Suomen iloisin yrittäjä 2019 -kilpailun finalistit valittu

Ilmarinen etsii Suomen iloisinta yrittäjää jo seitsemättä kertaa. Kilpailu on edennyt finalistivaiheeseen, ja voitosta kisaa kolme yrittäjää. Voittaja valitaan yleisöäänien perusteella.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailussa Ilmarinen palkitsee yrittäjän, joka omalla osaamisellaan ja asenteellaan luo positiivista ilmapiiriä ympärilleen ja tuo erityistä iloa asiakkailleen.

Suomen iloisin yrittäjä 2019 -finalistit ovat:

• Jani Törmi, Salaojamestarit Oy, Oulu
  • Olli Ojamo, Eumer Finland Oy, Merikarvia
  • Miia Kalliomäki, Iltapäiväkerho Huvikumpu, Klaukkala

Finalisteja voi äänestää 13.9. saakka Ilmarisen verkkosivuilla. Voittaja julkistetaan 18.9.

Yrittäjän hyvinvointi vaikuttaa laajalle

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu jakaa kiitosta hyvästä työstä ja edistää parempaa arkea työpaikoilla. Tavoitteena on nostaa esiin työhyvinvoinnin tärkeys positiivisten yrittäjätarinoiden kautta.

–Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajalle, joten omasta hyvinvoinnistaan ja jaksamisestaan on tärkeää pitää huolta. Omista voimavaroista huolehtimisella on selvä yhteys hyvään työsuoritukseen ja yrityksen taloudelliseen menestymiseen. Hyvinvoiva yrittäjä tuo innostusta työyhteisöön ja kannustaa yhä parempiin tuloksiin, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

Yrittäjätarinoita eri puolilta Suomea

Ehdotuksia Suomen iloisimmaksi yrittäjäksi tuli tänä vuonna kaikkiaan 1 293. Yleisöääniä kertyi ehdotusvaiheessa reilut 86 000.

–Tavoitimme kisan kautta upeita yrittäjiä eri puolilta Suomea. On hienoa, miten kilpailu on saanut ihmiset tsemppaamaan toisiaan ja pohtimaan työhyvinvoinnin merkitystä. Odotamme jännittävää finalistivaihetta ja tiukkaa kisaa Suomen iloisimman yrittäjän tittelistä, markkinointipäällikkö Mari Merilampi Ilmarisesta kertoo.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu järjestetään nyt jo seitsemättä kertaa. Kilpailu on kerännyt vuosittain runsaasti ehdotuksia ja yleisöääniä. Viime vuonna Suomen iloisin yrittäjä -kisan voitti Beauty Experience Lauri Salmen yrittäjä Lauri Salmi.

Tutustu finalisteihin ja äänestä suosikkiasi: ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja

Suomen iloisin yrittäjä 2019 -kisan finalistivaihe alkaa – äänestä suosikkiasi!

• Kilpailuun ovat voineet osallistua kaikki suomalaiset yrittäjät, jotka työllistävät itsensä lisäksi 1–10 henkilöä. Kuka tahansa on voinut ilmoittaa yrittäjän mukaan kilpailuun ja äänestää suosikkiaan Ilmarisen verkkosivuilla. Finaaliin pääsi kolme ehdotusvaiheessa eniten ääniä saanutta yrittäjää.
  • Finalisteja voi äänestää 4.–13.9.2019 Ilmarisen verkkosivuilla. Voittaja julkistetaan 18.9.2019.
  • Kilpailun säännöt löytyvät Ilmarisen verkkosivuilta.

Lisätiedot:

Kristiina Halonen, työkykyjohtaja, p. 050 380 3868, kristiina.halonen@ilmarinen.fi
Mari Merilampi, markkinointipäällikkö, p. 050 539 8599, mari.merilampi@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Ravitsemus- ja majoitusalalla työntekijämäärä putosi huhtikuussa lähes 23 prosenttia15.5.2020 09:43:15 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä huhtikuussa 5,4 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin lasku oli ravitsemus- ja majoitusalalla, missä laskua oli lähes 23 prosenttia. Koronaviruksen vaikutus näkyi paljon voimakkaammin huhtikuussa edelliseen kuuhun verrattuna, koska osa yritysten sopeuttamistoimenpiteistä alkoi vasta maaliskuun loppupuolella.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–31.3.2020: Coronaviruset drog ner placeringsintäkterna 7,5 procent på minus, men kostnadseffektiviteten förbättrades ytterligare30.4.2020 11:10:52 EESTTiedote

Ilmarinens totalresultat under årets första kvartal blev -2 649 miljoner euro negativt (744 miljoner euro 1.1–31.3.2019) på grund av de svaga placeringsintäkterna med anledning av coronaviruset. Omkostnaderna minskade med 4 miljoner euro och omkostnadsprocenten förbättrades till 69,0 (71,5) procent.

Ilmarinen’s interim report 1 January–31 March 2020: The coronavirus pushed investment returns 7.5% below zero, cost-effectiveness improved further30.4.2020 11:08:01 EESTPress release

Ilmarinen’s Q1 total result slid into negative territory, to EUR -2,649 million (EUR 744 million in 1 Jan–31 Mar 2019), due to the low return on investments resulting from the coronavirus pandemic. Operating expenses decreased EUR 4 million and the ratio of operating expenses to expense loading components improved to 69.0 (71.5) per cent.