SDP Uusimaa: Nina Korventaival Uudenmaan Sosialidemokraattien eduskuntavaaliehdokkaaksi

Uudenmaan Sosialidemokraatit nimesi eduskuntavaaliehdokkaaksi ensi kevään vaaleihin Nina Korventaivaleen. Nina Korventaival on keravalainen kaupunginvaltuutettu, Keravan sd-valtuustoryhmän puheenjohtaja ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen aluehallituksen jäsen. Hän työskentelee vammaisjärjestössä toiminnanjohtajana.

Tiedote 20.1.2023

Uudenmaan Sosialidemokraatit

Nina Korventaival Uudenmaan Sosialidemokraattien eduskuntavaaliehdokkaaksi

-Tällä hallituskaudella sosialidemokraatit ovat tehneet ansiokasta työtä hyvinvoinnin ja yhdenvertaisuuden lisäämiseksi Suomessa. Työtä kuitenkin vielä riittää. Päätin lähteä eduskuntavaaliehdokkaaksi, koska haluan itse osallistua tähän arvokkaaseen työhön tulevalla hallituskaudella. Koen myös merkitykselliseksi sen, että kaikilla on mahdollisuus äänestää eduskuntavaaleissa omaa arvomaailmaansa edustavaa oman kotikuntansa ehdokasta, Korventaival kommentoi.

Korventaivaleella on pitkä kokemus sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työ- ja luottamustehtävistä, sekä kuluneiden kymmenen vuoden kokemus paikallisesta poliittisesta vaikuttamisesta. Korventaival uskoo kokemuksen luovan pohjan asioiden laajemmalle ymmärrykselle valtakunnallisella tasolla.

-Ihmisten hyvinvointiin investoiminen maksaa nyt, mutta luo säästöjä tulevaisuudessa. Ennaltaehkäisevien palveluiden lisääminen ja kestävän kehityksen edistäminen on jokaisen suomalaisen etu ja taloudellisesti vastuullista, Korventaival täydentää.

Korventaivaleen teemat keskittyvät palveluiden saatavuuteen ja laadukkuuteen sekä henkilökunnan hyvinvointiin ja osaamisen kehittämiseen.

-Palkalla on tultava toimeen, myös yleisen kustannustason noustessa. Meidän tulee vastata lasten, nuorten ja perheiden lisääntyneeseen tuen tarpeeseen ja taata ikääntyneille arvokas vanhuus. Yksikin väliinputoaja on liikaa. Yhdenvertaisuus on ihmisoikeus, jonka tulee toteutua jokaisen ihmisen kohdalla.

-Nina Korventaival tuo ehdokkaana ehdokaslistallamme ainutlaatuista osaamista ja arvopohjaa. Niinan kokemus työ- ja luottamustehtävistä kiteyttää sen meidän sosialidemokraattien perustehtävän - apua ja tukea tulee tarjota kaikille sitä tarvitseville, toteaa Uudenmaan Sosialidemokraattien toiminnanjohtaja Jouni Gustafsson.

Lisätietoja: Jouni Gustafsson, jouni.gustafsson@sdp.fi, p. 0400 805 394

Iris Nordman SDP:n kampanjatyöntekijäksi eduskuntavaaleihin27.1.2023 15:42:26 EET | Tiedote

SDP:n kampanjatyöntekijänä on 18.1. alkaen aloittanut lähihoitaja, liiketalouden opiskelija Iris Nordman, 21. Nordmanilla on kokemusta hallitustyöskentelystä eri sosialidemokraattisissa ja kansainvälisissä järjestöissä. Hän toimii opiskelijakunnan edustajistossa oman ryhmänsä puheenjohtajana sekä sosialidemokraattisten opiskelijoiden valtakunnallisen lehden vastaavana toimittajana. Kampanjatyöntekijänä SDP:n puoluetoimistolla Nordman vastaa puolueen puheenjohtajan eduskuntavaalikampanjasta sekä avustaa puoluetoimiston vaalityössä. - Pääsen työskentelemään eduskuntavaalikampanjassa mahtavalta näköalapaikalta mielenkiintoisena aikana. Teemme töitä vaalivoiton eteen hienolla tiimillä ja olen mielelläni joukossa mukana. Odotan vauhdikasta vaalikevättä, jossa pääsen hyödyntämään aikaisempaa osaamista kampanjatyöstä sosialidemokraattisen liikkeen riveissä, Nordman sanoo. SDP:n järjestöpäällikkö Pekka Tuuri iloitsee puoluetoimiston saamasta vahvistuksesta. - Edessä on kiireinen vaalikevät ja

Kutsu medialle: SDP:n kampanjastartti 4.2.27.1.2023 13:46:12 EET | Kutsu