SEA LIFEn uusi oraakkeli-tursas Otto povaa aurinkoista juhannussäätä!

Kun Merimaailman edellinen ennustajatursas Helmut astui ajasta ikuisuuteen kevättalvella, saapui sen seuraaja Otto Etelä-Ranskasta juuri parahiksi kesän alussa juhannussäätä povaamaan. Uusi tulokkaamme hoiti ennustamisen hämmästyttävän suvereenisti, eikä epäröinyt hetkeäkään, ettei tuleva keskikesän juhla olisi aurinkoinen tai vähintään pilvipoutainen.

Otto ei epäröi: juhannuksena paistaa!

Sea Lifen meritursas Oton mukaan eräänlainen juhannuksen ihme näyttäisi olevan tapahtumassa ja koko Suomi pääsisi nauttimaan aurinkoisesta suvisäästä juhannuksena. Mustekala oli ennusteessaan vankkumaton ja suorastaan poseerasi luolansa suulla aurinko syvällä lonkeroissaan ja pilvipoutaa osoittava merkki hieman löyhemmässä otteessa. Muista säämerkeistä - esimerkiksi lumisadetta osoittavasta - se pysyi loitolla. Tämänhetkisen (virallisen) sääennusteen mukaan mustekalan arvio vaikuttaa hieman optimistiselta, mutta toisaalta sitäkin varmemmalta. Merkille pantavaa on, että myös Helmut ennusti aurinkoa viime juhannukselle, vaikka Sea Lifen tietojen mukaan tursailla ei pitäisi olla mitään tiettyä lempisäätä.

Tämän juhannuksen perinteinen sääennuste oli vaakalaudalla, sillä usein tursaat ovat saapuessaan hieman arkoja. Otto on kuitenkin ollut alusta alkaen hyvin reipas, ja jo ennakkoon kuraattori Emilia Friman arveli suojattinsa suhtautuvan innolla meteorologiseen haasteeseen. Juuri näin kävikin. Lisäksi painotettakoon, että kaikki kuusi säämerkki-purkkia olivat sikäli identtiset, että niissä oli mukana pienet herkkupalat, joten tursaan ennustetta ei manipuloitu ylemmältä taholta, vaan se oli täysin spontaani. Tulkinnanvaraa ei ollut, sillä aurinko pysyi tursaan otteessa visusti, eikä se osoittanut kiinnostusta altaan muihin säämerkkeihin. Sea Lifesta uskalletaan siis povata hyvin suurella varmuudella kaunista juhannussäätä.

Meritursaan juhannussääennustus on jo perinne

Monelle saattaa olla yllätys, että meritursaat eli mustekalat ovat sukua toisille tunnetuille sääennustajille, etanoille. Ei liene siis ihme, että niissä piilee samankaltaisia meedion kykyjä. Sekä mustekalat että etanat kuuluvat nilviäisten pääjaksoon ja älykkyystasoltaan mustekalaa voidaan verrata koiraan tai kaksivuotiaaseen ihmislapseen. Sea Lifen historiasta mainittakoon Jakki-meritursas, joka ehti vauhdikkaan elämänsä aikana ennustaa niin lottonumeroita, jääkiekkoa kuin juhannuksen säätäkin - Jakin ennustama lottorivi päätyi itse asiassa viikon pelatuimmaksi.

Nyt vaikuttaa siltä, että Sea Life on saanut Otosta joukkoihinsa valppaan uuden oraakkelin - koko Suomen kansa pitänee peukkuja Oton ennusteen toteutumisen puolesta.

Merimaailma SEA LIFE on avoinna kesäkaudella päivittäin klo 10-20 (satoi tai paistoi, myös juhannuksena!)

Lisätietoja kulkuohjeista ja hinnastosta: www.sealife.fi

#sealifehelsinki

Emilia Friman
kuraattori
p. 040 555 1986
emilia.friman@sealife.fi

Mirka Paasikangas
markkinointipäällikkö
mirka.paasikangas@sealife.fi

KUTSU: MLL:n Lasten ja Nuorten Kuntoutussäätiön uusi monitoimitila avautuu Paimiossa 12.12.20177.12.2017 10:05Tiedote

Merlin’s Magic Wand yhteistyössä SEA LIFE Helsingin kanssa ovat luoneet uuden liikunta- ja monitoimitilan Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja Nuorten Kuntoutussäätiön käyttöön. Monitoimitila sijaitsee Alvar Aallon suunnittelemassa Paimion parantolassa. Kiinteistön omistaa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri. Liikunta- ja monitoimitila kulkee nimellä Meriaalto-sali.

SEA LIFEn syksy käynnistyy vahvasti suojeluteemalla – kutsu medialle29.9.2017 09:49Kutsu

SEA LIFE Helsinki edistää suojeluteemaa entisestään avatessaan uuden Suojelusaareke-osion. SEA LIFE Trust -säätiön asiamies Andy Bool saapuu keskiviikkona 4.10. kello 10.00 avaamaan uuden Suojelusaareke-osion ja avajaisten kunniaksi säätiö ojentaa ympäristöjärjestö WWF:lle 5000 euron lahjoituksen saimaannorpan suojelutyöhön. Lahjoituksen saapuu vastaanottamaan WWF:n suojelujohtaja Jari Luukkonen. Myös media on tervetullut avajaistapahtumaan.