SDP:n puoluesihteeri Rönnholm ehdolle eurovaaleihin

SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm (38) lähtee ehdolle toukokuun eurovaaleihin. Naantalista kotoisin olevalla, Helsingissä nyt asuvalla Rönnholmilla on kuuden vuoden työkokemus Brysselistä. Rönnholm on koulutukseltaan valtiotieteen maisteri ja suorittanut myös kansainvälisen Eurooppa-tutkinnon Belgiassa.

On otettava riskejä ja tehdä asioita, joihin tuntee paloa. EU-politiikka kiinnostaa ja olemme todella perimmäisten kysymysten äärellä. Haluan ajaa parlamentissa ennen kaikkea sosiaalisen Euroopan asioita. Rajat ylittävät haasteet vaativat rajat ylittävää yhteistyötä esimerkiksi ilmastonmuutoksen osalta. EU:n voimavarat kannattaa suunnata yhteisten haasteiden ratkaisemiseen, sanoo Rönnholm.

SDP:llä on europarlamenttivaaleissa vahva lista ja lähdemme kamppailemaan kolmannesta meppipaikasta. On ilo ja kunnia kuulua tähän ehdokasjoukkoon, Rönnholm päättää.