Suomen Kiinteistönvälittäjät rySuomen Kiinteistönvälittäjät ry

SKVL palkitsi vuoden 2021 Parhaat 75-vuotisjuhlassa

Vuoden parhaat 2021

Tänä vuonna 75-vuotias Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) koostuu lähes 500 toimistosta ja lähes 1600 välittäjästä. Suomen suurin asuntokaupan verkosto SKVL palkitsee jäsentensä joukosta voittajat. Vuoden Parhaat valittiin tänäkin vuonna jäsenäänestyksellä.

Tänä vuonna valittiin voittajat kolmesta kategorista: Vuoden Välittäjä, Vuoden Markkinoija ja Vuoden Yritys.

Vuoden 2021 SKVL Kiinteistönvälittäjäksi valittiin Merja Kausto

Merja Kausto on Mikkeliläinen kiinteistönvälittäjä ja Mikkelin Kotijoukkueen yrittäjä. Merjalla on laaja koulutustausta ja kokemus alalta alkaen vuodesta 2009. Hän painottaa kiinteistönvälitysalalla koulutuksen tärkeyttä, sillä asiakkaan tulee pystyä luottamaan välittäjän ammattitaitoon. Merjan menestys perustuu läsnä olemiseen ja taitoon kuunnella asiakkaan pohjimmaiset tarpeet ja toiveet. Itä-Suomessa kohteiden myyntiajat voivat olla pitkiä, joten välittäjältä vaaditaan sitkeyttä ja kestävyyttä. Merja haluaa olla esikuva uusille välittäjille ja tehdä oman osansa sen eteen, että kiinteistönvälittäjien arvostus kasvaa jatkossakin.

Vuoden 2021 parhaaksi SKVL Kiinteistönvälitysyritykseksi valittiin Kiinteistönvälitys Enberg Oy LKV

Kiinteistönvälitys Enberg Oy LKV on vuonna 1993 perustettu Jyväskyläläinen yksityinen perheyritys. Välitystoiminta keskittyy Jyväskylän sekä Keski-Suomen alueelle. Toiminta yrityksessä perustuu vahvasti rehellisyyteen ja luottamukseen kiinteistönvälitysalalla. Pitkä historia ja ammattitaitoinen seitsemän henkinen henkilöstö ovat vahva osa yrityksen perustaa. Nykyaikaisuus, yksilöllisyys ja riippumattomuus ovat yrityksen toiminnan arvoja. Suomen Presidentti on myöntänyt yrityksen perustajalle, aikaisemmalle toimitusjohtajalle ja kiinteistönvälittäjälle Jari Enbergille kiinteistöneuvoksen arvon kesäkuussa 2021, nykyisin yrityksen toimitusjohtajana jatkaa hänen tyttärensä Erika Enberg.

Vuoden 2021 parhaaksi SKVL Markkinoijaksi valittiin Kiinteistönvälitys Otso LKV Oy

Kiinteistönvälitys Otso LKV Oy on vuonna 2020 perustettu porilainen yritys, joka syntyi kolmen kiinteistönvälittäjän halusta tehdä asioita paremmin ja omalla tavalla. Asiakaslähtöisyys ja joustavuus kuvaavat yrityksen tapaa toimia. Yrityksen henkilökuntaan kuuluu yhteensä 9 henkeä, markkinointivastaava, toimistovastaava ja seitsemän kiinteistönvälittäjää.

Yritykselle markkinoinnissa on tärkeintä oleminen ajan hermolla, joustavuus ja suunnitelmallisuus. Yrityksessä rohkeus näkyy halulla kokeilla uusia asioita ja tapoja markkinoida. Yritys käyttää markkinoinnissaan kanavina perinteisen digi- ja lehtimainonnan lisäksi sosiaalista mediaa. Tarkoituksena on saavuttaa eri kanavia hyödyntämällä laajasti ja paikallisesti monenlaisia sekä eri ikäisiä ihmisiä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n (SKVL) toimitusjohtaja
p. 050 339 6214, jussi.mannerberg@skvl.fi

Vuoden SKVL Kiinteistönvälittäjä
Merja Kausto
Yrittäjä, YKV, LKV, AKA-arvioija (asunnot)
Mikkelin Kotijoukkue / Kaikki Kotona Oy
p. 044 033 8825, merja.kausto@kotijoukkue.fi

Vuoden SKVL Yritys
Erika Enberg
Toimitusjohtaja, LKV, KiAT
Kiinteistönvälitys Enberg Oy LKV
p. 044 077 7114, erika.enberg@enberg.com

Vuoden SKVL Markkinoija
Riina Välimaa
LKV, LVV, Yrittäjä
Kiinteistönvälitys Otso LKV Oy
p. 040 738 0952, riina.valimaa@otsolkv.fi

Vuoden parhaat 2021

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1600 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla kauan kärsitty tarjontapula korjaantuu nopeasti28.6.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kesän ja alkusyksyn 2022 markkinaennusteensa. ”Yli 80 % jäsenyrityksistämme vastasi juhannuksen alla tehtyyn kyselyymme”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Markkinoilla on paljon hyviä mahdollisuuksia, joita ei huomata hyödyntää”, Mannerberg jatkaa. ”Esimerkiksi ensiasunnon ostajille on paljon pienten asuntojen tarjontaa, mitä ei ole juuri ollut viime vuosina”, hän toteaa. ”Juuri julkistettu kuluttajien 12 kk asunnonostoaikomus indikaattori Tilastokeskukselta lupaa edelleen vahvaa ostoaikomusta”, Mannerberg huomauttaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla nähdään elpymistä - Inflaatiopeikko lisää halua sijoittaa kiinteään omaisuuteen kuten asuntoihin5.4.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kevään 2022 markkinaennusteensa. ”1700 välittäjän ja 500 suomalaisomisteisen yrittäjän toimiston asiantuntijaryhmä on Suomen tarkin instrumentti asuntomarkkinoiden tilanteen arviointiin”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Olemme helpottuneita, että markkinoilla näkyy nyt selvä käänne ylöspäin ja usko hyvään tulevaisuuteen on suomalaisen sisun vahva osoitus”, Mannerberg jatkaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntojen ostajat ovat aktiivisia – Myytävää valtakunnallisesti on niukasti11.1.2022 06:00:00 EET | Tiedote

SKVL:n asuntomarkkinaennuste vuoden 2022 ensimmäiselle neljännekselle on nyt julkaistu. Suomen suurin asuntokaupan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL ennustaa vahvan markkinan jatkuvan vuonna 2022. Ostajat ovat edelleen aktiivisia, mutta pula hyvistä myytävistä asunnoista on suurin jarru markkinoilla. Suurten ikäluokkien lisääntyvä liikehdintä tuo mielenkiintoisen lisän markkinoihin, kun koronan aiheuttama epäröinti väistyy.