Messukeskus

Suomalaiset ovat hyvinvointiteknologian innovaatioissa maailman kärkeä

Jaa

Talviteknologian innovaatiot ovat esillä GoExpo Winter -messuilla. GoExpo Winterin yhteydessä järjestetään uusi innovaatiokilpailu, johon voivat ottaa osaa talviurheiluun liittyvät startupit ja innovaatioiden kehittäjät. GoExpo Winter Innovations tuo ennennäkemättömällä tavalla yhteen alan uutuudet ja koko talviurheilun toimialan. Innovaatiokilpailu järjestetään GoExpo Winter -messuilla perjantaina 15.11. Messukeskuksessa.

GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter
GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter

Innovations-kilpailu on tarkoitettu yrityksille, joilla on uudenlaisia tuotteita tai palveluita talvisiin olosuhteisiin, olipa lajina patikointi, laskettelu tai mikä tahansa talvinen ulkoilumuoto. Kilpailun short-listalle valitaan 25 yritystä, jotka kaikki pääsevät yhteisosastolla esille Goexpo Winter -tapahtumassa. Kilpailun raadin valitsemat 10 finalistia pitchaavat tapahtuman ohjelmalavalla sekä messuvieraille että raadille, ja voittaja julkistetaan kaikkien esitysten päätteeksi. Messuympäristö antaa startup-yrityksille mahdollisuuden kerätä palautetta kuluttajilta esimerkiksi tuotekehityksen tueksi.

-          GoExpo Winter Innovations tuo yhteen sellaiset yritykset ja toimijat, jotka muuten eivät kohtaisi luontevasti missään. Messukeskus haluaa olla edelläkävijä ja tuoda uutuuksia ja innovaatioita esiin, erilaisten sidosryhmien äärelle. Messuilla startup-yritykset ja muut pienet toimijat tapaavat paitsi toisiaan ja alan isompia yrityksiä, myös median edustajia ja kuluttajia, kertoo Messukeskuksen myyntiryhmäpäällikkö Tanja Pasila.

GoExpo Winter Innovations toteutetaan yhdessä Smashin ja Münchenin kansainvälisten talviurheilumessujen, ISPOn kanssa. Smash on urheilu- ja liikuntateknologioiden kohtaamispaikka, joka esittelee urheiluteknologian innovaatioita. Smashissa kohtaavat start-upit ja kasvuyritykset, isot yritykset sekä järjestöt.

-          Smash on ollut maailmanlaajuisesti ja erityisesti Euroopassa ensimmäinen paikka, missä uudet urheilu- ja terveysliikuntateknologian innovaatiot ovat päässeet esille ammattilaisille ja sijoittajille. Olemme erittäin innoissaan mahdollisuudesta tuoda yhdessä GoExpo Winterin kanssa uutuudet myös kuluttajien tietoisuuteen. Smash on ollut toteuttamassa uusia ja innovatiivisia tapahtumia jo useamman vuoden, minkä osaamisen ja kokemuksen tuomme myös GoExpo Winter tapahtumaan. On hienoa nähdä, kuinka voimme yhdessä GoExpo Winterin kanssa olla toteuttamassa uusia konsepteja käytäntöön sekä toimia edelläkävijöinä urheilun ja hyvinvoinnin parissa, visioi Juuso Ilmelä Smash Eventsistä.

Vuosittain järjestettävä ISPO on maailman suurin talviurheilualan ammattimessutapahtuma. GoExpo Winter Innovation -voittaja saa osaston tammikuussa 2020 järjestettävillä ISPO-messuille, mikä antaa voittajalle mahdollisuuden tuoda osaamistaan esille myös kansainvälisesti.

-          Suomessa on hyvät edellytykset innovaatioiden syntymiselle. Koulutuksen taso on korkea, ja meillä on kattava tukijärjestelmä alkuvaiheen teknologiayrittäjille. Mittaamisessa ja analytiikassa olemme globaalisti johtava toimija, ja meillä innovaatiot keskittyvät ennen muuta hyvinvoinnin lisäämiseen teknologian avulla. Tavoitteena on yleensä saada ihmiset liikkumaan ja voimaan paremmin, kertoo GoExpo Winter Innovations -kilpailun tuottaja Miikka Neuvonen.

GoExpo Winter on aktiivisen talviharrastajan tapahtuma lumella, jäällä, luonnossa tai sisällä liikkuville. Tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.‒17.11.2019. Samaan aikaan GoExpo Winterin kanssa järjestetään pelitapahtuma GameXpo. Liput Messukeskuksen verkkokaupasta tai ovelta.

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
www.goexpowinter.fi
IG: goexpo_official
https://www.facebook.com/GoExpoWinter/
#goexpowinter2019

Kuvia edellisestä tapahtumasta median edustajien käyttöön: http://bit.ly/GoExpoWinter_2018

Lisätietoa median akkreditoitumisesta GoExpo Winter -messuille: http://messukeskushelsinki.fi/uutishuone/akkreditointi/

Kuvat

GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter
GoExpo Winter tuo startup-yritykset ja kuluttajat yhteen. Kuva: GoExpo Winter
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Habitare tarjosi sisustusinspiraatiota kaikille aisteille15.9.2019 18:14:55 EESTTiedote

Suomen johtava huonekalu-, design- ja sisustustapahtuma Habitare tarjosi elämyksiä sisustamisesta ja muotoilusta. Viiden päivän aikana Habitaressa ja Hifissä vieraili alustavien tietojen mukaan yli 57 000 kävijää. Habitare järjestetään seuraavan kerran Messukeskuksessa Helsingissä 9.-13.9.2020. Habitaren kävijöille tehdyn tutkimuksen mukaan 90% kävijöistä tulee Habitareen hakemaan vinkkejä ja inspiraatiota tuleviin hankintoihin. Ensisijaisesti yritysten esittelemiin uutuuksiin ja trendeihin tuli tutustumaan 45% kävijöistä. Kotimainen Luhta Home lanseerasi Habitaressa uuden kodin tuoksumalliston, sekä kokonaan uuden myymäläkonseptin. ”Lanseerasimme Habitaressa pohjoismaisen tuoksumaailman ympärille rakennetun kodin tuoksumallistomme, jolle löysimme vuosi sitten Habitaresta malliston yhteistyökumppaniksi Osmian. Tuoksumalliston lanseeraamisen lisäksi esittelemme Habitaressa uuden myymäläkonseptimme, jossa brändiviestintää on teroitettu ja muun muassa logoa uudistettu. Tarkoituksenamme on

Sisustustoimittajat valitsivat Habitaren parhaat osastot12.9.2019 13:00:00 EESTTiedote

Sisustustoimittajat valitsivat Habitaren parhaat osastot Sisustustoimittajat ry valitsee vuosittain Habitaren parhaat messuosastot. Yhdistyksen jäsenistä koostunut palkintoraati on perinteisesti valinnut osastot Habitaren ensimmäisenä päivänä. Tänä vuonna sisustustoimittajat valitsivat messujen kolme parasta messuosastoa. Habitare on avoinna Helsingissä Messukeskuksessa 11.-15.9.2019. Vieser 6b58 Kompakti, harmoninen näyttelyarkkitehtuuri nostaa tuotteet arvokkaasti esiin. Onnistunut kokonaiskonsepti: valaistus, stailaus ja yhtenäinen värimaailma. Innostaa kokeilemaan ja tutustumaan tuotteisiin. Finarte 6d58 Raikas, erottuva kokonaisuus, josta tuotteet nousevat hyvin esiin. Osaston materiaali- ja värivalinnat toistavat uusien tuotteiden henkeä onnistuneesti. Tarkett 6g50 Veistoksellinen kiinnostava lähestymistapa. Yllättävä esillepano kertoo kierrätettävän materiaalin monipuolisista mahdollisuuksista. Lisätietoja: Sisustustoimittajat ry:Info@sisustustoimittajat.fi, www.sisustustoimitta

Habitare Antiikin kiinnostavimmat esineet on valittu11.9.2019 19:17:40 EESTTiedote

Antiikki & Design -lehden asiantuntijat ovat jo usean vuoden ajan valikoineet Habitaren Antiikista mielenkiintoisimmat esillä olevat esineet. Esineitä tarkasteltiin kolmessa eri ryhmässä: antiikki, design ja taide. Nyt ylitse muiden nousivat torniolainen pikari, Kyllikki Salmenhaaran keramiikkamaljakko ja Werner Thomén litografia Helsingin Töölöstä. Habitaren Antiikki järjestetään osana sisustus- ja design-tapahtuma Habitarea 11.-15.9. Messukeskuksessa Helsingissä.

Messukeskuksen ja Grafian yhteisen julistesuunnittelukilpailun voittaja on Ville Savimaa11.9.2019 11:30:59 EESTTiedote

Messukeskuksen ja Suomen Messujen satavuotiaan taipaleen kunniaksi Habitare haastoi suunnittelijat luomaan juhlavuoden teemaa kuvastavan messujulisteen. Finalistijulisteissa näkyi retrohenkisyys ja menneet vuosikymmenet. Julisteet ovat esillä myös tapahtuman kävijöiden ihasteltavissa Habitaressa Messukeskuksessa 11.–15.9.2019. Messukeskuksen juhlavuoden teema Unohtumaton alku unelmille toimi teemana kilpailulle, johon voivat osallistua Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafian jäsenet ja alan opiskelijat. Tuomaristo valitsi kilpailun voittajaksi kuvittaja Ville Savimaan työn ”Juhla.” ”Yritin piirtää ihmisen. Vapautuneen ja inspiroituneen ihmisen, joka muodoillaan ja väreillään hehkuu elämän eri sävyjä. Piirsin vielä kaksi sellaista ihmistä lisää, juhlavuosi on kaikkien messuvieraiden yhteinen juhla”, Ville Savimaa kertoo työn taustoista. Finalistitöistä oli nähtävissä retrohenkisyyttä ja tyylisuuntia menneiltä vuosikymmeniltä. ”Vanhat tyylit puhuttelevat nuoren polven t

Vuoden 2019 Habitare-suunnittelukilpailun voiton jakavat Erik Lindahl sekä Kadri Kallaste ja Pinja Koskelin11.9.2019 10:39:32 EESTTiedote

Habitare-suunnittelukilpailun voiton jakavat Erik Lindahl työllään Palikat ja Kadri Kallaste ja Pinja Koskelin työllään Gulf of Reed. Kilpailun päätuomarina toiminut Stefan Diez valitsi voittajat neljästä finalistista. Suunnittelukilpailun voittajat jakavat Suomen Messusäätiön lahjoittaman 5000 euron pääpalkinnon. Kilpailun kaikki finalistityöt ovat nähtävillä Habitaressa Helsingissä 11.-15.9.2019.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme