YritysVihti ry

Suomalainen innovaatio luo mahdollisuuksia tapahtuma-alan pienyrityksille – uusi kanava nauttia musiikki- ja kulttuurielämyksistä vastaa korona-ajan haasteisiin

Kotimainen tapahtuma-ala on koronakriisin keskiössä, tarviten kipeästi uusia ratkaisuja artistien toiminnan mahdollistamiseksi. Tähän haasteeseen halusivat tarttua ELive Music Oy:n muusikkotaustaiset perustajat Eevalotta Matikainen ja Martin Söderbacka, luomalla uudenlaisen ja helppokäyttöisen ELive Stream -livestriimausalustan. ELY:n kehittämispalvelujen tuella syntynyt uusi kanava mahdollistaa live-esitysten korkealaatuiset striimaukset artisteille ja kulttuurialan pienemmille toimijoille – helposti ja kustannustehokkaasti. Kuluttaja voi puolestaan jatkossa nauttia maksulliset kulttuurielämykset paikkariippumattomasti, omalta sohvalta tai vaikka mökkilaiturilta.

Söderbacka & Matikainen (Kuva: Photo Studio Teemu Hujanen)

Laadukas kulttuuritarjonta kotikatsomoissa jokaisen ulottuville – vuorokauden ympäri

Striimaus on tänä päivänä suosittua, mutta laadukkaiden striimauspalveluiden kustannukset ovat tyypillisesti artistien ja kulttuurialan pienyritysten ulottumattomissa, vaatien myös erityistä teknistä osaamista. Myöskään ilmaiset vaihtoehdot, kuten sosiaalisen median livetyökalut, eivät tuo esityksille täyttä oikeutta. ELive Stream lähetyksissä konserttitaltioinnit jaetaan suorana alustalla studio- ja DVD-tasoisella äänen ja kuvan laadulla – taltioinnin säilyessä katsottavana viikon ajan. Kuluttaja valitsee ja maksaa alustalla haluamansa esityksen helposti, nauttien kulttuurielämyksistä turvallisesti ja silloin kun hänelle parhaiten sopii.

Suorat produktiot, kuten televisiosta ollaan totuttu näkemään, on nyt mahdollistettu uusille tekijöille live stream -teknologian kautta”, kertoo toinen perustajajäsen Martin Söderbacka.

”Muusikon näkökulmasta on todella hienoa, että vihdoin on täysin uusi tapa tuoda musiikkia ihmisten kuultavaksi ja nähtäväksi. Live striimit sijoittuvat live esiintymisen ja CD-levyn välimaastoon. Ajatus siitä, että tehdään ikään kuin live CD-levy siinä hetkessä ja yleisö on mukana kameroiden takana, on todella inspiroivaa!”, jatkaa Eevalotta Matikainen.

Pallo on kuluttajilla – uudet kulutustottumukset määrittävät tapahtuma-alan suunnan

Jotta tapahtuma- ja kulttuuriala selviytyvät ja vahvistuvat, muusikot peräänkuuluttavat uudenlaista asennetta maksullisia striimauspalveluita kohtaan.

”Tapahtuma-alalla on nyt erityisen haastavat ajat ja tuhansien pienyritysten, ryhmien tai yksittäisten esiintyjien on mahdotonta suunnitella tekemistään. Livestreamaus mahdollistaa toiminnan suunnittelun ja riippumattomuuden nykyisistä/tulevista rajoituksista. Jatkuvuus on kaiken A ja O”, kommentoi kehitystyössä mukana ollut YritysVihti ry:n toiminnanjohtaja Antti Leijala.

Muuttuvien kulutustottumusten myötä ELive Stream mahdollistaakin tulevaisuudessa uudenlaiset ja laadukkaat kulttuuriesitykset artistien livekonserteista stand up -esityksiin, teatteriesityksistä seuratapahtumiin.

Katso myös videot:

Joonatan Rautio & Söderbacka-Matikainen Duo - ”Northern Sky”

Söderbacka-Matikainen Duo - ”A New Dawn”

Eevalotta Matikainen, toimitusjohtaja/muusikko, eevalotta.matikainen@elivemusic.fi, 044 531 2152

Martin Söderbacka, muusikko, martin.soderbacka@elivemusic.fi, 040 737 6716

Joonatan Rautio & Söderbacka-Matikainen Duo - ”Northern Sky”
Siirry videokanavalle

Eevalotta Matikainen, toimitusjohtaja/muusikko, eevalotta.matikainen@elivemusic.fi, 044 531 2152

Martin Söderbacka, muusikko, martin.soderbacka@elivemusic.fi, 040 737 6716

Söderbacka & Matikainen (Kuva: Photo Studio Teemu Hujanen)

YritysVihti ry
Juuritie 7

ELive Stream lähetyksissä konsertit jaetaan suorana alustalla studio- ja DVD-tasoisella äänen ja kuvan laadulla.

YritysVihti ry on innovaatioita ja pienyrittäjyyttä tukeva voittoa tavoittelematon yhdistys.

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Korona mullisti ostoprosessit – myynnin täyskäännös monilla selviytymisen edellytyksenä28.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Yritykset toimialasta riippumatta ovat nyt ison kysymyksen äärellä. Miten myydä tilanteessa, jossa asiakkaiden ostot ovat pysähdyksissä, ostokriteerit muuttuvat ja yhteiskunnan rajoitukset oman kontrollin ulkopuolella? Asiaa ei helpota eri medioista saatava ristiriitainen tieto, jonka johdosta faktojen erottaminen mielipiteistä on haastavaa. Yrityksiltä vaaditaan nyt täysin uudenlaista ketteryyttä ja datanlukutaitoa, niin asiakkaiden kuin kilpailijoiden liikkeistä. Koulutuksen kärkimaana Suomella onkin nyt mahdollisuus laajamittaiseen kilpailukyvyn nostamiseen. Suomen johtava koulutustarjoaja Taitotalo ja Lean-myynnin edelläkävijä UltraLeanBusiness Oy Ltd tarjoavat nyt ratkaisun yritysten isoimpaan haasteeseen: Kuinka organisoida myynti asiakkaan ostokäyttäytymisen muututtua hetkessä?

YritysVihti osti Lahjakorttipuodin: Pienyrityksille sähköinen kauppapaikka elinvoimaisuutta lisäämään14.8.2020 08:03:00 EESTTiedote

Entisajan kauppapuodissa myytävien tavaroiden kirjo oli runsas ja kauppias tunsi hyvin asiakkaittensa tarpeet. YritysVihti ry:n Lahjakorttipuoti vaalii samanlaista puotikauppiasmaista toimintatapaa nykyaikaisin keinoin: Lahjakorttipuoti.fi on pienten, paikallisten yritysten tuotteista ja palveluista muodostuva sähköinen verkkokauppapaikka, josta asiakas hankkii lahjakortteja helposti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Vastuullinen ekoluksus: Nyt tulee nokkonen!11.6.2020 08:03:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.

Kestävästä kehityksestä mitattava kilpailuetu – kotimainen innovaatio tuo konkretiaa yritysten päätöksenteon tueksi9.6.2020 08:02:00 EESTTiedote

Vihtiläinen yritys UltraLeanBusiness Oy tarjoaa liiketoimintakonsultoinnin palveluja yrityksille. Perustaja Antti Leijala uskoo vakaasti kestävään kehitykseen ja näkee sen mahdollisuudet toimia menestyvän yritystoiminnan taustalla lyömättömänä kilpailuetuna. Työssään hän kuitenkin havaitsi vastuullisuuden arvon mittaamisen yrityksissä perustuvan usein olettamuksiin. Leijala luottaa eritoten tiedolla johtamiseen, joten hänelle oli tärkeää kehittää konkreettinen työkalu ongelman ratkaisemiseksi. Uusi työkalu pureutuukin yhteen tämän päivän suurimmista megatrendeistä nostaen kestävän kehityksen roolin tarjousten voittoprosentin kasvattamisessa prioriteettilistan kärkeen.

Suomalainen innovaatio mullistaa konepajojen varastonhallinnan – uusi visuaalinen ohjelmisto jalostaa prosessit huippuunsa ja minimoi tehottomat työtunnit3.6.2020 10:25:53 EESTTiedote

Lahtelaisyritys Muhkia Oy tiedosti yritysten välivarastoinnissa majailevan mittavan ongelman – tuotenimikkeiden etsimiseen ja keräilyvirheisiin kuluvat tehottomat työtunnit. Tutkittuaan asiaa tarkemmin, yrityksen perustaja Anssi Nurminen paikallisti suurimmaksi syyksi tähän varaston sijaintien ja nimikkeiden puutteelliset merkinnät. Vuosien tuotekehityksen tuloksena syntyi osienpaikannusohjelma OPO: nykyaikainen ja käyttäjäystävällinen ohjelmistotyökalu, joka mahdollistaa prosessien tehostamisen visuaalisten varastokarttojen ja prosessikaavioiden avulla. Innovaation ja kehitystyön mahdollisti ELY-keskuksen, Business Finlandin ja YritysVihti ry:n vihtiläisten asiantuntijoiden tuki.

Turvallisia tapaamisia ja hyvinvointia hoivakoteihin1.6.2020 15:52:50 EESTTiedote

Kuluneen kevään aikana hoitokodit ympäri Suomen ovat joutuneet rajoittamaan käyntejä ja tapaamisia hoitokodeissa. Rajoitukset koskevat sekä läheisiä että esimerkiksi vapaaehtoisia, jotka ovat normaalitilanteessa järjestäneet ohjelmaa ja tekemistä hoitokoteihin. Tilanteen helpottamiseksi Etäpalvelu Helmi ja Ilopisteen elämyspalvelut haluavat tukea ikääntyneiden hyvinvointia poikkeusoloissa mahdollistamalla turvallisen ja helpon omaisyhteydenpidon sekä toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa ja elämyksiä hoivakodeille.