Johnny L

Suomalainen Digital Goodie ostaa isobritannialaisen Maginusin ja tähtää sähköisen kaupan maailmanmarkkinoille

Jaa

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ilmoitti tänään, että se on ostanut Iso-Britanniassa päämajaansa pitävän, keskisuurille yhtiölle sähköisen kaupan teknologiaratkaisuja toimittavan Maginus-yhtiön. Yhteisyrityksestä muodostuu yksi Euroopan merkittävimmistä kokonaisvaltaisen tuoteportfolion omaavista sähköisen kaupan teknologiatoimittajista.

Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla.
Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla.

Vuonna 2009 perustettu Digital Goodie tarjoaa asiakkailleen täysin räätälöitävää digitaalisen kaupankäynnin alustaa, joka luo saumattoman asiakaspolun kivijalkakaupasta digitaalisiin ostotapahtumiin. Yritys on erikoistunut päivittäistavaroiden verkkokauppa-ratkaisuihin ja sen asiakkaat ovat suuryrityksiä, kuten S-ryhmä Suomessa ja Baltiassa sekä Co-op-kauppaketju Iso-Britanniassa. Digital Goodien alusta on myös listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä e-commerce-ratkaisuista.

Iso-Britannian Manchesterista toimiva Maginus kehittää sähköisen kaupankäynnin ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja keskisuurille kauppaketjuille ja jakelijoille tavoitteenaan luoda yhtenäinen asiakaskokemus fyysisten ja digitaalisten kanavien välille. Yrityksen kattavaa tilaustenhallintajärjestelmää (Order Management System, OMS) käyttää sekä yritys- että kuluttajakaupan toimijat. Maginus on myös sähköisen kaupan sovellusten integraattori ja on lähiaikoina voittanut muun muassa Magenton Shooting Star 2019 ja Episerverin Commerce Partner of the Year -palkinnot.

Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla. Yhdessä yritykset pystyvät palvelemaan useita kaupan eri sektoreita päivittäistavarakaupasta käyttötavaroihin. Tavoitteena on laajentua ensin Euroopassa ja sen jälkeen maailmanlaajuisesti yrityksen pääomistajan, amerikkalaisen pääomasijoitusyhtiö, Black Dragon Capitalin tukemana.

“Tämä yrityskauppa on tärkeä strateginen kehitysaskel molemmille yrityksille, sillä täydennämme toisiamme sekä tuotteen osalta että asiakkuuksissa”, kommentoi Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen. ”Meillä on jatkossa täydellinen digitaalisen kaupan alustaratkaisu, jolla pystymme palvelemaan hyvin laajan asiakaskunnan tarpeita. Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuuttamme ja tulla yhdeksi alan merkittävistä toimijoista Euroopassa. Yhteisvoimin olemme ainoa sähköisen kaupan toimija, joka pystyy vastaamaan sekä PK- että suuryritysten tarpeisiin päivittäis- ja käyttötavaramarkkinoilla.”

“Olemme hyvin innoissamme yhdistymisestä Digital Goodien kanssa ja uskomme vakaasti yhteiseen tuoteportfolioomme”, kommentoi Maginusin toimitusjohtaja Simon Weeks. ”Kehittynyt tilaustenhallintajärjestelmämme ja sähköisen kaupan integraatio-osaamisemme sopivat täydellisesti yhteen Digital Goodien, erityisesti päivittäistavaratoimijoille suunnittelemaan, pilvipohjaiseen digitaalisen kaupan alustaan. Uskon, että yhdessä pystymme saavuttamaan merkittäviä voittoja kasvavilla sähköisen kaupan markkinoilla sekä Euroopassa että laajemmin kansainvälisesti.”

Tilaustenhallintajärjestelmien markkinat kasvavat maailmanlaajuisesti jatkuvasti. BDS Analysisin mukaan markkinat kasvavat vuoden 2018 1,5 miljardista dollarista 2,4 miljardiin vuonna 2023 - vuosittainen kasvuprosentti arviointijaksolla on 10,8. Tilausten hallintaan liittyvien järjestelmien ennustetaan siirtyvän kiihtyvällä tahdilla pilvipohjaisiksi ja suuri osa markkinavolyymistä siirtyy pilvestä toimitettaviin järjestelmiin. Tähän ajavia syitä ovat mm. yleinen digitaalinen transformaatio, älypuhelinten merkityksen jatkuva kasvu sekä myyntikanavien määrän lisääntyminen.

Digital Goodie
Digital Goodie (entinen ‘Foodie’) on suomalainen sähköisen kaupan ohjelmistoyritys. Yhtiö tarjoaa kaupan alan toimijoille modernin ja täysin räätälöitävän kauppa-alustan, jonka tavoitteena on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi. Digital Goodien Connected Commerce -alusta on listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä e-commerce-ratkaisuista. Digital Goodien alusta hyödyntää nykyaikaista microservices-arkkitehtuuria, joka koostuu muokattavissa olevista verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteista.

Digital Goodie perustettiin vuonna 2009 ja sen pääkonttori on Helsingissä. Yhtiön rahoittajiin kuuluu muun muassa yhdysvaltalainen Black Dragon Capital.
http://www.digitalgoodie.com

Maginus
Iso-Britannian Manchesterista toimiva Maginus puolestaan kehittää sähköisen kaupankäynnin ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja keskisuurille kauppaketjuille ja jakelijoille tavoitteenaan luoda yhtenäinen asiakaskokemus fyysisten ja digitaalisten kanavien välille. Yrityksen kattavaa tilaustenhallintajärjestelmää käyttää sekä yritys- että kuluttajakaupan toimijat. Maginus on myös sähköisen kaupan sovellusten integraattori ja on lähiaikoina voittanut muun muassa Magenton Shooting Star 2019 ja Episerverin Commerce Partner of the Year -palkinnot.
https://www.maginus.com

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Jani Jääskeläinen, Digital Goodie, toimitusjohtaja, 040 502 8790, jani.jaaskelainen@digitalgoodie.com

Juhani Lassila, Johnny L, 040 541 2365
juhani@johnnyl.fi  

Kuvat

Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla.
Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla.
Lataa
"Meillä on jatkossa täydellinen digitaalisen kaupan alustaratkaisu, jolla pystymme palvelemaan hyvin laajan asiakaskunnan tarpeita. Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuuttamme ja tulla yhdeksi alan merkittävistä toimijoista Euroopassa", sanoo Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen.
"Meillä on jatkossa täydellinen digitaalisen kaupan alustaratkaisu, jolla pystymme palvelemaan hyvin laajan asiakaskunnan tarpeita. Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuuttamme ja tulla yhdeksi alan merkittävistä toimijoista Euroopassa", sanoo Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Johnny L
Johnny L
Sampsantie 33
00610 HELSINKI

+358 40 541 2365https://www.johnnyl.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Johnny L

RadioGaala palkitsi yleisön radiosuosikit, alan parhaat tekijät ja J. Karjalaisen - katso kaikki voittajat5.6.2020 19:32:23 EESTTiedote

Kaupallisen radion 35v-juhlavuoden RadioGaala järjestettiin historiallisesti nettilähetyksenä. Tänään jaettiin sekä radioalan ammattilaisten RadioAwards-palkinnot että yleisön viime vuoden radiosuosikit, joissa tutut nimet pitivät pintansa - Jaajo Linnonmaa valittiin vuoden radiojuontajaksi jo yhdeksännen kerran ja Aamulypsyn vuodesta 2014 alkanut voittoputki jatkui. J. Karjalaisen vuonna 1988 ilmestynyt kappale Hän sai palkinnon kaupallisen radion soitetuimmasta kappaleesta.

Kysely: suomalaiset aikovat viettää lomansa kotimaassa, liikkua autolla ja syödä ravintoloissa19.5.2020 07:10:38 EESTTiedote

Tuoreen kyselyn mukaan koronaviruspandemian aiheuttama poikkeustila muuttaa lähes kaikkien kesälomia: 83 % suomalaisista kertoo, että korona-aika on vaikuttanut kesälomasuunnitelmiin. Valtaosa (76 % kyllä, 15 % ehkä) aikoo edelleen pitää lomaa kesällä, pääasiassa autolla kotimaassa liikkuen. Medioiden käyttö lisääntyy kaikissa ikäryhmissä kesällä. Tiedot käyvät ilmi kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedian teetättämästä tutkimuksesta, jossa haastateltiin tuhatta 15-69-vuotiasta suomalaista toukokuussa 2020.

Kaupallinen radio täyttää 35 vuotta haastavissa olosuhteissa - uutta tutkimustietoa suomalaisten mediatottumuksista korona-aikana27.4.2020 08:00:05 EESTTiedote

Suomalainen kaupallinen radio saavuttaa nuorekkaan, mutta silti jo elämänkokemusta omaavan 35 vuoden iän tänään huhtikuun 27. päivänä 2020. Vuosikymmenten aikana kaupallinen radio on kasvanut, kypsynyt ja ollut aina ihmisille läsnä niin hyvässä kuin pahassa. Radio on nyt kiinteä osa laajempaa audion suosion nousua ja kaupallisesti ala on kasvanut viimeiset kuusi vuotta. Poikkeustilassa radio on ihmisten ystävä ja arjen rytmittäjä, jota kuunnellaan paljon: RadioMedian tuoreen kyselyn mukaan 62 % suomalaisista on lisännyt medioiden käyttöään poikkeusaikana.

IDC nimesi Equinixin maailman johtavaksi colocation-datakeskusten ja suorien yhteyspalveluiden toimittajaksi24.2.2020 09:54:58 EETTiedote

Equinix, maailman suurin datakeskusyhtiö nimettiin maailman johtavaksi colocation-datakeskusten ja suorien yhteyspalveluiden (eng. interconnection) tarjoajaksi IDC:n ensimmäisessä aihetta käsittelevässä MarketScape-raportissa. IDC:n selvityksessä analysoitiin syvällisesti yhdeksän maailmanlaajuisesti merkittävän palveluntarjoajan nykyhetken ja tulevaisuuden valmiuksia vastata yritysasiakkaiden tarpeisiin.

Suomen suurin yleisöäänestys alkoi tänään: haussa vuoden valtakunnallinen ja paikallinen radiojuontaja ja -ohjelma10.2.2020 08:00:00 EETTiedote

Suomen suurin yleisöäänestys käynnistyi tänään maanantaina 10. helmikuuta, kun radion kuuntelijat ympäri Suomen pääsevät äänestämään suosikkejaan vuoden radiojuontajaksi ja radio-ohjelmaksi. Kaupallisen radion 35v-juhlavuoden RadioGaalan yleisöäänestyksen valtakunnalliset ja paikalliset voittajat palkitaan Helsingin Narinkkatorilla 24.4.2020 pidettävässä RadioGaalassa. Juhlavuoden kunniaksi RadioGaala on myös saanut uuden logon ja visuaalisen ilmeen.

Kaupallinen radio teki jälleen kaikkien aikojen mainosmyyntiennätyksen vuonna 2019 - kasvua jo kuusi vuotta peräkkäin23.1.2020 08:00:00 EETTiedote

Radio on Suomessa voimissaan. Kaupallisen radion mainosmyynti kasvoi vuonna 2019 RadioMedian keräämien myyntitilastojen mukaan 6,1 % edellisvuoteen verrattuna ollen nyt 69,74 miljoonaa euroa (2018: 65,5M€). Vuoden 2020 alusta alkaneen uuden 10-vuotisen radioiden toimilupakauden innostuksessa 35 vuotta täyttävän kaupallisen radion tulevaisuus näyttää hyvin valoisalta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme