Suomen Seniorihoiva aloittaa kiireettömän kotihoidon Tampereella

Suomen Seniorihoiva Oy on laajentanut toimintansa Tampereelle. Kiireetöntä kotihoitoa senioreille tuottava yritys on kotoisin pääkaupunkiseudulta ja perustettu Aalto-yliopistossa. Hoivapalvelu kattaa seniorien tarpeet seuranpidosta sairaanhoitoon.
Suomen Seniorihoivan palvelukoordinaattori Milja Hänninen ja yhtiön perustaja, toimitusjohtaja Mika Suominen. Kuva: Kimmo Torkkeli.

- Meillä on ollut ilo palvella satoja asiakkaita pääkaupunkiseudulla ja tuomme nyt kokemuksemme ja osaamisemme Tampereelle. Tapamme palvella ikäihmisiä kiireettömästi ja asiakkaan ehdoilla on herättänyt paljon kiinnostusta Tampereella jo pidempään. Nyt olemme läsnä paikan päällä ja pääsemme henkilökohtaisesti keskustelemaan seniorien kanssa heidän toiveistaan ja tarpeistaan, kertoo Suomen Seniorihoivan perustaja ja toimitusjohtaja Mika Suominen.

Suomen Seniorihoivassa asiakkaan luona käy aina sama hoitaja tai hoitotiimi. Yhtiön tarjoamat avustus-, seuranpito- ja hoivapalvelut ovat saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.

- Seniori voi tarvita meitä arjen avuksi muutamasta tunnista jopa ympärivuorokautiseen hoivaan. Olemme asiakkaan kotona niin kauan kuin tarve vaatii, ja miten asiakas haluaa. Takaamme seniorille laadukkaan ja katkeamattoman hoitoketjun, jonka toteuttamisessa teemme tarvittaessa yhteistyötä muiden palveluntarjoajien kanssa, Suominen valottaa.

Palvelukoordinaattoriksi Tampereelle yhtiö on nimittänyt sairaanhoitaja Milja Hännisen. Suomen Seniorihoivassa Hännistä kiehtoi erityisesti tapa palvella asiakasta kiireettä, hienovaraisesti ja seniorin yksityisyyttä kunnioittaen.

- Monet asiakkaamme tarvitsevat apua arjen askareisiin ja seuraa yhteiseen tekemiseen. Avustamme lääkärikäynneillä ja muussa asioinnissa, ulkoilemme ja laitamme ruokaa seniorin kanssa. Mikäli sairaudet tai fyysiset rajoitteet vaikeuttavat seniorin arkea, autamme esimerkiksi pukeutumisessa ja henkilökohtaisessa hygieniassa. Kun hoitajamme on aina sama, syntyy asiakkaan ja työntekijän välille tuttu, turvallinen ja luottamuksellinen suhde, Hänninen kertoo.

- Olemme avuksi myös esimerkiksi sairaalasta kotiutuessa. Lisäksi toteutamme jopa vuosia kestävää, asiakkaalle laaditun hoitosuunnitelman mukaista hoitoa, jolloin toimimme tiiviissä moniammatillisessa yhteistyössä senioria hoitavan lääkärin kanssa. Tavoitteemme on, että asiakkaamme voi elää omassa kodissaan niin kauan kuin hän haluaa. Me mahdollistamme sen, Hänninen jatkaa.

Koronakevään aikana Suomen Seniorihoiva avasi pääkaupunkiseudulle Senioripuhelimen piristämään seniorien arkea. Palvelu on maksuton, ja se on nyt avattu myös Pirkanmaan alueen ikäihmisille. Puhelimeen vastaa seniorityöhön erikoistunut työntekijä, jonka kanssa voi jakaa iloja ja suruja. Senioripuhelin palvelee arkisin tiistaista torstaihin klo 10-14 numerossa 050 595 9250.

Koronavirusepidemian aikana Suomen Seniorihoiva palvelee asiakkaitaan normaalisti. Henkilöstö on koulutettu ylläpitämään korkeaa hygieniatasoa ja huolehtimaan asiakkaiden turvallisuudesta.

Palvelukoordinaattori Milja Hänninen. Kuva: Kimmo Torkkeli
Lataa
Suomen Seniorihoivan perustaja, toimitusjohtaja Mika Suominen. Kuva: Kimmo Torkkeli.
Lataa

Suomen Seniorihoiva Oy on täysin kotimainen hoiva-alan kasvuyritys, jonka tehtävänä on rikastaa senioreiden elämää. Yritys on perustettu vuonna 2013 ja se toimii yhdeksällä eri paikkakunnalla työllistäen yli 100 hoiva-alan ammattilaisia. Yritys tuottaa luotettavia ja korkealuokkaisia avustus-, seuranpito- ja hoivapalveluita 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Tulevaisuudessa yritys pyrkii olemaan merkittävä kotimainen sote-palveluiden tuottaja.