Suomen Kiinteistönvälittäjät rySuomen Kiinteistönvälittäjät ry

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry asumisen ja kuluttajan asialla jo 75 vuotta

Suomen suurin asunto- ja kiinteistökaupan verkosto SKVL eli Suomen Kiinteistönvälittäjät ry juhlisti 75-merkkivuottaan perjantaina Pörssitalolla ja Vanhalla ylioppilastalolla järjestetyssä gaalassa.

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö korosti lähettämässään onnitteluviestissä sodanjälkeisen ajan jälleenrakennuksen merkitystä ja toisaalta nykypäivän voimakkaan kaupungistumisen asettamia haasteita maaseudun kiinteistöjen arvokehityksessä. Hän toi esille myös koronapandemian ja etätyön aiheuttaman käänteen tähän kehitykseen.

Järjestön 86-vuotias kunniapuheenjohtaja Pasi Volanen, kiteytti tervehdyksessään sitä, että SKVL:n 75-vuoden aikana on kiinteistönvälittäjien arvostus noussut merkittävästi. Rehellisen ja vastuullisen kiinteistönvälityksen puolustaminen on edelleenkin SKVL:n tärkeimpiä teemoja edunvalvonta ja vaikuttamistyössä.

SKVL:n puheenjohtajaksi toiselle 2-vuotiskaudelle valittu lahtelainen yrittäjä Tomi Keto-Tokoi kommentoi: ” Suomen Kiinteistönvälittäjien jäsenet erottuvat ainutlaatuisen historiansa ansiosta erityisesti siksi, että toiminnan teemana on aina ollut kuluttajan oikeuksien puolustaminen ja luottamuksen ansaitseminen rehellisyydellä. Mutta lisäksi myyjän, että ostajan oikeudenmukaisen ja turvallisen asuntokaupan ajamisella. SKVL:n jäsenyrittäjät erottuvat joukosta myös siksi, että he tuntevat omat alueensa ja markkinansa sekä oikeat tavat toimia juuri omalla alueellaan. Pienemmät yritykset mukautuvat paljon nopeammin muuttuvassa markkinassa ja heillä on intohimoa kehittää toimintaansa paikallisesti.”

”Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL on pärjännyt kovissakin paikoissa eri vuosikymmenillä sitoutumattomien yrittäjien puolustajana”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. Tällä vuosikymmenellä on näkynyt selvä muutos yksityisten vapaiden yrittäjävetoisten yritysten kasvuna. Alan selvä murros yksityisiin pienempiin yrityksiin on tuonut kasvua sekä jäsenmäärään, että erityisesti jäsenten kautta tehtyjen asunto ja kiinteistökauppojen määrään. SKVL on tänä päivänä markkinoiden ylivoimaisesti suurin verkosto paikallisia ammattilaisia, jotka tekevät selvästi yli 3200 kauppaa kuukaudessa. ”Kasvua on ollut tasaisesti jo viimeiset 5 vuotta. Järjestön jäsenten toimistojen määrä on lähes 500 ja välittäjämäärä lähes 1600. Vuonna 2020 jäsenyritysten yhteenlaskettu liikevaihto ylitti jo maagisen 200 miljoonan euron rajan”, kommentoi Mannerberg.

”Eräs keskeinen tehtävämme on valvoa kuluttajien etua siinä, että heillä on vapaus valita kuka heidän asuntoaan myy. Vuosikymmenten varrella on ollut monenlaisia tilanteita, joissa SKVL on joutunut puolustamaan näitä oikeuksia tiukasti niin lainsäädännön kuin eettisten sääntöjen avulla. 75-vuotis historiaamme kirjoittaessa huomasimme, että asia on pysynyt agendallamme jo 60-luvulta saakka”, jatkaa Mannerberg.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n hallitus valittiin vuodelle 2022

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n hallitus vuodelle 2022 valittiin 12.11.2021 järjestetyssä liittokokoustapahtumassa. Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n puheenjohtajaksi valittiin toiselle 2-vuotiskaudelleen yrittäjä, kiinteistönvälittäjä Tomi Keto-Tokoi Lahdesta. Varapuheenjohtajana jatkaa yrittäjä, kiinteistönvälittäjä Markku Rautanen Vantaalta.

Hallituksen varsinaisina jäseninä vuonna 2022 toimivat Marko Palhomaa Mikkelistä, Jouni Paasio Turusta, Merja Natunen Espoosta, Jan Riska Pietarsaaresta, Päivi Kuuttinen Kangasalta ja Hilkka Kivelä Oulusta. Varajäseninä toimivat Jukka Alanko Salosta ja Pertti Jääskeläinen Jyväskylästä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1600 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla kauan kärsitty tarjontapula korjaantuu nopeasti28.6.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kesän ja alkusyksyn 2022 markkinaennusteensa. ”Yli 80 % jäsenyrityksistämme vastasi juhannuksen alla tehtyyn kyselyymme”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Markkinoilla on paljon hyviä mahdollisuuksia, joita ei huomata hyödyntää”, Mannerberg jatkaa. ”Esimerkiksi ensiasunnon ostajille on paljon pienten asuntojen tarjontaa, mitä ei ole juuri ollut viime vuosina”, hän toteaa. ”Juuri julkistettu kuluttajien 12 kk asunnonostoaikomus indikaattori Tilastokeskukselta lupaa edelleen vahvaa ostoaikomusta”, Mannerberg huomauttaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla nähdään elpymistä - Inflaatiopeikko lisää halua sijoittaa kiinteään omaisuuteen kuten asuntoihin5.4.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kevään 2022 markkinaennusteensa. ”1700 välittäjän ja 500 suomalaisomisteisen yrittäjän toimiston asiantuntijaryhmä on Suomen tarkin instrumentti asuntomarkkinoiden tilanteen arviointiin”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Olemme helpottuneita, että markkinoilla näkyy nyt selvä käänne ylöspäin ja usko hyvään tulevaisuuteen on suomalaisen sisun vahva osoitus”, Mannerberg jatkaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntojen ostajat ovat aktiivisia – Myytävää valtakunnallisesti on niukasti11.1.2022 06:00:00 EET | Tiedote

SKVL:n asuntomarkkinaennuste vuoden 2022 ensimmäiselle neljännekselle on nyt julkaistu. Suomen suurin asuntokaupan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL ennustaa vahvan markkinan jatkuvan vuonna 2022. Ostajat ovat edelleen aktiivisia, mutta pula hyvistä myytävistä asunnoista on suurin jarru markkinoilla. Suurten ikäluokkien lisääntyvä liikehdintä tuo mielenkiintoisen lisän markkinoihin, kun koronan aiheuttama epäröinti väistyy.