SDP:n puoluesihteeri Rönnholm ehdolle eurovaaleihin

SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm (38) lähtee ehdolle toukokuun eurovaaleihin. Naantalista kotoisin olevalla, Helsingissä nyt asuvalla Rönnholmilla on kuuden vuoden työkokemus Brysselistä. Rönnholm on koulutukseltaan valtiotieteen maisteri ja suorittanut myös kansainvälisen Eurooppa-tutkinnon Belgiassa.

On otettava riskejä ja tehdä asioita, joihin tuntee paloa. EU-politiikka kiinnostaa ja olemme todella perimmäisten kysymysten äärellä. Haluan ajaa parlamentissa ennen kaikkea sosiaalisen Euroopan asioita. Rajat ylittävät haasteet vaativat rajat ylittävää yhteistyötä esimerkiksi ilmastonmuutoksen osalta. EU:n voimavarat kannattaa suunnata yhteisten haasteiden ratkaisemiseen, sanoo Rönnholm.

SDP:llä on europarlamenttivaaleissa vahva lista ja lähdemme kamppailemaan kolmannesta meppipaikasta. On ilo ja kunnia kuulua tähän ehdokasjoukkoon, Rönnholm päättää.

SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi Joona Räsänen ja EU-puheenjohtajuutta vahvistamaan eurooppaministerin esikuntaan Antton Rönnholm ja Emilia Tervonen27.6.2019 17:14:17 EESTTiedote

SDP:n poliittista ohjelmaa ja valmistelutyötä vetämään on valittu Joona Räsänen, 32. Räsänen toimi SDP:n kansanedustajana 2015-2019 ja aiemmin Sosialidemokraattisen nuorisoliiton puheenjohtajana. Hän on myös Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Koulutukseltaan Räsänen on tradenomi. SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm, 38, toimii Suomen EU-puheenjohtajuuskauden ajan, eli vuoden 2019 loppuun eurooppaministeri Tytti Tuppuraisen erityisavustajana. Rönnholm jatkaa luottamustehtävässään SDP:n puoluehallituksen jäsenenä normaalisti. Hän on työskennellyt yhteensä kuusi vuotta Brysselissä, mm. tutkijana ja suorittanut Belgiassa Eurooppa-tutkinnon. Eurooppaministeri Tuppuraisen viestinnästä vastaavaksi erityisavustajaksi on valittu Emilia Tervonen, 35. Hän on työskennellyt vuodesta 2013 Sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä viestintätehtävissä, viimeiset puoli vuotta vt. viestintäpäällikkönä. Tervonen on koulutukseltaan filosofian maisteri.