Suomen Kiinteistönvälittäjät rySuomen Kiinteistönvälittäjät ry

SKVL palkitsi vuoden 2021 Parhaat 75-vuotisjuhlassa

Vuoden parhaat 2021

Tänä vuonna 75-vuotias Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) koostuu lähes 500 toimistosta ja lähes 1600 välittäjästä. Suomen suurin asuntokaupan verkosto SKVL palkitsee jäsentensä joukosta voittajat. Vuoden Parhaat valittiin tänäkin vuonna jäsenäänestyksellä.

Tänä vuonna valittiin voittajat kolmesta kategorista: Vuoden Välittäjä, Vuoden Markkinoija ja Vuoden Yritys.

Vuoden 2021 SKVL Kiinteistönvälittäjäksi valittiin Merja Kausto

Merja Kausto on Mikkeliläinen kiinteistönvälittäjä ja Mikkelin Kotijoukkueen yrittäjä. Merjalla on laaja koulutustausta ja kokemus alalta alkaen vuodesta 2009. Hän painottaa kiinteistönvälitysalalla koulutuksen tärkeyttä, sillä asiakkaan tulee pystyä luottamaan välittäjän ammattitaitoon. Merjan menestys perustuu läsnä olemiseen ja taitoon kuunnella asiakkaan pohjimmaiset tarpeet ja toiveet. Itä-Suomessa kohteiden myyntiajat voivat olla pitkiä, joten välittäjältä vaaditaan sitkeyttä ja kestävyyttä. Merja haluaa olla esikuva uusille välittäjille ja tehdä oman osansa sen eteen, että kiinteistönvälittäjien arvostus kasvaa jatkossakin.

Vuoden 2021 parhaaksi SKVL Kiinteistönvälitysyritykseksi valittiin Kiinteistönvälitys Enberg Oy LKV

Kiinteistönvälitys Enberg Oy LKV on vuonna 1993 perustettu Jyväskyläläinen yksityinen perheyritys. Välitystoiminta keskittyy Jyväskylän sekä Keski-Suomen alueelle. Toiminta yrityksessä perustuu vahvasti rehellisyyteen ja luottamukseen kiinteistönvälitysalalla. Pitkä historia ja ammattitaitoinen seitsemän henkinen henkilöstö ovat vahva osa yrityksen perustaa. Nykyaikaisuus, yksilöllisyys ja riippumattomuus ovat yrityksen toiminnan arvoja. Suomen Presidentti on myöntänyt yrityksen perustajalle, aikaisemmalle toimitusjohtajalle ja kiinteistönvälittäjälle Jari Enbergille kiinteistöneuvoksen arvon kesäkuussa 2021, nykyisin yrityksen toimitusjohtajana jatkaa hänen tyttärensä Erika Enberg.

Vuoden 2021 parhaaksi SKVL Markkinoijaksi valittiin Kiinteistönvälitys Otso LKV Oy

Kiinteistönvälitys Otso LKV Oy on vuonna 2020 perustettu porilainen yritys, joka syntyi kolmen kiinteistönvälittäjän halusta tehdä asioita paremmin ja omalla tavalla. Asiakaslähtöisyys ja joustavuus kuvaavat yrityksen tapaa toimia. Yrityksen henkilökuntaan kuuluu yhteensä 9 henkeä, markkinointivastaava, toimistovastaava ja seitsemän kiinteistönvälittäjää.

Yritykselle markkinoinnissa on tärkeintä oleminen ajan hermolla, joustavuus ja suunnitelmallisuus. Yrityksessä rohkeus näkyy halulla kokeilla uusia asioita ja tapoja markkinoida. Yritys käyttää markkinoinnissaan kanavina perinteisen digi- ja lehtimainonnan lisäksi sosiaalista mediaa. Tarkoituksena on saavuttaa eri kanavia hyödyntämällä laajasti ja paikallisesti monenlaisia sekä eri ikäisiä ihmisiä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n (SKVL) toimitusjohtaja
p. 050 339 6214, jussi.mannerberg@skvl.fi

Vuoden SKVL Kiinteistönvälittäjä
Merja Kausto
Yrittäjä, YKV, LKV, AKA-arvioija (asunnot)
Mikkelin Kotijoukkue / Kaikki Kotona Oy
p. 044 033 8825, merja.kausto@kotijoukkue.fi

Vuoden SKVL Yritys
Erika Enberg
Toimitusjohtaja, LKV, KiAT
Kiinteistönvälitys Enberg Oy LKV
p. 044 077 7114, erika.enberg@enberg.com

Vuoden SKVL Markkinoija
Riina Välimaa
LKV, LVV, Yrittäjä
Kiinteistönvälitys Otso LKV Oy
p. 040 738 0952, riina.valimaa@otsolkv.fi

Vuoden parhaat 2021

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1600 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL: Ehdotetut varainsiirtoverotuksen muutokset näkyvät toistaiseksi hyvin lievästi asuntokaupassa25.10.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Kiinteistövälittäjät selvitti tuoreessa jäsenkyselyssä, onko ensiasunnon ostajien liikehdintä kasvanut jo reilussa viikossa? Kysymykset kohdistuivat hallituksen ehdottamaan asuntokaupan varainsiirtoveron muutokseen, jossa ensiasunnon ostajan varainsiirtoverovapaus poistetaan vuoden 2024 alusta. Lisäksi selvitettiin, onko varainsiirtoveron laskeminen asunto-osakkeissa 1,5 prosenttiin ja kiinteistössä 3 prosenttiin aiheuttanut vilkastumista asunnon ostajien liikehdinnässä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL julkisti Vuoden Parhaat 2023 -finalistit10.10.2023 10:45:00 EEST | Tiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja lähes 1800 asuntokaupan asiantuntijasta ympäri Suomen. SKVL valitsee jäsentensä joukosta finalistit tarkan esikarsinnan perusteella vuosittain. Vuoden Parhaat valitaan jäsenäänestyksellä. Voittajat vuodelle 2023 julkistetaan 24.11.2023 SKVL:n jäsenille järjestettävässä SKVL Gaalassa Helsingissä.