Sitran hallintoneuvosto haastattelee kärkiehdokkaat uudeksi yliasiamieheksi

Sitran hallitus on tänään esittänyt hallintoneuvostolle Euroopan komission varapuheenjohtajan Jyrki Kataisen valitsemista Sitran uudeksi yliasiamieheksi. Hallintoneuvosto päätti haastatella kärkihakijat komissaari Jyrki Kataisen ja professori Markku Wileniuksen.
Kuva: Topias Dean / Sitra

”Sitran hallitus on vastannut yliasiamiehen rekrytointiprosessista. Tänään hallintoneuvosto sai hallituksen esityksen seuraavaksi yliasiamieheksi. Hallintoneuvosto päätti, että se haastattelee hallituksen kärkihakijat,” Sitran hallintoneuvoston eli eduskunnan pankkivaltuuston puheenjohtaja Antti Lindtman sanoo.

Sitran yliasiamiehen tehtävää haki määräaikaan mennessä 51 henkilöä. Hallituksen prosessin loppusuoralle valikoituivat yhteiskuntatieteiden maisteri, komissaari Jyrki Katainen sekä valtiotieteiden tohtori, professori Markku Wilenius.

”Näistä kahdesta ehdokkaasta hallitus esitti Jyrki Kataista”, Sitran hallituksen puheenjohtaja kertoo.

Sitran nykyisen yliasiamiehen Mikko Kososen toinen kausi päättyy vuoden 2019 lopussa, ja uuden yliasiamiehen viisivuotisen kauden on määrä alkaa 1.1.2020.

Lisätietoja:
Antti Lindtman, Sitran hallintoneuvoston puheenjohtaja, 040 577 6255
Martti Hetemäki, Sitran hallituksen puheenjohtaja (Sitran viestinnän kautta 040 548 0794)
Tietoa Sitrasta:
Veera Heinonen, Sitran viestintäjohtaja, 050 372 5244