Sopimus Lahjakorttipuoti.fi -palvelusta YritysVihdin kanssa - Kankaanpään kaupunki haluaa tukea pienyrityksiä

Kankaanpään kaupunki näyttää hienoa esimerkkiä siitä, miten kunta voi uusin keinoin tukea paikallisia kivijalkakauppoja ja yrityksiä. Kunta on tehnyt YritysVihti ry:n kanssa sopimuksen Lahjakorttipuoti.fi -palvelusta, jonka kauppiaiksi kunta paikallisia pienyrittäjiä nyt kannustaa.

Läheisen ihmisen tai ystävän ilahduttaminen on helppoa, kun lahjakortin voi hankkia nopeasti ja helposti vaikkapa kännykällä Lahjakorttipuoti.fi -palvelusta. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy

Palvelualustana toimii YritysVihdin ylläpitämä sähköinen kauppapaikka, josta asiakkaan on mistä päin Suomea tahansa helppoa ja vaivatonta hankkia lahjakortti vaikkapa esimerkiksi kankaanpääläiseen kauneushoitolaan tai viinitilan tuotteita ja palveluita. Lahjakortti tulee saajan sähköpostiin vielä saman päivän aikana.

Kankaanpään kaupunki on tehnyt YritysVihti ry:n kanssa sopimuksen, minkä ansiosta kankaanpääläinen yrittäjä voi ryhtyä Lahjakorttipuodin kauppiaaksi sopimushintaan.

Rekisteröityminen on tehty helpoksi ja yritys pääsee vaivattomasti esille lahjakorttipuoti.fi -sivustolla. Kankaanpääläiset yritykset löytyvät Lahjakorttipuodista omasta osiosta.

Tuetaan pienyrityksiä hankalana korona-aikana

”Tavoitteenamme on tarjota kankaanpääläisille yrittäjille mahdollisuus laajentaa asiakaspotentiaaliaan ja saada lisämyyntiä näinä hankalina korona-aikoina”, elinkeinojohtaja Marko Rajamäki sanoo.

”Lahjakorttipuoti.fi mahdollistaa helpon tavan päästä mukaan verkkokauppatoimintaan sekä tärkeimpänä toki se, että kaupankäynti on mahdollista valtakunnallisesti. Palvelu antaa yrittäjälle vapautta, sillä etenkin lahjakorttisesonkien aikaan kauppiaan ei tarvitse välttämättä päivystää kivijalassa, vaan hän voi vinkata asiakasta käymään ostoksilla verkossa”, yritysasiamies Mari Raukola kuvaa.

”Mitä enemmän yrityksiä lähtee mukaan palveluun ja mitä enemmän palvelusta tiedotetaan, sitä paremmin kiinnostuneet ostajat löytävät kankaanpääläisten yritysten loistavat palvelut ja tuotteet. Jatkamme yhteismarkkinointia yrittäjäyhdistyksen kanssa”, Raukola jatkaa.

Valtakunnalliseksi palveluksi

”Lahjakorttipuoti laajenee eri puolille Suomen sitä mukaa, kun uusia kauppiaita ja kuntia liittyy joukkoon. Kankaanpään kunta on selvästi edelläkävijä pienten yritysten tukemisessa. Juuri näin varmistetaan pienten kuntien elinvoimaisuutta myös tulevaisuudessa”, Antti Leijala YritysVihdistä toteaa.

”Yhteistyömme on käynnistynyt hyvin ja näin etäyhteyksien aikakaudella yli 200 kilometrin maantieteellinen etäisyys Vihdin ja Kankaanpään välillä on käytännössä kadonnut", hän jatkaa.

Lahjakorttipuoti.fi -palvelu on suunnattu erityisesti pienille, paikallisille yrityksille helpottamaan niiden toimintaa digitaalisessa maailmassa ja tarjoamaan verkkokauppapalveluita helposti ja nopeasti.

Kauppapaikka on pienyrittäjän kannalta riskitön tie siirtyä sähköiseen kaupankäyntiin ja verkkokauppaan ja tarjota nykyaikaiset verkkotilaamisen ja -maksamisen välineet. Sen avulla on mahdollisuus myös laajentaa asiakaskuntaa, koska verkkokauppa on auki 24/7.

Lahjakorttipalvelu lanseerattiin viime vuonna vihtiläisille yrityksille.

”Palvelua on tarkoitus laajentaa vähitellen valtakunnalliseksi ja siten tarjota pienille ja paikallisesti toimiville yrityksille uusia välineitä ja mahdollisuuksia sähköiseen kaupankäyntiin nykyaikaisin keinoin”, YritysVihti ry:n Luova viestintä- ja markkinointijohtaja Sanya Saarinen vielä toteaa.

YritysVihti ry tarjoaa yrittäjille asiantuntija-apua, neuvontapalveluita, koulutusta ja verkostoitumisen kanavia yritystoiminnan elinkaaren eri vaiheisiin, siksi myös Lahjakorttipuoti sopii luontevana osana YritysVihdin kivijalkakauppiaille suunnattuun palvelutarjontaan.

Mari Raukola, yritysasiamies, Kankaanpään Kaupunki, +358 40 542 456, mari.raukola@kankaanpaa.fi

Antti Leijala, Toiminnanjohtaja, YritysVihti ry, +358 400 398 985, antti.leijala@yritysvihti.fi

Sanya Saarinen, Luova markkinointi- ja viestintäjohtaja sekä koulutuspäällikkö, YritysVihti ry, +358 50 439 6710, sanya.saarinen@yritysvihti.fi

YritysVihti ry on pienyrittäjyyttä tukeva voittoa tavoittelematon yhdistys, joka omistaa Lahjakorttipuoti.fi -palvelun.

Kankaanpään kaupunki tukee paikallista yrittäjyyttä aktiivisesti.

Mediatiedotteen laatija:
Riina Takala-Karppanen / Viestintäpalvelu Kahvimaa Oy

Valokuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy / Kotimainen FotoBakers.fi-kuvapankki

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.