STT Viestintäpalvelut käynnistää lehdistötiedotteiden tuotantopalvelun

STT Viestintäpalvelut aloittaa lehdistötiedotteiden tuotantopalvelun. STT Sulka -palvelu on suunnattu viestinnän ammattilaisille, jotka toivovat apua lehdistötiedotteiden suunnitteluun, kirjoittamiseen sekä editoimiseen.

STT Viestintäpalvelujen liiketoimintapäällikkö Maunu Anhava kertoo, että uudella palvelulla vastataan kasvavaan asiakastarpeeseen.

”Laadukkaan tekstin tuottaminen on ydinosaamistamme ja syvällä yrityksemme dna:ssa. Pyrimme tarjoamaan nopeaa ja tehokasta palvelua, jolla viestinnän ammattilaiset voivat varmistaa tiedotteiden korkean laadun”, Anhava kertoo.

Viime vuonna STT Info -tiedotejakelupalvelun välityksellä julkaistiin yli 12 000 lehdistötiedotetta.

”Meillä on valtavasti taustatietoa ja ymmärrystä sen suhteen, mitkä asiat vaikuttavat tiedotteiden läpimenoon mediassa”, Anhava korostaa.

Anhavan mukaan tiedotetuotannon käynnistäminen ei vaikuta uutistoimistossa journalistiseen riippumattomuuteen. Lehdistötiedotteita eivät kirjoita eivätkä editoi sellaiset henkilöt, jotka ovat toimitustyössä.

”Voimme auttaa tiedotteiden laadun parantamisessa, mutta kasvavaa medianäkyvyyttä emme voi luonnollisesti etukäteen luvata tai taata”, Anhava huomauttaa.

Muista Euroopan maista Itävallassa ja Belgiassa kansalliset uutistoimistot ovat tarjonneet lehdistötiedotteiden tuotantoa yritysasiakkaille jo useita vuosia.

Maunu Anhava
liiketoimintapäällikkö
maunu.anhava@stt.fi

Malminkatu 16 A

STT Viestintäpalvelut on Suomen Tietotoimiston (STT) tytäryhtiö, joka tarjoaa mediaviestinnän palveluita markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

STT on valtakunnallinen uutis- ja kuvatoimisto. STT-konserniin kuuluu lisäksi myös Lehtikuva, joka fuusioitui osaksi Suomen Tietotoimistoa 2010.

Suomen Tietotoimisto on Sanoma Oyj:n tytäryhtiö.

IROResearch STT Viestintäpalveluiden yhteistyökumppaniksi2.3.2016 08:45Tiedote

Mediaseurantayritys STT Viestintäpalvelut Oy ja Tutkimustoimisto IROResearch Oy aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on auttaa organisaatioita mittaamaan kokonaisvaltaisesti viestinnän vaikutuksia. Yritykset tuottavat yhteistyössä räätälöityjä palveluita, joiden avulla viestintätoimenpiteiden vaikutukset voidaan osoittaa sekä saavutetun mediajulkisuuden analysoinnin että suoraan kohderyhmiin suunnattujen mittausten avulla.