Pyynikin Brewing Company

SUOMEN ARVOSTETUIN OLUTBRÄNDI TULEE TAMPEREELTA

Pyynikin Käsityöläispanimon suosio jatkaa kasvamistaan. Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan Arvostetuimmat brändit 2020 -listalla tamperelaispanimo päihitti kilpailijansa selvästi, taakse jäivät myös kaikki jättipanimot.
Pyynikin Brewing Companyn perustaja Tuomas Pere.

Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi & Mainonta -lehden Brändien arvostus 2020 -tutkimuksessa selvitettiin brändien arvostusta suomalaisten keskuudessa.

Tutkitut brändit valittiin erillisessä esitutkimuksessa helmi–maaliskuussa 2020. Esitutkimuksessa selvitettiin spontaanisti tunnetuimmat brändit. Vastaajille ei annettu vaihtoehtoja, vaan heiltä kysyttiin ”Mitä brändejä eli merkkejä, tuotemerkkejä tai yrityksiä tulee mieleenne tuoteryhmästä X?”

Bränditutkimuksen olutkategoriassa isot kotimaiset olutbrändit tulevat  Pyynikin käsityöläispanimon perässä: Sandels, Laitilan Kukko, Karhu, Olvi, Aura, Koff, Karjala ja Lapin Kulta  jäivät kaikki taakse.  Ulkomaiset kilpailijat sijoittuivat myös Pyynikin taakse: A Le Coq, Carlsberg, Heineken, Saku  ja Corona

“Olemme kiitollisia suomalaisille kuluttajille ja yhteistyökumppaneillemme, erityisesti kaupoille ja keskusliikkeille. He antoivat meille mahdollisuuden, kuluttajat löysivät meidät ja lopputulos on tässä, Suomen arvostetuin olutbrändi”, myhäilee panimon perustaja Tuomas Pere

Panimon oluiden ja muiden juomien suosio on aiheuttanut haasteita tuotannolle. Kysynnän voimakkaan kasvun vuoksi panimo on lisännyt jatkuvasti tuotantokapasiteettia ja henkilökuntaa. Se kuitenkaan ole ollut riittävää.

“Oluidemme suosion kasvu on ollut huikea ja tuottanut positiivisia ongelmatilanteita panimolle. Olemme pahoillamme, että suosituimmat tuotteemme, esimerkiksi maailman parhaaksi valittu Mosaic Lager on suuren kysynnän vuoksi ollut kauppojen hyllyillä ajoittain loppu”, kertoo Pyynikin myyntijohtaja Juha Leppänen

Viennin osuutta on kasvatettu tasaisesti. Panimo valmistautuu kasvattamaan kapasiteettiaan huomattavasti, jotta juomia riittää kotimaahan sekä vientiin. Panimo aloittaa ottamaan myös ravintola-asiakkaita ensi vuoden alusta. Sopimuksista aletaan neuvotella tämän vuoden puolella.

“Tuotteitamme on saatavilla kaikkialla Suomessa ja ympäri Euroopan. Käynnissä olevan kansainvälistymisprojektin  ja tulevan tuotantokapasiteetin kasvun myötä pystymme valloittamaan myös uusia alueita. Aiomme olla olla maailman tunnetuin suomalainen juomabrändi, myös tarjontaa ravintoloille tulemme avaamaan”, kiteyttää yhteisömanageri Veikko Sorvaniemi.

Haastattelut (myös viikonloppuisin)
Pyynikin Brewing Companyn perustaja Tuomas Pere p.+358 44 769 9137, tuomas.pere@pyynikin.com

Yhteisömanageri Veikko Sorvaniemi p.+358 40 1662941
veikko.sorvaniemi@pyynikin.com

Panimon suositui olut: Mosaic Lager

Pyynikin Brewing Company
Kolismaankatu 1

Pyynikin Brewing Company aloitti toimintansa Pyynikin käsityöläispanimona Tampereella vuonna 2013. Panimon valikoimaan kuuluu oluiden ohella siidereitä, lonkeroita, virvoitusjuomia ja tisleitä. Tuotantokapasiteetti on vuonna 2020 noin kolme miljoonaa litraa vuodessa. Panimoyhtiöllä on yli noin  7000 osakasta.

Yhtiö työllistää noin 50 alan ammattilaista. Pyynikin Brewing Company aloitti 2019 vientitoiminnan. Vienti kattaa lähes 10 prosenttia tuotannosta. Pyynikin oluita voi ostaa noin 2300 myymälästä 12 Euroopan maasta. Panimoyhtiöllä on yli noin  7000 osakasta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pyynikin Brewing Company