SOK:n hallitus vuodelle 2022 on valittu

Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan hallintoneuvosto on valinnut SOK:n hallituksen vuodelle 2022. SOK:n pääjohtaja Hannu Krook jatkaa SOK:n hallituksen puheenjohtajana.

SOK:n sääntöjen mukaan hallituksen puheenjohtajana toimii SOK:n pääjohtaja. Hallituksen uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto, ja uutena jäsenenä hallituksessa aloittaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä. SOK:n hallituksesta jää pois ensi vuonna eläkkeelle siirtyvä Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Kimmo Simberg.

– Vahvan liiketoimintaosaamisen ja tulevaisuusorientaation omaava hallituksemme auttaa koko kaupparyhmäämme kehittymään ja vastaamaan kaupan alan murrokseen ja kovaan kansainväliseen kilpailuun. Samalla haluan kiittää lämpimästi Kimmo Simbergiä hänen pitkäaikaisesta ja merkittävästä panoksestaan SOK:n hallituksessa, sanoo SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen.

SOK:n hallitus 2022:
Hannu Krook, pääjohtaja, puheenjohtaja
Kim Biskop, toimitusjohtaja
Nermin Hairedin, toimitusjohtaja
Rita Järventie-Thesleff, professori
Juha Kivelä, toimitusjohtaja
Veli-Matti Liimatainen, toimitusjohtaja
Harri Miettinen, toimitusjohtaja
Antti Määttä, toimitusjohtaja
Olli Vormisto, toimitusjohtaja

Lisätietoja:
SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen, p. 044 788 4087

Kuva: Tommi Mattila

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Valmisruoat lisäävät osuuttaan suomalaisten joulupöydässä30.11.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Suomalaiset viettävät jälleen joulua hyvinkin perinteisin ruokamenoin, ja joulupöydissä korostuvat vuosi toisensa jälkeen tutut joulun herkut. Muun muassa kinkun paistaminen itse on monille tärkeä osa joulun viettoa. Kaikki S-ryhmän myymät joulukinkut ovat kotimaisia. Kauppojen myymät valmiit vaihtoehdot ovat kuitenkin ottaneet jalansijaa ruoan itse valmistamiselta. Esimerkiksi vaihtoehdot perinteisille joululaatikoille ovat tehneet tuloaan jo useamman vuoden ajan, ja nyt niitä löytyy jo monesta joulupöydästä.

Broileri ohittaa ensimmäistä kertaa possun, kasvisvalmisruuissa huikea kasvu – S-ryhmän tilastot paljastavat 10 ruokakaupan ilmiötä, jotka näkyvät nyt suomalaisten ruokakoreissa18.11.2021 10:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmän ruokakauppojen kattavan tilastokatsauksen mukaan tällä hetkellä valtakunnallisesti isoina trendeinä korostuvat ruoan elämyksellisyys ja kotona syöminen, kasvis- ja kalaruokailmiö, ruoan ostamisen helppous ja yksilöllisyys sekä hyvinvoiva elämäntapa. Tuore katsaus nostaa esiin 10 ajankohtaista ruokailmiötä, jotka havainnollistavat vallitsevia ruokakaupan trendejä sekä suomalaisten tämän hetken ruokamieltymyksiä.