SSO avaa laajasti ravintoloita ja ABC-liikennemyymälöiden ravintolapalveluita

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO laajentaa 1.6. alkavalla viikolla suuren osan ravintoloistaan ja liikennemyymälöiden ravintoloista jälleen asiakaskäyttöön. Take away -palvelut pysyvät myös vahvasti tarjolla.

– Olemme helpottuneita ja innoissamme saadessamme avata jälleen ravintoloidemme ovet ja kutsua työntekijät takaisin töihin sekä päästessämme palvelemaan tärkeitä asiakkaitamme. Olemmekin jo kaivanneet asiakkaita, SSO:n matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Riitta-Leena Rossi kertoo.

– SSO:n ravintoloissa ja myös ABC-liikennemyymälöissä on olennaisen tärkeää, että meillä voidaan turvallisesti asioida. Palveleva henkilökunta huolehtii tehostetusti toimipaikan hygieniasta ja turvallisuutta edesauttavia toimenpiteitä on lisätty. Vastuullisesti yhdessä toimimalla mahdollistuu paluu kohti normaalia, toteaa Rossi.

Tehostetut turvallisuus- ja hygieniajärjestelyt mahdollistavat asioinnin ja työskentelyn toimipaikoissa. Asiakasmääriä rajoitetaan ja aukioloja sopeutetaan säännösten mukaisesti. Asiakaspöydät ja istumapaikat sijoitellaan riittävillä turvaväleillä ja lounas tarjoillaan annettuja ohjeita noudattaen. ABC-ruokamarketit ja take away jatkavat normaalisti toimintaansa siinä rinnalla, kun annokset voi nauttia jälleen myös paikan päällä. Ravintoloissa ja liikennemyymälöissä on esillä kattavasti infoa turvallisesta asioinnista.

– Supistetussa muodossa auki oleminen on vaatinut henkilökunnaltamme valtavasti joustavuutta ja sopeutumista uuteen tilanteeseen. Haluankin kiittää heitä tästä poikkeusajan hienosta hoitamisesta, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

Original Sokos Hotel Rikala on palvellut supistetuin aukioloajoin, mutta juhannuksen jälkeen se palvelee täysin uudistettuna myös viikonloppuisin.

Yhteistyötä ja uusia oppeja

COVID-19-koronaviruspandemian alussa suurin osa SSO:n matkailu- ja ravitsemiskaupan henkilökunnasta siirtyi työskentelemään marketkaupan toimipaikoissa ja samalla turvaamaan Salon seutukunnan ja läntisen Uudenmaan ruokahuoltoa. Kauppoihin jää yhä kesän ajaksi työskentelemään kymmeniä matkailu- ja ravitsemiskaupan ammattilaista.

− Henkilökuntamme hyppäsi uusiin työtehtäviin upean ennakkoluulottomasti ja sen lisäksi, että he ovat päässeet oppimaan uusia taitoja, ovat myös he pystyneet jakamaan omaa osaamistaan kaupan palveluissa, Rossi toteaa.

− Epätavalliset ajat ovat tiivistäneet yhteishenkeä koko SSO:ssa. Siinä missä aika on koetellut, on se myös opettanut entistä ketterämpiin toimintatapoihin ja uusiin tapoihin tehdä yhteistyötä yli toimialarajojen. Uskon, että myös tulevaisuudessa teemme entistä tiiviimpää yhteistyötä. On ollut hieno nähdä positiivisia viestejä henkilökunnaltamme, jotka ovat tutustuneet uusiin tehtäviin kaupan puolella ja jotka on myös ilolla otettu vastaan uusiin tehtäviin, Finér toteaa.

Avaamisen aikataulut

1.6.2020 avautuvat:

• Antonio Lohja avaa take awayn lisäksi asiakaspaikat
  • Toasti Kauppakeskus Lohessa avaa asiakaspaikat
  • Rikala Bar & Grill avaa take awayn lisäksi asiakaspaikat
  • Kahvila Figaro
  • Presso Halikko
  • Kuulas Lohja
  • Rosso Nummela
  • Hesburger Prisma Lohja, Prisma Nummela ja Halikko avaavat take awayn lisäksi asiakaspaikat
  • ABC Lohja, Piihovi, Masuuni, Perniö ja SSO Liikennemyymälä Tytyri avaavat take awayn lisäksi asiakaspaikat

Myöhemmin ilmoitettavat avausajankohdat:

• PizzaBuffa Halikko
  • Presso Nummela
  • SSO liikennemyymälä Salo, Perniöntie
  • Antonio Salo
  • Rikala Night Club

Lisätiedot: matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Riitta-Leena Rossi, p. 044 7705 702

SSO palasi uuden mission myötä juurilleen – ”tehdään yhdessä parempi paikka elää”21.9.2020 14:32:27 EESTTiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO palaa juurilleen uudistaessaan strategisen perustehtävän eli mission, joka on nyt ”tehdään yhdessä parempi paikka elää”. Uutta missiota toteutetaan nykyaikaisin keinoin uutta tekniikkaa ja innovaatioita hyödyntäen. SSO:n juuret ulottuvat vuoteen 1903, kun paikalliset maanviljelijät toivat omat tuotteensa paikalliseen osuuskauppaan myyntiin ja samalla tulivat perustaneeksi osuuskaupan. Juurille palaaminen tarkoittaakin ennen kaikkea yhdessä tekemistä - yhteistyötä asiakkaiden ja henkilökunnan sekä paikallisten toimijoiden kanssa. Se tarkoittaa myös ympäristön huomioimista enemmän kuin koskaan. ”Mission ytimessä on ajatus siitä, että osuuskaupan toiminnassa tärkeintä on asiakkaan saama paras mahdollinen hyöty - ei niinkään aina maksimaalinen tulos. Paikallisena toimijana haluamme vahvasti olla mukana voimistamassa alueen elinvoimaa, jotta kilpailukykyiset palvelut pysyvät alueella myös tulevaisuudessa”, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

SSO:n ravintola Antonio ja kahvila Figaro kauppakeskus Plazassa avattiin täysin uudistuneina17.9.2020 13:58:38 EESTTiedote

Kun Antonio saapui Suomeen reilu parikymmentä vuotta sitten, kirjattiin uusi menu SSO:n ravintolahistoriaan. Antonio syntyi palosta luoda jotain uutta ja erilaista siihen maailmaan. Meksikolainen ruokakulttuuri ja sen lämminhenkisyys kiehtoi suomalaisia, ja näin Salon Seudun Osuuskauppa perusti oman pienen ”casan” Plazan kauppakeskukseen. Antonio on jakanut suomalais-meksikolaista ravintolan ilosanomaa vuodesta 1992. Vuosien saatossa Antonio löysi paikkansa paikallisten ja matkailijoiden sydämissä. Antonio oli remontissa kesäkuun alusta lähtien. Tänä aikana kaivettiin lattiat ylös, kaadettiin seiniä ja rakennettiin uusia. Remontille oli tilausta jo pelkästään ilmeen päivittämisen takia. Baaritiski on kutsuvasti keskeisellä paikalla ravintolasalia. Keskeisyydessä tärkeintä on ollut asiakkaan tavoitettavuus ja idea siitä, että haluamme olla keskellä elämää, lähellä ja avoin kaikille. Samalla uudistui kauppakeskuksen keskeinen kahvila Figaro. Istuinalueiden suunnittelussa haluttiin rakent