SSO avaa laajasti ravintoloita ja ABC-liikennemyymälöiden ravintolapalveluita

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO laajentaa 1.6. alkavalla viikolla suuren osan ravintoloistaan ja liikennemyymälöiden ravintoloista jälleen asiakaskäyttöön. Take away -palvelut pysyvät myös vahvasti tarjolla.

– Olemme helpottuneita ja innoissamme saadessamme avata jälleen ravintoloidemme ovet ja kutsua työntekijät takaisin töihin sekä päästessämme palvelemaan tärkeitä asiakkaitamme. Olemmekin jo kaivanneet asiakkaita, SSO:n matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Riitta-Leena Rossi kertoo.

– SSO:n ravintoloissa ja myös ABC-liikennemyymälöissä on olennaisen tärkeää, että meillä voidaan turvallisesti asioida. Palveleva henkilökunta huolehtii tehostetusti toimipaikan hygieniasta ja turvallisuutta edesauttavia toimenpiteitä on lisätty. Vastuullisesti yhdessä toimimalla mahdollistuu paluu kohti normaalia, toteaa Rossi.

Tehostetut turvallisuus- ja hygieniajärjestelyt mahdollistavat asioinnin ja työskentelyn toimipaikoissa. Asiakasmääriä rajoitetaan ja aukioloja sopeutetaan säännösten mukaisesti. Asiakaspöydät ja istumapaikat sijoitellaan riittävillä turvaväleillä ja lounas tarjoillaan annettuja ohjeita noudattaen. ABC-ruokamarketit ja take away jatkavat normaalisti toimintaansa siinä rinnalla, kun annokset voi nauttia jälleen myös paikan päällä. Ravintoloissa ja liikennemyymälöissä on esillä kattavasti infoa turvallisesta asioinnista.

– Supistetussa muodossa auki oleminen on vaatinut henkilökunnaltamme valtavasti joustavuutta ja sopeutumista uuteen tilanteeseen. Haluankin kiittää heitä tästä poikkeusajan hienosta hoitamisesta, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

Original Sokos Hotel Rikala on palvellut supistetuin aukioloajoin, mutta juhannuksen jälkeen se palvelee täysin uudistettuna myös viikonloppuisin.

Yhteistyötä ja uusia oppeja

COVID-19-koronaviruspandemian alussa suurin osa SSO:n matkailu- ja ravitsemiskaupan henkilökunnasta siirtyi työskentelemään marketkaupan toimipaikoissa ja samalla turvaamaan Salon seutukunnan ja läntisen Uudenmaan ruokahuoltoa. Kauppoihin jää yhä kesän ajaksi työskentelemään kymmeniä matkailu- ja ravitsemiskaupan ammattilaista.

− Henkilökuntamme hyppäsi uusiin työtehtäviin upean ennakkoluulottomasti ja sen lisäksi, että he ovat päässeet oppimaan uusia taitoja, ovat myös he pystyneet jakamaan omaa osaamistaan kaupan palveluissa, Rossi toteaa.

− Epätavalliset ajat ovat tiivistäneet yhteishenkeä koko SSO:ssa. Siinä missä aika on koetellut, on se myös opettanut entistä ketterämpiin toimintatapoihin ja uusiin tapoihin tehdä yhteistyötä yli toimialarajojen. Uskon, että myös tulevaisuudessa teemme entistä tiiviimpää yhteistyötä. On ollut hieno nähdä positiivisia viestejä henkilökunnaltamme, jotka ovat tutustuneet uusiin tehtäviin kaupan puolella ja jotka on myös ilolla otettu vastaan uusiin tehtäviin, Finér toteaa.

Avaamisen aikataulut

1.6.2020 avautuvat:

• Antonio Lohja avaa take awayn lisäksi asiakaspaikat
  • Toasti Kauppakeskus Lohessa avaa asiakaspaikat
  • Rikala Bar & Grill avaa take awayn lisäksi asiakaspaikat
  • Kahvila Figaro
  • Presso Halikko
  • Kuulas Lohja
  • Rosso Nummela
  • Hesburger Prisma Lohja, Prisma Nummela ja Halikko avaavat take awayn lisäksi asiakaspaikat
  • ABC Lohja, Piihovi, Masuuni, Perniö ja SSO Liikennemyymälä Tytyri avaavat take awayn lisäksi asiakaspaikat

Myöhemmin ilmoitettavat avausajankohdat:

• PizzaBuffa Halikko
  • Presso Nummela
  • SSO liikennemyymälä Salo, Perniöntie
  • Antonio Salo
  • Rikala Night Club

Lisätiedot: matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Riitta-Leena Rossi, p. 044 7705 702

SSO:n vaaleissa äänestettiin ennätysvilkkaasti16.4.2024 12:17:26 EEST | Tiedote

SSO:n edustajiston vaaleissa äänestys kävi ennätysvilkkaana. Ääniä annettiin yhteensä 15 780, mikä on yli tuplasti enemmän kuin edellisissä vaaleissa vuonna 2020 (6791 kpl). Äänestysprosentiksi muodostui 22,1 % (v. 2020: 9,7 %). Uusia edustajiston jäseniä, kotiseutunsa vaalijoita valittiin tällä kertaa 20. Edustajistolla on tärkeä tehtävä oman seutunsa äänitorvena huolehtia, että osuuskaupan palveluja ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen.

Äänestäminen SSO:n osuuskauppavaaleissa alkaa – ehdolle asettunut 140 ehdokasta14.3.2024 11:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa näkyy monella tavalla jäsentensä arjessa ja kehittää oman toimialueensa elinvoimaa yhdessä asiakkaittensa kanssa. Millaisilla toimilla osuuskauppa voisi tehdä parempaa paikkaa elää ja mihin sen tulisi keskittyä edistäessään alueellista kehitystä? Mitä osuuskauppa voisi tehdä vieläkin paremmin? Näihin asioihin pääsee osaltaan vaikuttamaan osuuskaupan edustajisto, jonka jäsenten äänestäminen osuuskauppavaaleissa alkaa 18.3.2024. SSO:n asiakasomistajien keskuudesta ehdolle on asettunut 140 ehdokasta.

Kannustajat-ohjelma jatkuu 60 000 euron tukipotilla myös tänä vuonna29.1.2024 12:10:00 EET | Tiedote

Vuonna 2022 ensimmäistä kertaa käynnistetty Kannustajat-ohjelma saa jatkoa, kun tämän vuoden ensimmäinen ohjelmaan haku alkaa tammikuun lopussa. 120-vuotisjuhlavuonna 2023 SSO nosti Kannustajat-ohjelman tukipotin 60 000 euroon ja sama huima yhteissumma on jaossa myös tälläkin kertaa. Kannustajat-ohjelman kautta paikallisilla, lasten ja nuorten harrastustoiminnan ja hyvinvointia edistävän toiminnan parissa toimivilla yhdistyksillä, kulttuuritoimijoilla sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöillä on mahdollisuus hakea matalalla kynnyksellä tukea toimintaansa, asiakasomistajien saadessa lopulta päättää tuen saajat äänestämällä.

Laadukkaita ja herkullisia, oman seudun osaajien tekemiä ruokia valmistava Sinun Keittiö on nyt avattu.24.1.2024 10:33:45 EET | Tiedote

Laadukkaita ja herkullisia, oman seudun osaajien tekemiä ruokia valmistava Sinun Keittiö on nyt avattu. SSO:n uusi liiketoimintamalli helpottaa arjen ruokahuoltoa tarjoamalla ravintolatasoisia valmiita ja puolivalmiita tuotteita, joita voi ostaa Lohjan, Nummelan ja Vihdin alueen marketeista sekä Lohjan Tytyrillä sijaitsevasta Puodista. Lisäksi Sinun Keittiön kautta voi tilata näyttäviä herkkuja juhliin kätevän juhlapalvelun kautta ja nauttia maittavaa lounasta arkisin Sinun Keittiön Puodissa.