Stina Wikberg itsesääntelystä ja vastuullisuudesta vastaavaksi johtajaksi

Oikeustieteen kandidaatti Stina Wikberg on nimitetty Keskuskauppakamariin itsesääntelystä ja vastuullisuudesta vastaavaksi johtajaksi.

Wikberg siirtyy Keskuskauppakamariin Fondiasta, jossa hän on toiminut juridisten sisältöjen, palveluiden tuotteistamisen ja oikeudellisen muotoilun parissa. Wikbergillä on 16 vuoden kokemus juridisesta kustantamisesta ja digitaalisesta liiketoiminnasta Talentum Mediassa sekä Alma Talentissa. Lisäksi hän on toiminut Suomen Lain päätoimittajana vuosina 2008-2015 ja digitaalisista palveluista vastaavana johtajana vuosina 2015-2017.

"Keskuskauppakamarin asiantuntijat, palvelut ja ainutlaatuinen yhteiskunnallinen asema antavat mahdollisuuksia palvella yrityksiä tulevaisuudessa yhä uusilla tavoilla. Olen ylpeä ja innoissani saadessani olla mukana tekemässä tätä tulevaisuutta", Wikberg sanoo.

”Wikberg tuo mukanaan vahvaa osaamista pörssiyhtiöstä, asiantuntijatiedosta, palvelumuotoilusta ja kaupallistamisesta. Hänen kokemuksellaan voimme Keskuskauppakamarissa palvella jäseniämme, asiakkaitamme ja suomalaista yhteiskuntaa entistäkin paremmin”, iloitsee Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Wikberg aloittaa tehtävässään lokakuussa.

Työntekijän verotukseen keppiä ja vähän porkkanaa18.9.2019 15:57:34 EESTTiedote

Hallitusohjelmassa sovitun mukaisesti ansiotuloverotusta kevennetään 200 miljoonalla eurolla. Kevennys kohdistetaan pieni- ja keskituloisille palkansaajille, eläketulon saajille sekä etuustulojen saajille. Toisaalta työntekijöiden osuus työn sivukulujen kustannuksista kasvaa ensi vuonna edellisen hallituksen tekemän kilpailukykysopimuksen takia, mikä käytännössä kiristää työn verotusta. Myös suurimmista ansiotuloista perittävän solidaarisuusveron voimassaoloa jatketaan hallituskauden loppuun saakka.

Väyläverkosto on Suomen vientiteollisuuden selkäranka18.9.2019 10:54:52 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin johtava liikenne- ja elinkeinopoliittinen asiantuntija Päivi Wood kiittää hallitusta siitä, että budjettiriihessä on suhtauduttu vakavasti liikenteen infran korjausvelan pysäyttämiseen ja tilanteen korjaamiseen on osoitettu määrärahaa aiemmin sovitun mukaisesti. Infrahankkeiden perusväylänpidon rahoituksen 300 miljoonan euron vuosittainen tasokorotus on välttämätön toimenpide korjausvelan pysäyttämiseksi.

Startup-yritysten toimintaedellytysten parantaminen vaatii merkittäviä lisätoimia18.9.2019 10:12:07 EESTTiedote

Hallituksen kaavailema listaamattomien kasvuyritysten henkilöstön palkitsemista koskeva lainsäädäntöuudistus on tärkeä hanke startup-yritysten osaamisen vahvistamiseksi. Hallituksen panostukset ulkomaisten osaajien houkuttelemiseksi Suomeen ovat oikeasuuntaisia myös kasvuyritysten näkökulmasta. Startup-yritysten toimintaedellytysten parantaminen vaatii kuitenkin vielä merkittäviä lisätoimia.