StaffPointin ja EK:n Työstä turvaa -hanke on Vuoden rekrytointiteko

StaffPoint-konserni yhteistyössä Elinkeinoelämä keskusliitto EK:n kanssa käynnisti maaliskuussa 2022 Työstä turvaa -hankkeen, jonka tavoitteena oli työllistää Suomeen saapuneita sotaa pakenevia ukrainalaisia StaffPointin kumppaniyrityksiin, ja parantaa myös jo Suomessa olevien ulkomaisten osaajien työllistymistä nykyistä tehokkaammin.

’’StaffPointin joukkueella on vahva halu auttaa ja tehdä omalta osaltamme Suomeen asettuminen helpommaksi ukrainalaisille. Yksi osa asettumista on työ, joka luo turvaa ja tulevaisuutta’’, kertoo StaffPointin toimitusjohtaja ja hankkeen äiti Anu Ahokas.

Koordinointi valjasti elinkeinoelämän auttamishalu yhteiseksi hyväksi

Ukrainan kriisi paljasti valtavan auttamishalun ja hankkeeseen lähti mukaan yli 80 eri alojen yritystä, jotka tarjosivat matalalla kynnyksellä ukrainalaisille töitä. StaffPoint tarjosi hankkeen avuksi neljän ensimmäisen kuukauden ajan työnvälitysosaamisensa sekä työnvälitysalusta TalentPointin pro bono -periaatteella. Tavoitteena oli työllistää 200–400 ukrainalaista ja muita kansainvälisiä osaajia. Tällä hetkellä työllistettyjen määrä on jo liki 500.

StaffPoint on ollut kumppaniyritysten tukena koko ukrainalaisten rekrytointielinkaaren ajan ja auttanut yrityksiä kansainvälistymään Suomen rajojen sisällä. Iso osa Työstä turvaa -hankkeen vaikutuksista näkyykin juuri työnantajapuolella muuttuneissa asenteissa.

"Tämä on tunnustus yhteistyölle! Työelämään pääsy vaikuttaa positiivisesti niin yksilöön, yhteisöön, yrityksiin kuin yhteiskuntaankin, joten meidän on jatkuvasti pyrittävä luomaan yhdessä uusia ratkaisuja työllistymisen toteutumiseksi. Kiitos kuuluu myös kaikille arvopohjaisille yrityksille, jotka avasivat ovensa ukrainalaisille. Olemme yhdessä muuttaneet maailmaa", iloitsee Työstä turvaa -hankkeen vetäjä Jenny von Knorring.

Ukrainalaisten työllistäminen on yhteiskunnan toimijoiden välistä yhteistyötä

Ukrainalaisten työllistämiseen tarvitaan koordinoitua, eri yhteiskunnan toimijoiden välistä yhteistyötä. StaffPoint on ollut ensimmäisiä yritystahon edustajia verkostossa, jossa useat yhteiskunnan toimijat sekä valtion viranomaiset, kuten Migri, ELY, AVI ja TEM, ovat kerääntyneet keskustelemaan, jakamaan ajankohtaista tietoa ja ratkaisemaan ukrainalaisten maahanmuuton ja työllistymisen kysymyksiä.

StaffPoint-konserni on Suomen johtava henkilöstöpalvelualan yritys. Samasta konsernista asiakkaat saavat niin henkilöstövuokraus-, rekrytointi-, strategisten HR-ratkaisuiden, valmennus- kuin työkykypalvelut. Toimialatuntemuksemme on vahvaa. Asiakkaitamme ovat niin pienet kuin suuret yritykset, valtionhallinto ja muut julkisen sektorin toimijat, kunnat ja kaupungit. Palvelumme on skaalattavissa globaaliksi kumppanimme Randstadin verkostoja hyödyntäen. Asiakkaidemme suositteluhalukkuus on 90,1 % (2022).

Liikevaihtoennusteemme vuodelle 2022 on n. 120 M€ ja työllistävä vaikutus 3800 henkilötyövuotta. StaffPointin palveluksessa on vuosittain noin 12 000 aktiivista työntekijää yli 200 tehtävänimikkeellä. Toimimme 10 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi palvelemme asiakkaitamme Espanjan Mijaksessa. Konserniimme kuuluu myös koulutusorganisaatio Spring House, ohjelmistoyhtiö Saima Soft Oy sekä Digi- ja ICT osaajien konsulttitoimisto Henrico Digital Oy.

StaffPointin kaupan alan toimialajohtajaksi valittu Tim Kankfelt22.8.2023 12:00:55 EEST | Tiedote

StaffPoint on nimittänyt KTM Tim Kankfeltin kaupan alan toimialajohtajaksi. Kankfeltin vahva, pohjoismainen vähittäiskaupan markkina- ja myyntikokemus tukee StaffPointin kaupan toimialan kasvutavoitteita. StaffPointin nykyinen kaupan toimialajohtaja Juuso Laitinen siirtyy talon sisällä uusiin tehtäviin teollisuuden, logistiikan ja kiinteistöpalvelualan toimialajohtajaksi. Kankfelt on aloittanut tehtävässään 21.8.2023.

StaffPoint voitti merkittävän sopimuksen Hanselin henkilöstövuokrauskilpailutuksessa8.3.2023 14:58:43 EET | Tiedote

StaffPoint jatkaa julkishallinnon yhteishankintayhtiö Hanselin sopimustoimittajana henkilöstövuokrauspalveluissa. Kumppanina StaffPoint vastaa sekä suorittavan tason että asiantuntija- ja päällikkötason vuokratyövoiman rekrytoinneista kaikille palveluita tilaaville julkishallinnon organisaatioille sekä muille puitesopimukseen liittyneille tahoille. Puitejärjestely kestää vuoteen 2027 ja sen kokonaisarvo voi nousta jopa 90 miljoonaan euroon.

Interim Management – markkina Suomessa kasvaa trendien keskiössä14.2.2023 08:43:47 EET | Tiedote

Tuore markkinatutkimus v. 2022 Interim Management – toiminnasta Suomessa nosti esiin positiivisia muutoksia verrattuna edellisvuoteen. Tutkimus toteutettiin loppuvuodesta 2022 ja se lähetettiin yli 1000 henkilölle, jotka edustivat tilaajia, interim-ammattilaisia ja interim-palvelun käyttöä harkitsevia johtajia. Kyselyn tavoitteena oli selvittää interim-markkinoissa tapahtuvia muutoksia rakenteen, kysynnän potentiaalin, käyttötarpeiden ja tarjonnan suhteen. Kyselyn tuloksia vertaillaan vuoden 2021 vastaavan kyselyn tuloksiin. Kyselyn toteutti StaffPoint Executive.