STT Infon kansainväliset jakelut laajenevat Viroon ja saksankieliseen Eurooppaan

Tiedotepalvelu STT Infon kautta tavoittaa yhä laajemmin eurooppalaista mediaa. Palvelun asiakkaat voivat nyt jaella tiedotteensa Pohjoismaiden lisäksi nopeasti myös Viroon, Saksaan, Itävaltaan ja Sveitsiin.
STT tekee yhteistyötä useiden eurooppalaisten uutistoimistojen kanssa. Kuvan lähde: STT:n grafiikkatoimitus.

STT Viestintäpalvelut on solminut yhteistyösopimukset tiedotteiden jakelusta Baltian uutistoimisto BNS:n sekä Saksan uutistoimisto DPA:n omistaman News Aktuellin kanssa.

- Uutistoimistot ovat meille luontaisia yhteistyökumppaneita, ja niiden kautta pystymme laajentamaan palvelumme kansainvälisiä jakeluita tehokkaasti, sanoo STT Infon tuottaja Olli Vesala.

Sekä BNS:n että News Aktuellin kautta lähtevät tiedotteet päätyvät paikallisten toimittajien työskentely-ympäristöön uutispalvelujakelulla. News Aktuell tarjoaa tiedotteelle lisäksi muun muassa verkkonäkyvyyttä.

Yhteistyötä varsinkin etelänaapurin suuntaan on tarkoitus tiivistää tulevaisuudessa.

- Viron ja Suomen väliset talousyhteydet tiivistyvät vuosi vuodelta, ja Helsinki-Tallinna-kaksoiskaupunki on jo lähes käden ulottuvilla. Uskomme, että myös tarve viestiä Suomenlahden yli on kasvussa, Vesala lisää.

STT Infon kautta on jo aiemmin pystynyt jakelemaan tiedotteita Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan paikallisten uutistoimistojen kautta. Lisäksi STT Viestintäpalvelut tekee yhteistyötä Business Wiren kanssa, joka tarjoaa maailmanlaajuista uutisjakelua tiedotteille.

Olli Vesala
STT Infon tuottaja