Sikke Sumari avaa merellisen ravintolan Espoon Haukilahteen

Pursiseura Espoon Merenkävijät on valinnut kotisatamaansa Espoon Haukilahteen uuden ravintoloitsijan. Kokki, ravintoloitsija ja keittokirjailija Sikke Sumari avaa yhdessä NoHo Partnersin kanssa seuran tiloihin Haukilahden rantaan uudistetun makasiiniravintolan kesäkaudelle 2021.

Sikke Sumari hakee kesäkuussa avautuvaan ravintolaansa välitöntä ja kotoisaa tunnelmaa, jotta asiakkaat voivat tuntea sen kuin omaksi olohuoneekseen.

Ravintola tulee olemaan auki vuoden ympäri tarjoten sesonkien mukaan valmistettua lounasta ja illallista, moninaisia yksityistilaisuuksia ja tapahtumia sekä kaikkea sitä, mitä niin alueen asukkaat kuin pursiseuralaiset ravintolaltaan toivovat.

- Uskon, että Haukilahti ja koko pääkaupunkiseutu on valmis astumaan uuteen upeaan ravintolaani ja nauttimaan sen tunnelmasta ja herkullisesta ruoasta ravintolan avautuessa kesäkuussa. Kunnianhimoisena tavoitteenamme on, ei enempää eikä vähempää, kuin avata maailman paras pursiseuran tiloissa toimiva ravintola, sanoo Sikke Sumari, joka on jo täydessä työn touhussa suunnitellessaan ravintolan uutta ilmettä ja makumaailmaa sekä etsiessään sopivaa henkilökuntaa.

Tilojen uudistuksessa tullaan keskittymään viihtyisyyden lisäämiseen sekä ravintolasalissa että ulkotiloissa. Kohteen ylpeys tulee olemaan terassi, jossa on mahdollista nauttia ravintolan antimista ympäri vuoden. Salista tulee olemaan näkyvyys keittiöön, jotta myös kokkien on mahdollista kommunikoida asiakkaiden kanssa. Sisustuksessa tullaan huomioimaan vuodenaikojan vaihtelut niin, että ravintola kutsuu nauttimaan myös kesäsesongin ulkopuolella.

- Matalan kynnyksen ja helposti lähestyttävän palvelun avulla haetaan sopivalla tavalla kotoisaa tunnelmaa, jotta espoolaiset voivat tuntea ravintolan ikiomaksi olohuoneekseen. Asiakkaiksi odotetaan alueen asukkaiden, pursiseuran jäsenien sekä matkailijoiden lisäksi kaikkia heitä, joita herkullinen ruoka merellisessä miljöössä houkuttaa, kertoo Sumari.

Kohti jälleenrakentamisen aikakautta

Haukilahden uudet ravintolaoperoijat Sikke Sumari ja NoHo Partners valikoituivat vuokrasopimuksen kilpailutuksen kautta useiden hakijoiden joukosta. Vuokrasopimus alkaa 1.5.2021.

- NoHo Partners on yksi maamme merkittävimpiä ravintola-alan toimijoita ja Sikke intohimoinen visionääri. Uskomme sopimuksen tuovan meille vakautta sekä mahdollisuuden ravintolatoiminnan uudistamiseen huomioiden alan uusimmat tuulet ja kunnioittaen lähes 60-vuotiaan seuramme jäsenistön tarpeita, sanoo Espoon Merenkävijöiden kommodori Jan Tjurin.

Sumari aikoo itse olla Haukilahdessa läsnä samoin kuin omassa Sikke’s-ravintolassaan Tehtaankadulla, jota hän on luotsannut menestyksekkäästi parin vuoden ajan.

- Sikke Sumari on minulle esikuva yrittäjyydestä, sinnikkyydestä ja korkean laatutason vaalimisesta. Nämä ovat niitä ominaisuuksia, joita alamme tarvitsee noustakseen taas jaloilleen koronaiskun jälkeen. Espoo taas on Suomen toiseksi suurin ja kehittyvä kaupunki, jonka ravintolamarkkinaa olemme pitkään tutkineet ja etsineet sopivaa kohdetta. Haukilahden makasiiniravintola on yksi Espoon salaisista helmistä, jonka kukoistukseen herättäminen on Sikelle ja meille kunnia-asia, kommentoi NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström.

Lisätiedot:
Sikke Sumari, ravintoloitsija, puh. +358 40 901 0301
Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj, puh. +358 44 011 1989

Sumari aikoo itse olla läsnä Espoon ravintolassaan samalla tavalla kuin Sikke’s-ravintolassaan Helsingissä.
Sumarin Sikke's-ravintola on palvellut asiakkaitaan Tehtaankadulla pari vuotta.

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Yes Yes Yes, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi, Friends & Brgrs ja Cock's & Cows. NoHo Partners Oyj:n vuoden 2019 liikevaihto oli 272,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 30,6 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 100 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna.