SDP:n viestintäpäälliköksi Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijaksi Laura Paatelainen

Viestintäpäällikkö Miia Järvi (vas.) ja viestintäsuunnittelija Laura Paatelainen (oik.) Kuva: Jukka-Pekka Flander / SDP

SDP:n viestinnässä on tapahtunut muutoksia elokuun aikana. Viestintäpäällikkönä on aloittanut Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijana Laura Paatelainen. Järvi siirtyi tehtävään Palvelualojen ammattiliiton viestintäpäällikön tehtävästä. Paatelainen puolestaan on viestinnän väitöskirjatutkija, jonka tutkimuskohteena on erityisesti poliittinen viestintä sosiaalisessa mediassa.

– Avoimuus ja kohderyhmälähtöisyys ovat tärkeä osa toimivaa viestintää ja onkin hienoa päästä edistämään näitä uudessa roolissa. Lisäksi koen merkitykselliseksi SDP:n tulevaisuuslinjan näkyväksi tekemisen sekä valmistautumisen tammikuisiin hyvinvointialuevaaleihin. Edessä on mielenkiintoinen ja työntäyteinen syksy, sanoo Järvi.

– Poliittinen viestintä ja keskustelu ovat olleet intohimoni jo pitkään. SDP:llä on rakentava, tulevaisuuteen katsova linja, ja olen todella innostunut mahdollisuudesta päästä omalta osaltani tekemään tätä viestiä näkyväksi, Paatelainen kertoo.

– Miian pitkän kokemus vastuullisista viestintätehtävistä antaa hyvän lähtökohdan SDP:n viestinnän valmisteluun ja vetämiseen. Seuraavien vaalien läheisyys edellyttää hyppäämistä liikkuvaan junaan, mutta Miia pystyy kokemuksena ansiosta tähän hyvin. Laura tuo puolueen viestintään vahvan analyyttista otetta ja viimeisintä tutkittua tietoa. Olen iloinen, että Miia ja Laura ovat liittyneet puoluetoimiston työyhteisöön, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

Puoluetoimistolla on tapahtunut muitakin henkilöstömuutoksia. Järjestöpäällikön sijaisena on aloittanut elokuun alussa Pekka Tuuri. Tuuri siirtyi tehtävään puoluetoimiston sisältä.

Helsingin valtuusto päätti: Kouluille lisärahaa koronasta toipumiseen16.6.2021 20:18:22 EEST | Tiedote

Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyi kokouksessaan keskiviikkona 16.6. Yli 160 miljoonan euron lisämäärärahan koronakriisin aiheuttamien tarpeiden paikkaamiseen. Lisärahat kohdistuvat sosiaali- ja terveystoimen- , kasvatuksen ja koulutuksen- sekä kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalle. Kaupunginvaltuusto päätti jo budjettisovun yhteydessä, että ylitysoikeuksia voidaan tarvittaessa myöntää koronan aiheuttamien kustannusten kattamiseen.

SDP toteuttaa maraton-livelähetyksen – suora lähetys kestää 24 tuntia25.5.2021 08:23:39 EEST | Tiedote

SDP toteuttaa 24H-livelähetyksen, joka alkaa perjantaina 28.5. klo 15 ja jatkuu vuorokauden ympäri aina lauantaihin 29.5. klo 15 saakka. Lähetystä voi seurata SDP:n Facebook-sivuilla osoitteessa https://www.facebook.com/sosialidemokraatit. – Myönnetään, että idea 24 tuntia kestävästä lähetyksestä on jopa hieman hullu, mutta usein hieman hulluista ideoista syntyvät myös ne parhaat projektit. Lähetys on jotain aivan muuta, kuin mitä puolueviestinnässä on totuttu näkemään, kertoo SDP:n kaupunkipoliittinen suunnittelija ja yhtenä lähetyksen juontajista toimiva Tiina Isotalus. Lähetyksessä on mukana SDP:n kärkinimiä ja iso joukko kuntavaaliehdokkaita ympäri Suomen. Perjantai-iltana lähetyksen huipentaa näyttelijä Seela Sellan juhlahaastattelu. Sellaa haastattelee 24H-lähetyksessä puoluesihteeri Antton Rönnholm. – Lähetykseen mahtuu todella monenlaista ohjelmaa ja uskallan luvata, että jokainen löytää sieltä itselleen jotain. Luvassa on muun muassa mielenkiintoisia keskusteluja, aamujoogaa,

SDP:n valtuustoryhmä: Vapaavuoren on tuotava koulutuksen lisärahat välittömästi päätettäväksi19.5.2021 18:21:19 EEST | Tiedote

SDP:n valtuustoryhmä vaatii, että pormestari Vapaavuoren on tuotava kasvatuksen ja koulutuksen toimialan ylimääräinen rahoitus välittömästi päätöksentekoon. Toimialalautakunta teki jo yli kuukausi sitten esityksen 17,5 miljoonan euron lisärahoituksesta mm. oppimisvajeen paikkaamiseksi perusopetuksessa ja toisella asteella. Rahoitusta lisättiin myös varhaiskasvatukseen ja oppilashuoltoon. Rahoitus vaatii vielä valtuuston siunauksen, mutta asiaa ei saada eteenpäin, ennen kuin pormestari tuo asian kaupunginhallitukseen.