Suomen ensimmäinen omaishoitajaparlamentti 25.8.2016

Omaishoitajat ja läheiset -liitto järjestää Suomen ensimmäisen omaishoitajaparlamentin Helsingissä 25.8.2016. Parlamentin puhemiehinä toimivat eduskunnan varapuhemies Paula Risikko ja kansanedustaja Eero Heinäluoma. Ministeriaitioon ovat omaishoitajien kysymyksiin vastaamaan lupautuneet sosiaali- ja terveysministeri Hanna Mäntylä, peruspalveluministeri Juha Rehula, valtiovarainministeri Alexander Stubb ja ylijohtaja Tuija Oivo työ- ja elinkeinoministeriöstä.

Omaishoitajaparlamenttiin osallistuu noin 130 Omaishoitajat ja läheiset -liiton paikallisyhdistysten nimeämää edustajaa. Tilaisuus toteutetaan eduskunnan kyselytuntia mukaillen, aiheena omaishoidon ajankohtaiset kysymykset.

Omaishoitajat ja läheiset -liitto täyttää tänä vuonna 25 vuotta ja omaishoitajaparlamentti on juhlavuoden päätapahtuma.

Omaishoitajaparlamentti

Aika                    25.8.2016 klo 13–16

Paikka                Hotelli Arthur, juhlasali, Vuorikatu 19, Helsinki

Marja Tuomi, toiminnanjohtaja, puh. 050 3673 443

18.4. alkaen Merja Purhonen, järjestöpäällikkö, puh. 020 7806 522

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan omaishoitajaparlamenttia. Yhteydenotot: Juha Viitanen, puh. 040 4553 243.

Omaishoitajaliitto ry on omaishoitajien edunvalvonta- ja tukijärjestö. Liitto toimii asiantuntijana omaistaan hoitavien henkilöiden yhteiskunnallisen aseman parantamiseksi sekä tukee erilaisin tavoin omaishoitotilanteessa olevia henkilöitä. www.omaishoitajat.fi