SKODA TRANSTECH OY ON NIMITTÄNYT UUDEN TOIMITUSJOHTAJAN

Helsinki, 1.10.2019 – Juha Vierros on tänään nimitetty toimitusjohtajaksi Škoda Transtech Oy:öön, joka on Skandinavian suurin kiskokaluston valmistaja. Juha korvaa nykyisen toimitusjohtajan, Lasse Orren, joka siirtyy toisen yhtiön palvelukseen.

“Lasse Orre on edistänyt omalta osaltaan yhtiön tilauskannan kasvua ja haluaisin kiittää häntä tällä tavoin työstään yhtiössä. Siirrymme nyt seuraavaan vaiheeseen Škoda Transtech Oy:n integroimisessa Škoda Transportation Groupiin, ja olemme vakuuttuneita siitä, että Juha Vierros on kokemuksellaan oikea henkilö työskentelemään yhtiön tehokkuuden ja kannattavuuden parantamiseksi,” sanoo Zdenek Majer, Škoda Transtech Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Škoda Transportation Groupin Senior Vice President.

Juha Vierroksella on pitkä työkokemus valmistavasta teollisuudesta. Hän on työskennellyt viimeiset kaksi vuotta Normet Groupin yhteisyrityksessä Kingnor Mining Equipment Co. Ltd.:ssä Kiinassa perustamassa ja aloittamassa tuotantoa. Ennen tätä hän työskenteli Junttan Oy:ssä yhdeksän vuotta johdon eri tehtävissä. Aiemmin urallaan hän on työskennellyt telekommunikaatioteollisuudessa Unkarissa ja Suomessa sekä käsityökalujen valmistuksessa Portugalissa. Juha on 47 vuotta ja hänellä on Diplomi-insinöörin tutkinto. Hän on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta.

Škoda Transtech on Skandinavian suurin kiskokalustovalmistaja. Yritys on perustettu vuonna 1985. Vuonna 2015 se liittyi osaksi Škoda Transportation Groupia ja vuonna 2018 yrityksen omistus siirtyi kokonaisuudessaan Škoda Transportation Groupille. Sen päätuotteita ovat kaksikerroksiset matkustajavaunut (operoidaan Push-Pull junina), raitiovaunut sekä konepajatuotteet. Tällä hetkellä yritys työllistää yli 650 henkilöä.

Škoda Transtech

Finnish company Škoda Transtech was founded in 1985. In 2015 Transtech became a member of Škoda Transportation Group. Today Škoda Transtech is a leading European rolling stock manufacturer of low-floor trams and double deck coaches as well as an important contract manufacturer of demanding engineering workshop products. The Škoda Transtech’s headquarter is located in Oulu and production site is in Otanmäki. The company’s sales office as well as maintenance services are located in Helsinki. Currently Škoda Transtech is supplying trams to the Finnish metropolis of Helsinki, the city of Tampere and coaches for Finnish Railways VR Group. Škoda Transtech will also participate in supplying of modern trams for German transport company Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). In 2018 Škoda Transtech sold two Helsinki prototype tramcars to German Schöneiche. In 2019 seven additional restaurant coaches were purchased by Finnish Railways and one additional new Artic tram to German Schöneiche. In September 2019 it was announced, that Škoda Transtech’s Otanmäki Works factory will play a significant role in the delivery of suburban trains for the Latvian national carrier PV.

Škoda Transportation Group

Škoda Transportation Group is a leading European company in the field of transportation engineering. Its products include low-floor trams, electric locomotives, suburban trains, metro trains, electric buses and trolleybuses, as well as control and propulsion systems for transportation systems. Škoda Transportation has several subsidiaries in the Czech Republic as well as in Germany, Finland, Hungary and Russia. It's only thanks to its big investments in research and development that Škoda Transportation Group can regularly bring new modern products to the market that successfully find their place in foreign markets. It has invested over three billion crowns in research and development over the last 3 years

PPF Group

Škoda Transportation is part of the PPF Group. PPF Group invests in multiple market segments such as banking and financial services, telecommunications, mechanical engineering, biotechnology, insurance, real estate, and agriculture. PPF’s reach spans from Europe to Russia, Asia and North America. PPF’s assets under management totaled to almost EUR 38 billion (as at 30 June 2018).

puh: 050 394 7687

Alexandra Zischow
markkinointipäällikkö
puh: 040 1774 004
alexandra.zischow@transtech.fi

Additional information:

Michal Tobrman
Škoda Transportation
michal.tobrman@skoda.cz

Škoda Transtech on suomalainen kiskokalustotoimittaja ja konepajatuotteiden sopimusvalmistaja. Kiskokaluston osalta Škoda Transtech on erikoistunut kaksikerroksisten matkustajavaunujen ja matalalattiaraitiovaunujen valmistamiseen. Konepajatuotteiden sopimusvalmistuksessa Transtech keskittyy keskiraskaisiin hitsattuihin metallirakenteisiin sekä niiden pintakäsittelyyn, varustelemiseen ja testaamiseen käyttövalmiiksi tuotteiksi saakka.