YritysVihti ry

Sopimus Lahjakorttipuoti.fi -palvelusta YritysVihdin kanssa - Kankaanpään kaupunki haluaa tukea pienyrityksiä

Kankaanpään kaupunki näyttää hienoa esimerkkiä siitä, miten kunta voi uusin keinoin tukea paikallisia kivijalkakauppoja ja yrityksiä. Kunta on tehnyt YritysVihti ry:n kanssa sopimuksen Lahjakorttipuoti.fi -palvelusta, jonka kauppiaiksi kunta paikallisia pienyrittäjiä nyt kannustaa.

Läheisen ihmisen tai ystävän ilahduttaminen on helppoa, kun lahjakortin voi hankkia nopeasti ja helposti vaikkapa kännykällä Lahjakorttipuoti.fi -palvelusta. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy

Palvelualustana toimii YritysVihdin ylläpitämä sähköinen kauppapaikka, josta asiakkaan on mistä päin Suomea tahansa helppoa ja vaivatonta hankkia lahjakortti vaikkapa esimerkiksi kankaanpääläiseen kauneushoitolaan tai viinitilan tuotteita ja palveluita. Lahjakortti tulee saajan sähköpostiin vielä saman päivän aikana.

Kankaanpään kaupunki on tehnyt YritysVihti ry:n kanssa sopimuksen, minkä ansiosta kankaanpääläinen yrittäjä voi ryhtyä Lahjakorttipuodin kauppiaaksi sopimushintaan.

Rekisteröityminen on tehty helpoksi ja yritys pääsee vaivattomasti esille lahjakorttipuoti.fi -sivustolla. Kankaanpääläiset yritykset löytyvät Lahjakorttipuodista omasta osiosta.

Tuetaan pienyrityksiä hankalana korona-aikana

”Tavoitteenamme on tarjota kankaanpääläisille yrittäjille mahdollisuus laajentaa asiakaspotentiaaliaan ja saada lisämyyntiä näinä hankalina korona-aikoina”, elinkeinojohtaja Marko Rajamäki sanoo.

”Lahjakorttipuoti.fi mahdollistaa helpon tavan päästä mukaan verkkokauppatoimintaan sekä tärkeimpänä toki se, että kaupankäynti on mahdollista valtakunnallisesti. Palvelu antaa yrittäjälle vapautta, sillä etenkin lahjakorttisesonkien aikaan kauppiaan ei tarvitse välttämättä päivystää kivijalassa, vaan hän voi vinkata asiakasta käymään ostoksilla verkossa”, yritysasiamies Mari Raukola kuvaa.

”Mitä enemmän yrityksiä lähtee mukaan palveluun ja mitä enemmän palvelusta tiedotetaan, sitä paremmin kiinnostuneet ostajat löytävät kankaanpääläisten yritysten loistavat palvelut ja tuotteet. Jatkamme yhteismarkkinointia yrittäjäyhdistyksen kanssa”, Raukola jatkaa.

Valtakunnalliseksi palveluksi

”Lahjakorttipuoti laajenee eri puolille Suomen sitä mukaa, kun uusia kauppiaita ja kuntia liittyy joukkoon. Kankaanpään kunta on selvästi edelläkävijä pienten yritysten tukemisessa. Juuri näin varmistetaan pienten kuntien elinvoimaisuutta myös tulevaisuudessa”, Antti Leijala YritysVihdistä toteaa.

”Yhteistyömme on käynnistynyt hyvin ja näin etäyhteyksien aikakaudella yli 200 kilometrin maantieteellinen etäisyys Vihdin ja Kankaanpään välillä on käytännössä kadonnut", hän jatkaa.

Lahjakorttipuoti.fi -palvelu on suunnattu erityisesti pienille, paikallisille yrityksille helpottamaan niiden toimintaa digitaalisessa maailmassa ja tarjoamaan verkkokauppapalveluita helposti ja nopeasti.

Kauppapaikka on pienyrittäjän kannalta riskitön tie siirtyä sähköiseen kaupankäyntiin ja verkkokauppaan ja tarjota nykyaikaiset verkkotilaamisen ja -maksamisen välineet. Sen avulla on mahdollisuus myös laajentaa asiakaskuntaa, koska verkkokauppa on auki 24/7.

Lahjakorttipalvelu lanseerattiin viime vuonna vihtiläisille yrityksille.

”Palvelua on tarkoitus laajentaa vähitellen valtakunnalliseksi ja siten tarjota pienille ja paikallisesti toimiville yrityksille uusia välineitä ja mahdollisuuksia sähköiseen kaupankäyntiin nykyaikaisin keinoin”, YritysVihti ry:n Luova viestintä- ja markkinointijohtaja Sanya Saarinen vielä toteaa.

YritysVihti ry tarjoaa yrittäjille asiantuntija-apua, neuvontapalveluita, koulutusta ja verkostoitumisen kanavia yritystoiminnan elinkaaren eri vaiheisiin, siksi myös Lahjakorttipuoti sopii luontevana osana YritysVihdin kivijalkakauppiaille suunnattuun palvelutarjontaan.

Mari Raukola, yritysasiamies, Kankaanpään Kaupunki, +358 40 542 456, mari.raukola@kankaanpaa.fi

Antti Leijala, Toiminnanjohtaja, YritysVihti ry, +358 400 398 985, antti.leijala@yritysvihti.fi

Sanya Saarinen, Luova markkinointi- ja viestintäjohtaja sekä koulutuspäällikkö, YritysVihti ry, +358 50 439 6710, sanya.saarinen@yritysvihti.fi

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on pienyrittäjyyttä tukeva voittoa tavoittelematon yhdistys, joka omistaa Lahjakorttipuoti.fi -palvelun.

Kankaanpään kaupunki tukee paikallista yrittäjyyttä aktiivisesti.

Mediatiedotteen laatija:
Riina Takala-Karppanen / Viestintäpalvelu Kahvimaa Oy

Valokuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy / Kotimainen FotoBakers.fi-kuvapankki

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa1.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta10.3.2021 07:20:46 EET | Tiedote

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella3.3.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.

Kalevalan uusi tuleminen – perinteitä ja mytologiaa Nuuksion sydämessä16.2.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Kansalliseepoksemme Kalevala elää uutta nousukauttaan. Sen nostamiseksi matkailualamme ja koko Suomen vetovoimatekijäksi tehdäänkin parhaillaan mittavaa yhteistyötä matkailuyrittäjien keskuudessa. Vihtiläinen yrittäjä Satu de Weerd näkee Kalevalassa arvokkaan palan suomalaista historiaa, jonka hän haluaa nyt välittää suurelle yleisölle Nuuksion Taika -perheyrityksen matkailu- ja tapahtumapalveluina. Yritys onkin luonut Nuuksion kansallispuiston maisemiin Kalevala-teemaisia ohjelmia ja tapahtumia, jossa osallistujat pääsevät osaksi kansallistaruamme niin puvustuksen, tarjoiluiden kuin ohjelmanumeroiden osalta.

Mitä ELY:n palveluilla on saatu aikaan – Mainostoimisto Riima valjasti avukseen Lean-myynnin ammattilaisen.15.2.2021 12:16:47 EET | Tiedote

Kuluneen vuoden aikana yrityksillä on ollut mahdollisuus hakea rahoitusta ja tukipalveluja oman toimintansa kehittämiseen. Yksi auttavan kätensä tarjonnut taho on ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut. Mainostoimisto Riima näki mahdollisuuden kehittää toimintansa ja haki ELY-rahoitusta yritykselleen ja aloittaa nyt 2021 vuotensa uudistunein ottein.