Suomalainen Fysios valmistautuu SOTE-uudistukseen

Fysioterapiaketju Fysios kasvaa pääkaupunkiseudulla ja Joensuussa. Uusimmat Fysiokseen liittyvät yritykset ovat Helsingissä Resiinafysio Oy, Heseva-kuntoutus Oy, Fysioterapia-konsultit FTK Oy sekä Joensuun OMT-keskus Oy. Yritykset liittyvät osaksi Suomen suurinta fysioterapiaketjua Fysiosta, jonka liikevaihto nousee yritysostojen jälkeen 21,5 miljoonaan euroon ja henkilöstömäärä 350 terveydenhuollon ammattilaiseen.

Tavoitteemme on rakentaa Fysioksesta toimialan suunnannäyttäjä, kertoo johtaja Pasi Syrjä Fysioksesta ja jatkaa, haluamme nostaa fysioterapian palveluna koko kansan tietoisuuteen. Tuleva SOTE-uudistus on mahdollisuus toimialalle. Polikliinista fysioterapiaa ei juurikaan tarjota julkisella sektorilla, joten yksityiset palveluntuottajat ovat keskeisessä roolissa tuki- ja liikuntaelinongelmien ratkaisemisessa. Näemme, että Fysioksen kaltaisella suurella toimijalla on paljon annettavaa terveydenhuollon murroksessa ja voimme tarjota tasa- ja korkealaatuisia palveluita paikkakunnasta riippumatta, sanoo Syrjä. Isolla toimijalla on paremmat mahdollisuudet myös tietojärjestelmäratkaisujen toteuttamisessa, mitkä tulevat olemaan SOTE-uudistuksen keskeinen haaste.

Fysioterapeutin suoravastaanotto nopeuttaa hoitoon pääsyä

Fysioterapeutin suoravastaanotolla on saavutettavissa huomattavia kansantaloudellisia säästöjä. Suoravastaanotolla tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsivä hakeutuu suoraan fysioterapeutin vastaanotolle. Uudella mallilla lyhennetään hoitojonoja ja säästetään lääkäriresursseja. Fysioksen päivystävä puhelin on asiakkaiden käytössä 24/7.

Lasten ja nuorten fysio- ja toimintaterapiaa nyt myös pääkaupunkiseudulla

Uusien yritysostojen myötä Fysios laajentaa palveluitaan pääkaupunkiseudulla lasten ja nuorten neurologiseen fysio- ja toimintaterapiaan. Vastaavaa palvelua Fysios tarjoaa jo Pirkanmaalla.

Resiinafysio Oy:n vastaava johtaja Minna Turunen näkee Fysios-ketjuun liittymisen tuovan merkittäviä etuja toiminnan kehittämiseen. ”Jatkossa meillä on paremmat resurssit tarjota vieläkin parempaa palvelua Helsingin alueella, sekä kouluttaa henkilöstöämme. Voimme myös kertoa fysio- ja toimintaterapian hyödyistä laajemmin”, summaa Minna Turunen.

Lisää tietoa:
Pasi Syrjä
Johtaja, Fysios
pasi.syrja@fysios.fi

Fysiokseen kuuluu 49 toimipistettä 23 paikkakunnalla ja se työllistää noin 350 ammattilaista. Fysioksen tavoitteena on auttaa puolta miljoonaa suomalaista vuoteen 2020 mennessä. Fysioksen johdossa toimivat osakkaat Heikki Tiitinen ja Pasi Syrjä. Yrityksen pääomistaja on kotimainen pääomasijoittaja Vaaka Partners.

Vaaka Partners on suomalainen pääomasijoitusyhtiö, joka sijoittaa keskisuurten yritysten kasvun tukemiseen. Yhtiö hallinnoi yhteensä noin 245 miljoonan euron pääomasijoitusrahastoja. Rahastojen nykyisiä sijoituskohteita ovat muun muassa Enegia, johtava energiahallintapalveluita tarjoava konserni; Solita, digitaalisten liiketoimintaratkaisujen ja -palveluiden edelläkävijä; ja Sataservice, johtava teollisuuden vaativien ympäristöjen kokonaiskunnassapidon palveluntarjoaja. Lisätietoja: www.vaakapartners.fi