Suomalainen Digital Goodie ostaa isobritannialaisen Maginusin ja tähtää sähköisen kaupan maailmanmarkkinoille

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ilmoitti tänään, että se on ostanut Iso-Britanniassa päämajaansa pitävän, keskisuurille yhtiölle sähköisen kaupan teknologiaratkaisuja toimittavan Maginus-yhtiön. Yhteisyrityksestä muodostuu yksi Euroopan merkittävimmistä kokonaisvaltaisen tuoteportfolion omaavista sähköisen kaupan teknologiatoimittajista.

Vuonna 2009 perustettu Digital Goodie tarjoaa asiakkailleen täysin räätälöitävää digitaalisen kaupankäynnin alustaa, joka luo saumattoman asiakaspolun kivijalkakaupasta digitaalisiin ostotapahtumiin. Yritys on erikoistunut päivittäistavaroiden verkkokauppa-ratkaisuihin ja sen asiakkaat ovat suuryrityksiä, kuten S-ryhmä Suomessa ja Baltiassa sekä Co-op-kauppaketju Iso-Britanniassa. Digital Goodien alusta on myös listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä e-commerce-ratkaisuista.

Iso-Britannian Manchesterista toimiva Maginus kehittää sähköisen kaupankäynnin ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja keskisuurille kauppaketjuille ja jakelijoille tavoitteenaan luoda yhtenäinen asiakaskokemus fyysisten ja digitaalisten kanavien välille. Yrityksen kattavaa tilaustenhallintajärjestelmää (Order Management System, OMS) käyttää sekä yritys- että kuluttajakaupan toimijat. Maginus on myös sähköisen kaupan sovellusten integraattori ja on lähiaikoina voittanut muun muassa Magenton Shooting Star 2019 ja Episerverin Commerce Partner of the Year -palkinnot.

Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla. Yhdessä yritykset pystyvät palvelemaan useita kaupan eri sektoreita päivittäistavarakaupasta käyttötavaroihin. Tavoitteena on laajentua ensin Euroopassa ja sen jälkeen maailmanlaajuisesti yrityksen pääomistajan, amerikkalaisen pääomasijoitusyhtiö, Black Dragon Capitalin tukemana.

“Tämä yrityskauppa on tärkeä strateginen kehitysaskel molemmille yrityksille, sillä täydennämme toisiamme sekä tuotteen osalta että asiakkuuksissa”, kommentoi Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen. ”Meillä on jatkossa täydellinen digitaalisen kaupan alustaratkaisu, jolla pystymme palvelemaan hyvin laajan asiakaskunnan tarpeita. Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuuttamme ja tulla yhdeksi alan merkittävistä toimijoista Euroopassa. Yhteisvoimin olemme ainoa sähköisen kaupan toimija, joka pystyy vastaamaan sekä PK- että suuryritysten tarpeisiin päivittäis- ja käyttötavaramarkkinoilla.”

“Olemme hyvin innoissamme yhdistymisestä Digital Goodien kanssa ja uskomme vakaasti yhteiseen tuoteportfolioomme”, kommentoi Maginusin toimitusjohtaja Simon Weeks. ”Kehittynyt tilaustenhallintajärjestelmämme ja sähköisen kaupan integraatio-osaamisemme sopivat täydellisesti yhteen Digital Goodien, erityisesti päivittäistavaratoimijoille suunnittelemaan, pilvipohjaiseen digitaalisen kaupan alustaan. Uskon, että yhdessä pystymme saavuttamaan merkittäviä voittoja kasvavilla sähköisen kaupan markkinoilla sekä Euroopassa että laajemmin kansainvälisesti.”

Tilaustenhallintajärjestelmien markkinat kasvavat maailmanlaajuisesti jatkuvasti. BDS Analysisin mukaan markkinat kasvavat vuoden 2018 1,5 miljardista dollarista 2,4 miljardiin vuonna 2023 - vuosittainen kasvuprosentti arviointijaksolla on 10,8. Tilausten hallintaan liittyvien järjestelmien ennustetaan siirtyvän kiihtyvällä tahdilla pilvipohjaisiksi ja suuri osa markkinavolyymistä siirtyy pilvestä toimitettaviin järjestelmiin. Tähän ajavia syitä ovat mm. yleinen digitaalinen transformaatio, älypuhelinten merkityksen jatkuva kasvu sekä myyntikanavien määrän lisääntyminen.

Digital Goodie
Digital Goodie (entinen ‘Foodie’) on suomalainen sähköisen kaupan ohjelmistoyritys. Yhtiö tarjoaa kaupan alan toimijoille modernin ja täysin räätälöitävän kauppa-alustan, jonka tavoitteena on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi. Digital Goodien Connected Commerce -alusta on listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä e-commerce-ratkaisuista. Digital Goodien alusta hyödyntää nykyaikaista microservices-arkkitehtuuria, joka koostuu muokattavissa olevista verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteista.

Digital Goodie perustettiin vuonna 2009 ja sen pääkonttori on Helsingissä. Yhtiön rahoittajiin kuuluu muun muassa yhdysvaltalainen Black Dragon Capital.

Maginus
Iso-Britannian Manchesterista toimiva Maginus puolestaan kehittää sähköisen kaupankäynnin ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja keskisuurille kauppaketjuille ja jakelijoille tavoitteenaan luoda yhtenäinen asiakaskokemus fyysisten ja digitaalisten kanavien välille. Yrityksen kattavaa tilaustenhallintajärjestelmää käyttää sekä yritys- että kuluttajakaupan toimijat. Maginus on myös sähköisen kaupan sovellusten integraattori ja on lähiaikoina voittanut muun muassa Magenton Shooting Star 2019 ja Episerverin Commerce Partner of the Year -palkinnot.

Jani Jääskeläinen, Digital Goodie, toimitusjohtaja, 040 502 8790, jani.jaaskelainen@digitalgoodie.com

Juhani Lassila, Johnny L, 040 541 2365

"Meillä on jatkossa täydellinen digitaalisen kaupan alustaratkaisu, jolla pystymme palvelemaan hyvin laajan asiakaskunnan tarpeita. Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuuttamme ja tulla yhdeksi alan merkittävistä toimijoista Euroopassa", sanoo Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen.

Suomalainen Bering & Company auttamaan Vietnamin valtiota ruokaturvallisuudessa lohkoketjuteknologian avulla5.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Lohkoketjuihin ja vaativiin teknologisiin ratkaisuihin keskittyvä suomalainen konsulttiyritys Bering & Company on solminut sopimuksen Vietnamin Tiede- ja teknologiaministeriön alaisuudessa toimivan valtion sertifiointiyksikön Quacertin kanssa. Vietnamin pääministerin päätöksestä alkaneen ruokaturvallisuuden parantamiseen tähtäävän hankkeen tavoitteena on hyödyntää lohkoketjuteknologiaa elintarvikkeiden tuotannon kehittämisessä. Ratkaisuja pilotoidaan Vietnamin kolmanneksi suurimmassa panimossa Habecossa.

Julkisen internetin ohittava dataliikenne lisääntyy lähivuosina yli 50 prosenttia vuodessa EMEA-alueella16.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Equinix, maailman suurin datakeskusyhtiö, on julkaissut vuosittaisen Global Interconnection Index (GXI) markkinakatsauksensa, jonka mukaan yritykset hyödyntävät jatkuvasti yhä enemmän suoria keskinäisiä datayhteyksiä digiliiketoiminnassa kilpailemiseen. Samalla data siirtyy jatkuvasti lähemmäksi loppukäyttäjiä. GXI:n yhteydessä tehdyssä tutkimuksessa selvisi myös muun muassa, että suomalaiset IT-päättäjät uskovat Suomen vahvistavan asemaansa yhtenä maailman dataliikenteen keskeisenä solmukohtana seuraavan viiden vuoden aikana.

KUTSU: Kotimainen välimerellisten ruokien Baba Foods uudistuu ja kutsuu infopitoiselle välimerelliselle lounaalle keskiviikkona 22.5.13.5.2019 09:29:45 EESTKutsu

Hyvä ruoasta kiinnostunut toimittaja, Kotimainen, välimerellisiin kasvisruokiin erikoistunut perheyritys ja parhaimman kotimaisen hummuksen valmistaja (HS:n makutesti) Baba Foods on uudistanut brändinsä ja terävöittänyt missiotaan keväällä 2019: Baban tuotteilla on nyt uusi moderni ja raikas ulkonäkö ja Baba lähtee pitkäkestoiselle missiolle, jossa kannustetaan suomalaisia ottamaan vaikutteita Lähi-idän yhdessä syömisen perinteistä ja yksinkertaisesti syömään enemmän yhdessä! Baba Foodsilla on vahvat juuret Lähi-idässä, ja ruokien reseptit ovat periytyneet perustajien isän suvun ikiaikaisista ohjeista. Babalaiset suhtautuvat intohimolla paitsi ruokiinsa, myös Lähi-idän perinteisiin, johon kuuluu kiinteänä osana yhdessä syömisen kulttuuri. Tutkimusten mukaan lähes kaikki suomalaiset (91%*) pitävät perheen kanssa yhdessä syömistä hyvänä ja toivottavana asiana ja silti vain joka toinen perhe syö lähes päivittäin yhdessä. ”Ymmärrämme täysin tämän mission suuruuden, emmekä oleta pystyvämme

Suomalainen Digital Goodie rakensi Co-op:lle sähköisen kaupan palvelun Iso-Britanniaan1.4.2019 08:26:32 EESTTiedote

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ja Co-op, yksi Iso-Britannian johtavista vähittäiskauppaketjuista ja osuustoimijoista, julkistavat uuden päivittäistavaroiden verkkokaupan shop.coop.co.uk:n. Uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.