Messukeskus

Suomalainen terveysosaaminen vahvasti esillä The HIMSS & Health 2.0 European Conferencessa Messukeskuksessa

Jaa

The HIMSS & Health 2.0 European Conference on digitaalisen terveydenhuollon huipputapahtuma, joka järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa 11.-13.6.2019. Suomi valittiin konferenssin uudeksi järjestämispaikaksi innovatiivisen maineensa ansiosta, ja suomalainen terveysala on järeästi mukana konferenssin järjestelyissä.

Konferenssi kokoaa digitaalisen terveydenhuollon innovaatiot, alalla työskentelevät yritykset, asiantuntijat, päättäjät ja startup-yritykset kolmeksi päiväksi Messukeskukseen keskustelemaan terveydenhuollon ajankohtaisista kysymyksistä ja tulevaisuudesta. Messukeskukseen odotetaan yli 2 000 asiantuntijaa eri puolilta maailmaa verkostoitumaan ja inspiroitumaan.

Ohjelma on koottu viiden ajankohtaisen teeman ympärille. Teemoja ovat sosiaali- ja terveydenhuollon integrointi, kotihoidon kysymykset, datan liikkuvuuden edistäminen turvallisesti, eettisesti ja tehokkaasti, tekoälyn käyttö ja avoimen innovaation haasteet ja mahdollisuudet. Lavalle nousee maailmanluokan puhujia, mukana myös suomalaisia alan huippuasiantuntijoita.

Suomi Paviljonkia laajennettu suuren kysynnän vuoksi

- Suomalaiset terveysalan yritykset esittäytyvät omana kokonaisuutenaan Suomi Paviljongissa, joka on näyttävä kokonaisuus keskeisellä paikalla hallissa ja jota on jo kertaalleen suurennettu kovan kysynnän vuoksi. Mukana on yli 30 yritystä, joukossa muun muassa Lääketietokeskus, Duodecim, Firstbeat ja kymmenkunta terveysalan startupia, kertoo Suomi Paviljongin myynnistä vastaava Messukeskuksen myyntipäällikkö Miia Hakulinen.

Tapahtuman tukijoina ja yhteistyökumppaneina toimivat sosiaali- ja terveysministeriö, Sitra, Business Finland, Helsingin kaupunki, Helsingin yliopisto, HUS Helsingin yliopistollinen sairaala, OuluHealth, Turku Science Park ja Messukeskus Helsinki yhteisenä tavoitteenaan parantaa terveydenhuoltoa tiedon ja teknologian avulla.

-Viranomaiset STM:n johdolla ovat mukana tuomassa esille suomalaista osaamista ja edistämässä kansainvälistä yhteistyötä. Teemana on kansallisen palvelujärjestelmän digitalisaatio ja datatalous. Tuomme esille Kanta-palveluja, sosiaali- ja terveystietojen toissijaisen käytön mahdollisuuksia sekä terveysteknologian, tekoälyn ja robotiikan hyödyntämistä kotona asumisessa, kertoo strategiajohtaja Liisa-Maria Voipio-Pulkki sosiaali- ja terveysministeriöstä.

Sitra aikoo demota matkaa järjestelmäkeskeisestä sairaanhoidosta ihmislähtöiseen ja yksilölliseen hyvinvoinnin edistämiseen. – Terveydenhuollon tulevaisuus nojaa eettiseen datankäyttöön. Suomi on laajoine henkilörekistereineen täysin ainutlaatuinen; suorastaan datankäytön luvattu maa. Luotettavaan viranomaisdataan yhdistetty yksilön reaaliaikainen hyvinvointidata luo tulevaisuudessa uudenlaisia palveluita, joita kehitellään mm. Sitran reilun datan pilottihankkeissa, kertoo Jaana Sinipuro Sitrasta. 

HUS Helsingin yliopistollinen sairaala, Helsingin yliopisto ja Helsingin kaupunki puolestaan toteuttavat yhdessä messuosaston, jossa pääsee tutustumaan asiakkaan kokemuspolkuihin eri profiilien näkökulmasta. Koettavina ovat lapsen, työikäisen ja iäkkään polut, joiden avulla esitellään eri toimijoiden palveluiden integraatioita, teknologisia ratkaisuja sekä digitaalisia palveluita.

Erinomainen näyttämö suomalaiselle osaamiselle

Business Finlandin terveysalueen johtaja Minna Hendolin kannustaa suomalaisia yrityksiä ja terveysalan toimijoita ottamaan tapahtumasta kaiken hyödyn irti. – Se, että saimme tämän konferenssin Suomeen, oli osoitus Suomen edelläkävijyydestä terveysalalla sekä toimijoiden erinomaisesta yhteistyöstä Team Finland -hengessä. Tapahtuma on erinomainen paikka esitellä kansainväliselle asiantuntijayleisölle parhaita yksilöllistetyn terveyden ratkaisuja ja käytäntöjä terveydenhuollon digitaalisessa transformaatiossa. Meillä on mistä rummuttaa, esimerkiksi julkisen ja yksityisen sektorin yhteinen FinnGen-hanke, jolla luodaan pohjaa uusille terveysinnovaatioille. Kansainvälisestikin ainutlaatuisen tutkimushankkeen tavoitteena on tuottaa geneettistä tietoa 500 000 suomalaisesta biopankkinäytteen antajasta. Tutkimusyhteisö on houkuttanut tähän mennessä jo yhdeksän kansainvälistä lääkeyritystä osallistumaan hankkeeseen. Toinen kuuma vinkki on kehitteillä oleva suomalainen testbed-verkosto, joka myös esittäytyy konferenssissa.

– The HIMSS & Health 2.0 European Conference on erinomainen mahdollisuus tuoda esille Suomen osaamista terveysteknologia-alalla. Koska OuluHealth on tunnettu erityisesti ICT- osaamisestaan, esittelemme tapahtumassa 5G-teknologian tuomia mahdollisuuksia terveydenhuoltoon. Tulevaisuuden innovaatioita kehitetään Oulussa tiiviissä yhteistyössä yritysten, tutkimuksen sekä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa. Verkostossamme on noin 600 alan yritystä, joista moni saapuu kesäkuussa Helsinkiin. Odotamme innolla mahdollisuutta päästä kuulemaan ja keskustelemaan uusimmista teknologioista sekä verkostoitumaan alan ammattilaisten kanssa, kertoo Salla Hirvonen, BusinessOulun Health & LS -asiakkuuspäällikkö.

– Tapahtuma on erinomainen näyttämö suomalaiselle osaamiselle. Tämä mahdollisuus pitää hyödyntää myös kansainvälisten investointien houkuttelussa. Siksi keräämme parhaillaan yhteen tietoa siitä, minkälaisia uusia mahdollisuuksia tutkimukseen, tuotekehittämiseen ja muuhun yhteistyöhön suomalaiset organisaatiot tarjoavat ulkomaalaisille yrityksille. Jokaisen suomalaisen terveysalan toimijan kannattaa nyt varmistaa paikkansa tällä listalla olemalla meihin yhteydessä, sanoo Senior Business Advisor Kimmo Koponen Helsinki Business Hubista.

The HIMSS & Health 2.0 European Conference yhdistää HIMSS-konferenssin osaamisen, asiantuntemuksen ja ajatusjohtajuuden terveydenhuollon digitalisaatiossa sekä Health 2.0:n yrittäjien ja sijoittajien verkoston, joka esittelee viimeisimmät terveysteknologian innovaatiot.

Digitaalisen terveydenhuollon vuosittainen huipputapahtuma The HIMSS & Health 2.0 European Conference saapuu Messukeskukseen Helsinkiin 11.-13.6.2019. Tapahtumakokonaisuus kokoaa yhteen yli 2000 alan vaikuttajaa esitellen uusimmat innovaatiot ja tuulet. Suomessa ja Messukeskuksessa kohtaavat maailman edistyksellisimmät digitaalisen terveydenhuollon innovaatiot, alalla työskentelevät yritykset, asiantuntijat, päättäjät ja startup-yritykset.

Lisätiedot ja median akkreditoituminen tapahtumaan: www.himsseuropeconference.eu.

Kuvamateriaalia tapahtumasta:https://www.himsseuropeconference.eu/helsinki/2019/marketing-toolkit

Mediapalvelut tapahtuman aikana: Lehdistö Messukeskuksen Lehdistökeskus palvelee mediaa tapahtuman aikana (Messuaukio 1, eteläinen sisäänkäynti, 2. kerros). Lisätiedot: Messukeskus, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Messukeskus, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Kutsu: Cyber Security Nordic20.9.2019 14:45:54 EESTKutsu

Tervetuloa kansainväliseen Pohjois-Euroopan merkittävimpään kyberturvallisuuden Cyber Security Nordic -tapahtumaan, jossa kybertuvallisuudesta keskustellaan laajasti sekä liiketoiminnan että julkishallinnon näkökulmasta. Tapahtuman pääpuhujia ovat muun muassa Bruce Schneier, Mark Galeotti, Kim Zetter, Rik Ferguson, Tom Van de Wiele ja Perttu Pölönen. Messukeskus järjestää tapahtuman 2. – 3.10.2019 yhdessä FISC Finnish Information Security Cluster ry:n kanssa Messukeskuksessa. Tutustu ohjelmaan tarkemmin www.cybersecuritynordic.com

1000 pelaajaa pääsee jälleen pelaamaan PUBG-turnaukseen GameXpossa20.9.2019 12:30:00 EESTTiedote

Turnauksen GameXpossa järjestävät Elisa, PUBG Finland, Jimm’s pc. Osallistuvat pelaajat pääsevät kilpailemaan yhteensä 5 000 euron palkintosummasta. GameXpo järjestetään Helsingissä Messukeskuksessa 15.-17.11.2019. Toista kertaa järjestettävään PUBG 1000 -turnaukseen voi jälleen osallistua GameXpossa. Yli 1000 pelaajaa pääsevät kilpailemaan yhteensä 5 000 euron palkintopotista. Suomen suosituimpiin peleihin kuuluva PUBG, eli PlayerUnknown’s Battlegrounds on erityisen suosittu e-urheilijakilpailijoiden keskuudessa. Turnaukseen osallistuminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista, ja mukaan pääsee saapumalla GameXpo-tapahtumaan ja jonottamalla paikkansa seuraavalle pelikierrokselle. Pelaajien on oltava yli 16-vuotiaita. Mukaan pelikierrokselle mahtuu kerrallaan 80 pelaajaa ja kierroksia järjestetään yhteensä arviolta parikymmentä. Järjestettävä liveturnaus on Suomen suurin, sillä jopa tuhannella pelaajalla on mahdollisuus taistella voitosta ja kokeilla, miltä tuntuu olla e-urheilija. ”On hien

AVITA AudioVisual Expossa vahvat kotimaiset ja kansainväliset kumppanit20.9.2019 11:02:14 EESTTiedote

AVITA AudioVisual Expon Platinum Partner -kumppanuudet on julkistettu. Kumppaneita ovat immersiiviseen liveäänentoistoon panostanut kaiutinvalmistaja L-Acoustics, erilaisia kiinteistöjen ja teollisuuden älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita tuottava Caverion Suomi Oy sekä kotimainen tapahtumatuotannon täyden palvelun talo Akun Tehdas. AVITA AudioVisual Expo järjestetään 2.–3.10.2019 Messukeskuksessa, Helsingissä.

Tervetuloa Vuoden nuori suunnittelija 2019 -julkistustilaisuuteen!19.9.2019 10:12:11 EESTKutsu

Tervetuloa Vuoden nuori suunnittelija 2019 -julkistustilaisuuteen! Aika: Torstai 3.10. klo 9. Paikka: Kämp Garden, 2. kerros, Pohjoisesplanadi 33. Ilmoittautuminen sähköpostilla riikka.luomanpaa@messukeskus.com tiistaihin 1.10. mennessä. Vuoden nuori suunnittelija on vuosittain järjestettävä kilpailu suomalaisille vaatetussuunnittelun opiskelijoille. Se on yksi alan vanhimmista kilpailuista Suomessa, joka järjestettiin tänä vuonna jo 25. kerran. Kilpailun voittaja saa Suomen Messusäätiön lahjoittaman 5000 € stipendin sekä näkyvyyden I love me -messuilla. Tänä vuonna kilpailutehtävänä oli inspiroitua Eino Leinon runoudesta. Leino oli vuosisata sitten järjestettyjen ensimmäisten messujen rakastettu nimikkorunoilija, ja kilpailutehtävä juhlistaa samalla Messukeskuksen 100-vuotista taivalta. Voittajan työt nähdään I love me -muotinäytöksissä 18. - 20.10. ja voittaja on lava-haastattelussa lauantaina 19.10. klo 16.00 ja sunnuntaina 20.10. kello 11.30. Voittajalla on myös oma osasto I love m

Habitare tarjosi sisustusinspiraatiota kaikille aisteille15.9.2019 18:14:55 EESTTiedote

Suomen johtava huonekalu-, design- ja sisustustapahtuma Habitare tarjosi elämyksiä sisustamisesta ja muotoilusta. Viiden päivän aikana Habitaressa ja Hifissä vieraili alustavien tietojen mukaan yli 57 000 kävijää. Habitare järjestetään seuraavan kerran Messukeskuksessa Helsingissä 9.-13.9.2020. Habitaren kävijöille tehdyn tutkimuksen mukaan 90% kävijöistä tulee Habitareen hakemaan vinkkejä ja inspiraatiota tuleviin hankintoihin. Ensisijaisesti yritysten esittelemiin uutuuksiin ja trendeihin tuli tutustumaan 45% kävijöistä. Kotimainen Luhta Home lanseerasi Habitaressa uuden kodin tuoksumalliston, sekä kokonaan uuden myymäläkonseptin. ”Lanseerasimme Habitaressa pohjoismaisen tuoksumaailman ympärille rakennetun kodin tuoksumallistomme, jolle löysimme vuosi sitten Habitaresta malliston yhteistyökumppaniksi Osmian. Tuoksumalliston lanseeraamisen lisäksi esittelemme Habitaressa uuden myymäläkonseptimme, jossa brändiviestintää on teroitettu ja muun muassa logoa uudistettu. Tarkoituksenamme on

Sisustustoimittajat valitsivat Habitaren parhaat osastot12.9.2019 13:00:00 EESTTiedote

Sisustustoimittajat valitsivat Habitaren parhaat osastot Sisustustoimittajat ry valitsee vuosittain Habitaren parhaat messuosastot. Yhdistyksen jäsenistä koostunut palkintoraati on perinteisesti valinnut osastot Habitaren ensimmäisenä päivänä. Tänä vuonna sisustustoimittajat valitsivat messujen kolme parasta messuosastoa. Habitare on avoinna Helsingissä Messukeskuksessa 11.-15.9.2019. Vieser 6b58 Kompakti, harmoninen näyttelyarkkitehtuuri nostaa tuotteet arvokkaasti esiin. Onnistunut kokonaiskonsepti: valaistus, stailaus ja yhtenäinen värimaailma. Innostaa kokeilemaan ja tutustumaan tuotteisiin. Finarte 6d58 Raikas, erottuva kokonaisuus, josta tuotteet nousevat hyvin esiin. Osaston materiaali- ja värivalinnat toistavat uusien tuotteiden henkeä onnistuneesti. Tarkett 6g50 Veistoksellinen kiinnostava lähestymistapa. Yllättävä esillepano kertoo kierrätettävän materiaalin monipuolisista mahdollisuuksista. Lisätietoja: Sisustustoimittajat ry:Info@sisustustoimittajat.fi, www.sisustustoimitta

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme