Fibox Oy Ab

Suomen suurenmoisin joulukalenteri löytyy Lempäälästä – Fibox lahjoittaa 30 000 euroa hyväntekeväisyyteen useassa eri maassa

Maailman johtava sähkökotelovalmistaja Fibox täyttää 30 vuotta. Juhlan kunniaksi suomalainen perheyritys rakensi koteloistaan joulukalenterin, jossa on kaikkiaan 30 luukkua. Joka päivä Fibox lahjoittaa tuhat euroa lasten, eläinten tai ympäristön hyväksi tehtävään työhön useassa eri maassa.

Joulukalenteri on kuin Fibox pienoiskoossa. Yrityksen juuret ovat Suomessa ja toiminta samanaikaisesti maailmanlaajuista ja paikallista. Myyntiä on 17 eri maassa lähes kaikilla mantereilla. Yritys on merkittävä työnantaja Lempäälässä ja toimii monessa maailman kolkassa esimerkiksi Koreassa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa.

– Halusimme rakentaa koteloistamme konkreettisen maamerkin Lempäälän tehtaan pihamaalle. Kalenterin kautta kerromme tarinaamme ja luomme yhteisen, myös omaa henkilöstöämme eri puolilla maailmaa lähentävän kokemuksen, kertoo Fiboxin toimitusjohtaja Tapani Niemi.

Ensimmäiset luukut on nyt avattu ja Fiboxin joulukuun alun hyväntekeväisyyskohteet julkistettu. Niitä ovat vaikeissa elämäntilanteissa oleville lapsille iloisia kokemuksia ja toivoa tuottava Min Stora Dag -säätiö Ruotsissa, syöpäsairaiden lasten perheille, nuorille ja nuorille aikuisille tukea tarjoava Sylva ry, ja Itämeren suojelun eteen töitä tekevä John Nurmisen säätiö.

– Juhlistaaksemme yrityksemme merkkipäivää, haluamme antaa takaisin alueillemme, jotka ovat tehneet upeaa työtä Fiboxin eteen jo kolmen vuosikymmenen ajan. Joulukuun ajan tuemme paikallisia järjestöjä, jotka toimivat lasten, eläinten ja ympäristönsuojelun hyväksi Suomen ja Ruotsin lisäksi Saksassa, Puolassa, Intiassa, Yhdysvalloissa, Ranskassa, Englannissa, Kiinassa ja Etelä-Koreassa, Niemi kertoo.

”Suojaamme asiakkaiden arvokkaita innovaatioita.”

Fiboxin joulukalenteri on rakennettu yrityksen Arca-koteloista, jotka on tehty erittäin kestävästä ja kierrätettävästä polykarbonaatista. Koteloita on hyvin monenlaisia, ja niitä on käytössä esimerkiksi terveydenhuollon laitteissa ja teollisuuden eri aloilla, aurinko- ja tuulivoimaloissa, 5G-mastoissa sekä auton lataus- ja lämmitysasemissa.

– Kotelojen tehtävä on suojata asiakkaidemme arvokkaita innovaatioita ja sähköjärjestelmiä. Meillä on hienoja, pitkäaikaisia asiakkaita, ja myös korkean profiilin projekteja eri maissa. Tunnetuin on varmasti Eiffel-torni, jonka valaistusratkaisuissa on käytössä 22 000 koteloamme, Niemi selvittää.

Kestävä kehitys on tärkeä osa Fiboxin liiketoimintaa. Kaikki käytössä oleva kestomuovi voidaan kierrättää yrityksen omissa tuotantojärjestelmissä, eikä jätettä synny. Kestävät arvot ja tulevaisuuden visiot näkyvät myös juhlavuoden joulukalenterin lahjoituskohteissa.

– Ponnistamme perheyrityksen arvopohjalta ja pidämme tärkeänä, että toimintamme on lähellä asiakkaita: eurooppalaiset ​​tuotteet valmistetaan Euroopassa, aasialaiset ​​Koreassa sekä Kiinassa ja yhdysvaltalaiset​​ Yhdysvalloissa. Lyhyet toimitusketjut lyhentävät toimitusaikoja ja pienentävät hiilijalanjälkeä.

– Läheisyysstrategiamme, halu olla lähellä ihmisiä ja asiakkaita, on ollut menestyksemme salaisuus nyt 30 vuotta, ja tulee olemaan Fiboxin ohjenuora vielä seuraavat 30 vuotta ja siitä eteenpäin, Niemi visio.

Fiboxin joulukalenterin luukkujen avautumista ja lahjoituskohteita eri maissa voi seurata yrityksen Facebook-sivuilla ja LinkedInissä.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Kurkistus kulisseihin: Fiboxin joulukalenteri on rakennettu yrityksen Arca-koteloista ja juhlavuoden kunniaksi koteluluukkuja on kaikkiaan 30. Jokaisesta luukusta löytyy lahjoitus valittuun hyväntekeväisyyskohteiseen eri maissa.Siirry videokanavalle

Mirella Stan
mirela.stan@fibox.com

Eero Pitkänen
Vice president, Sales and Marketing
eero.pitkanen@fibox.com

Lataa
Fibox sai alkunsa 30 vuotta sitten, kun Tapani Niemi päätti ostaa Fiskars-yhtiöiden muovikoteloiden valmistuksen. Nykyään Fibox on todellinen perheyritys. Tapani Niemen pojat Jyrki ja Anssi ovat aktiivisesti mukana yrityksen toiminnassa ja johtavat molemmat omia liiketoiminta-alueitaan.
Lataa

Fibox Oy Ab
Keilaranta 19

Fibox on maailman johtava sähkökotelovalmistaja sekä merkittävä automaatiokeskuksien ja vaativien muovikomponenttien valmistaja. Yritys asettaa suunnittelun ja innovaatiot kaiken toiminnan edelle. Fibox toimii 17 eri maassa ja tuotantoa on seitsemässä. Yrityksessä on töissä 700 henkilöä eri puolilla maailmaa.