Messukeskus

Suomalaiset ovat hyvinvointiteknologian innovaatioissa maailman kärkeä

Jaa
Talviteknologian innovaatiot ovat esillä GoExpo Winter -messuilla. GoExpo Winterin yhteydessä järjestetään uusi innovaatiokilpailu, johon voivat ottaa osaa talviurheiluun liittyvät startupit ja innovaatioiden kehittäjät. GoExpo Winter Innovations tuo ennennäkemättömällä tavalla yhteen alan uutuudet ja koko talviurheilun toimialan. Innovaatiokilpailu järjestetään GoExpo Winter -messuilla perjantaina 15.11. Messukeskuksessa.
GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter
GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter

Innovations-kilpailu on tarkoitettu yrityksille, joilla on uudenlaisia tuotteita tai palveluita talvisiin olosuhteisiin, olipa lajina patikointi, laskettelu tai mikä tahansa talvinen ulkoilumuoto. Kilpailun short-listalle valitaan 25 yritystä, jotka kaikki pääsevät yhteisosastolla esille Goexpo Winter -tapahtumassa. Kilpailun raadin valitsemat 10 finalistia pitchaavat tapahtuman ohjelmalavalla sekä messuvieraille että raadille, ja voittaja julkistetaan kaikkien esitysten päätteeksi. Messuympäristö antaa startup-yrityksille mahdollisuuden kerätä palautetta kuluttajilta esimerkiksi tuotekehityksen tueksi.

-          GoExpo Winter Innovations tuo yhteen sellaiset yritykset ja toimijat, jotka muuten eivät kohtaisi luontevasti missään. Messukeskus haluaa olla edelläkävijä ja tuoda uutuuksia ja innovaatioita esiin, erilaisten sidosryhmien äärelle. Messuilla startup-yritykset ja muut pienet toimijat tapaavat paitsi toisiaan ja alan isompia yrityksiä, myös median edustajia ja kuluttajia, kertoo Messukeskuksen myyntiryhmäpäällikkö Tanja Pasila.

GoExpo Winter Innovations toteutetaan yhdessä Smashin ja Münchenin kansainvälisten talviurheilumessujen, ISPOn kanssa. Smash on urheilu- ja liikuntateknologioiden kohtaamispaikka, joka esittelee urheiluteknologian innovaatioita. Smashissa kohtaavat start-upit ja kasvuyritykset, isot yritykset sekä järjestöt.

-          Smash on ollut maailmanlaajuisesti ja erityisesti Euroopassa ensimmäinen paikka, missä uudet urheilu- ja terveysliikuntateknologian innovaatiot ovat päässeet esille ammattilaisille ja sijoittajille. Olemme erittäin innoissaan mahdollisuudesta tuoda yhdessä GoExpo Winterin kanssa uutuudet myös kuluttajien tietoisuuteen. Smash on ollut toteuttamassa uusia ja innovatiivisia tapahtumia jo useamman vuoden, minkä osaamisen ja kokemuksen tuomme myös GoExpo Winter tapahtumaan. On hienoa nähdä, kuinka voimme yhdessä GoExpo Winterin kanssa olla toteuttamassa uusia konsepteja käytäntöön sekä toimia edelläkävijöinä urheilun ja hyvinvoinnin parissa, visioi Juuso Ilmelä Smash Eventsistä.

Vuosittain järjestettävä ISPO on maailman suurin talviurheilualan ammattimessutapahtuma. GoExpo Winter Innovation -voittaja saa osaston tammikuussa 2020 järjestettävillä ISPO-messuille, mikä antaa voittajalle mahdollisuuden tuoda osaamistaan esille myös kansainvälisesti.

-          Suomessa on hyvät edellytykset innovaatioiden syntymiselle. Koulutuksen taso on korkea, ja meillä on kattava tukijärjestelmä alkuvaiheen teknologiayrittäjille. Mittaamisessa ja analytiikassa olemme globaalisti johtava toimija, ja meillä innovaatiot keskittyvät ennen muuta hyvinvoinnin lisäämiseen teknologian avulla. Tavoitteena on yleensä saada ihmiset liikkumaan ja voimaan paremmin, kertoo GoExpo Winter Innovations -kilpailun tuottaja Miikka Neuvonen.

GoExpo Winter on aktiivisen talviharrastajan tapahtuma lumella, jäällä, luonnossa tai sisällä liikkuville. Tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.‒17.11.2019. Samaan aikaan GoExpo Winterin kanssa järjestetään pelitapahtuma GameXpo. Liput Messukeskuksen verkkokaupasta tai ovelta.

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
www.goexpowinter.fi
IG: goexpo_official
https://www.facebook.com/GoExpoWinter/
#goexpowinter2019

Kuvia edellisestä tapahtumasta median edustajien käyttöön: http://bit.ly/GoExpoWinter_2018

Lisätietoa median akkreditoitumisesta GoExpo Winter -messuille: http://messukeskushelsinki.fi/uutishuone/akkreditointi/

Kuvat

GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter
GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Messukeskus Areena rakentuu Pasilaan kesän aikana – 5000 henkilön liikuteltava katsomo nähdään Nordic Business Forumissa syyskuussa27.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Messukeskuksen uuden tapahtuma-areenan rakennus- ja asennustyöt ovat alkaneet Pasilassa. Kesän lopussa käytössä on 5000 henkilön liikuteltava katsomokokonaisuus, joka nähdään Nordic Business Forumissa syyskuussa ja Suomen suurimmassa vuosittaisessa sisäurheilutapahtumassa Helsinki International Horse Show:ssa helmi–maaliskuussa 2026. Messukeskus Areena täydentää Helsingin tapahtumatilatarjontaa keskikokoisten areenojen osalta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye