SSO:lta 10 000 euroa Laurea- ja Turun ammattikorkeakoulun koulutuksen kehittämiseen

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on tehnyt lahjoituksen Laurea-ammattikorkeakoulun sekä Turun ammattikorkeakoulun varainhankintakampanjaan. Lahjoitus on kummallekin koululle suuruudeltaan 10 000 euroa.

– Ammattikorkeakoulut ovat tärkeitä vetovoimatekijöitä toimialueellamme. Suur-Seudun Osuuskauppa SSO haluaa monin eri tavoin vahvistaa alueensa elinvoimaa ja tämän vuoksi päätimme lahjoittaa varoja liiketalouden, matkailun, ravitsemisen sekä talousalan koulutukseen, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Esko Jääskeläinen.

– Alueen merkittävänä yrityksenä ja työnantajana haluamme olla mukana koulutuksen kehittämisessä ja luoda menestymisen edellytyksiä paikalliselle elinkeinoelämälle. Meille on ensiarvoisen tärkeää, että koulutusta kehitetään yhdessä työelämän kanssa ja uskon, että esimerkiksi yhteisten hankkeiden kautta syntyy meille huipputekijöitä, jatkaa SSO:n henkilöstöjohtaja Hanna Somersalo.

Laurea-ammattikorkeakoulun rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski kiittää Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:ta lahjoituksesta Laurean opiskelijoiden hyväksi. Samalla hän odottaa jo Lohjalle kesällä 2019 valmistuvaa uutta kampusta, joka sijoittuu SSO:n rakennuttamaan Kauppakeskus Loheen.

– Uuden kampuksen myötä haluamme entisestään vahvistaa korkeakoulun vaikuttavuutta Länsi-Uudenmaan alueen ja työelämän kehittäjänä. Sen vuoksi tämä lahjoitus tuntuu erittäin arvokkaalta, rehtori, toimitusjohtaja Koski painottaa.

Laurea käyttää korkeakoulun kehittämiseen osoitetut lahjoitukset opiskelijoidensa hyvinvointia ja osaamista edistävien palvelujen kehittämiseen.

Myös Turun ammattikorkeakoulun rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila on ilahtunut SSO:n lahjoituksesta.

– SSO:n kanssa on ollut ilo tehdä laajamittaista yhteistyötä jo aiemmin. Uskon, että toimintojemme vahvistuminen Salossa tulee tiivistämään kumppanuutta entisestään, sanoo rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila.

Keväällä 2017 voimaan astunut rahankeräyslain muutos mahdollistaa ammattikorkeakouluille varojen keruun lakisääteisistä tehtävistä huolehtimiseen. Ammattikorkeakouluille tehdyt lahjoitukset oikeuttavat valtion vastinrahaan, jota maksetaan ammattikorkeakouluille suhteessa näiden 1.8.2017 - 28.9.2018 välillä keräämään yksityiseen pääomaan

Kuvassa Hanna Somersalo SSO:sta ja Jyrki Liikanen Laurea-ammattikorkeakoulusta.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO, toimitusjohtaja Esko Jääskeläinen, puh. 044 7705 700
Suur-Seudun Osuuskauppa SSO, henkilöstöjohtaja Hanna Somersalo, puh. 044 7705 175
Laurea-ammattikorkeakoulu, rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski, puh. 09 8868 7660
Turun ammattikorkeakoulu, rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila, p. 050 598 5761

Kauppakeskus Lohesta viihtyisä keskus täynnä arjen helppoja palveluja - ennakkotutustuminen asiakkaille 15.5.2019 klo 15-1916.4.2019 14:07:00 EESTTiedote

Lohjan keskustaan nousevaan Kauppakeskus Loheen tulee monipuolinen kattaus palveluita niin arkiseen asiointiin kuin muotiin, kauneuteen ja hemmotteluun. Vuokraustilanne on erinomainen, sillä yli 90 prosenttia tiloista on varattu. Paikallisten ihmisten kädenjälki herättää kauppakeskuksen eloon, kun yhteistyössä tehty taide valloittaa kauppakeskuksen seinillä. Kauppakeskukseen, sen tulevaan palvelutarjontaan ja taiteeseen pääsee ennakkoon kurkkaamaan 15.5.2019 klo 15-19. Virallisia avajaisia päästään juhlimaan 5. syyskuuta.