SSO kiinnosti kesätyöpaikkana – yli 1800 hakijaa

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO työllistää kesällä 2022 noin 420 nuorta. SSO:n kesäpesteistä noin 240 paikkaa on yli 18-vuotiaille ja tämän lisäksi tarjolla on toista sataa S-Kesis-paikkaa 15­–17-vuotiaille, joissa nuoret tutustuvat työelämään vähintään 2–4 viikon mittaisella jaksolla. Haku kesätöihin päättyi helmikuun lopussa.

− Ykköstavoitteemme on tarjota nuorille myönteisiä työkokemuksia ja monipuolisia palvelualan tehtäviä SSO:ssa. Nuoret työllistyvät matkailu- ja ravitsemus-, liikennemyymälä- ja polttoneste- sekä päivittäis- ja käyttötavarakaupan toimialoille, kertoo SSO:n henkilöstöjohtaja Hanna Somersalo.

SSO:n kesätöihin haki tänä keväänä yhteensä 1836 nuorta.
– Kaupan ala on silta työelämään. Monet meillä nyt työskentelevistä ovat hyvän kesätyökokemuksen myötä saaneet kipinän lähteä opiskelemaan alaa ja hakeutuneet meille myöhemmin töihin, toteaa Somersalo.

Valmentajat perehdyttämisen tukena

SSO:n marketkauppaan ja liikennemyymälöihin on palkattu kolme valmentajaa, joiden päätyönä on perehdyttää uudet työntekijät tehtäviinsä. Nämä valmentajat toimivat yksiköiden esimiesten tukena myös kesätyöntekijöiden perehdytyksissä.
– Huolehdimme, että kaikki perehdytetään huolella yritykseen, työympäristöön sekä työtehtäviin ja kesätyöntekijät pääsevät nopeasti osaksi toimipaikan hyvää työporukkaa, Somersalo kertoo.

Kesätyöntekijöille Suur-Seudun Osuuskaupan asiakasomistajuus

SSO:n tarjoaa tänä vuonna täysi-ikäisille kesätyöntekijöille lahjaksi Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n jäsenyyden. Asiakasomistajana kesätyöntekijät saavat S-Etukortin ja voivat kerätä Bonuksia nykyiseen talouteen tai itselleen.
SSO on myös tänä vuonna mukana Vastuullinen Kesäduuni 2022 –kampanjassa.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO, henkilöstöjohtaja Hanna Somersalo, p. 044 7705 175

Venner ja SSO herättävät kasvisten supervoimat eloon hedelmä- ja vihannesosastoilla15.6.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Ravitsevan ruuan puolesta toimiva yhteiskunnallinen yritys Venner sekä Suur-Seudun Osuuskauppa SSO aloittavat innovatiivisen yhteistyön. Yhteistyö tuo ruokakasvatuksen kaikkien ulottuville, osaksi myymäläkokemusta Vegemi-sovelluksen avulla. SSO haluaa varmistaa, että alueensa lapsiperheet inspiroituvat pitämään huolta itsestään kasvisten kautta. Venner on olemassa, jotta ravitseva ruoka kuuluisi kaikille. Yhteistyö SSO:n kanssa mahdollistaa sovelluksen veloituksettoman käytön kuluttajalle.