalta mielenkiintoisena aikana. Teemme töitä vaalivoiton eteen hienolla tiimillä ja olen mielelläni joukossa mukana. Odotan vauhdikasta vaalikevättä, jossa pääsen hyödyntämään aikaisempaa osaamista kampanjatyöstä sosialidemokraattisen liikkeen riveissä, Nordman sanoo. SDP:n järjestöpäällikkö Pekka Tuuri iloitsee puoluetoimiston saamasta vahvistuksesta. - Edessä on kiireinen vaalikevät ja

Kutsu medialle: SDP:n kampanjastartti 4.2.27.1.2023 13:46:12 EET | Kutsu

Arvoisa median edustaja, lämpimästi tervetuloa SDP:n kampanjastarttiin lauantaina 4.2. Clarion Hotel Helsinkiin Jätkäsaareen (os. Tyynenmerenkatu 2, Helsinki). Kampanjastartissa SDP julkaisee puheenjohtaja Sanna Marinin johdolla vaaliohjelmansa vuoden 2023 eduskuntavaaleihin. Tapahtuman ohjelma: klo 9.00–10.00 Median ilmoittautuminen klo 10.00 SDP:n vaaliohjelman ja kampanjan julkistus, SDP:n puheenjohtaja Sanna Marin, varapuheenjohtajat Niina Malm, Ville Skinnari ja Matias Mäkynen, puoluesihteeri Antton Rönnholm sekä eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero. klo 12.00 alkaen tarjolla lounasta, jonka jälkeen tiedotustilaisuus medialle. Median käytössä on koko päivän ajan (klo 9–17) työskentelytila Clarionissa. Päivän aikana järjestetään Clarionin edustalla yleisötapahtuma, jota median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan. Tapahtumassa paikalla SDP:n puoluejohtoa. Median edustajat ovat myös lämpimästi tervetulleita kampanjastartin i