Restel OyRestel OyRestel Oy

Suomenlinnan Bastion Bistro -ravintola osaksi Restelin Food&Events Tapahtumaravintoloita

Restel on ostanut Bastion Catering Oy:n koko liiketoiminnan, minkä myötä Resteliin kuuluva Food&Events Tapahtumaravintolat vastaa huhtikuun lopusta lähtien ravintola Bastion Bistron toiminnasta.

Nyt solmitun sopimuksen myötä Restel laajentaa ravintolatoimintaansa Suomenlinnaan. Ainutlaatuinen linnoitus ja Bastion Bistron historiallinen rakennus luovat upeat ja tunnelmalliset puitteet ravintolatoiminnalle.

Vuonna 1892 rakennetussa puisessa kasarmirakennuksessa asiakkaitaan palveleva Bastion Bistro tarjoilee mutkatonta ja maistuvaa bistroruokaa kaikkia aisteja hellivässä, kiireettömässä miljöössä, pienen kävelymatkan päässä Suomenlinnan päälaiturista.

Tavoitteena on avata ravintola ensi viikon loppuun mennessä, jolloin avajaisia päästäisiin viettämään vappuaattona 30.4.2021.

Toiminta jatkuu Merja Helaniemen ravintolakonseptin pohjalta

Edesmenneen Merja Helaniemen toteuttama Bastion Bistro -ravintolakonsepti on nimensä mukaisesti maukkaisiin ruokiin ja juomiin keskittynyt, kohtuuhintainen Suomenlinnan saaristoravintola, jonne on helppo tulla viihtymään. Bastion Bistron toimintaa tullaan jatkamaan Helaniemen alkuperäisen konseptisuunnitelman pohjalta.

Merja Helaniemen puoliso, Lauri Helaniemi, on tyytyväinen siihen, että Restel päätti ryhtyä Bastion Bistron toiminnan ylläpitäjäksi ja kehittäjäksi.

“On upeaa saada Merjan kanssa suunnittelemallemme konseptille jatkaja, joka vie eteenpäin ja vahvistaa Bastion Bistron ravintolakokonaisuutta.”

Suomenlinnan hoitokunta toivottaa Restelin lämpimästi tervetulleeksi Suomenlinnaan.

“On hienoa saada Restelin kaltainen toimija linnoitukseen. Uskomme, että pystymme yhdessä kehittämään Suomenlinnan houkuttelevuutta entistä paremmaksi ja tuomaan yhä enemmän lisäarvoa alueen tarjontaan”, hoitokunnan johtaja Ilari Kurri kommentoi uuden vuokralaisen saapumista linnoitukseen.

Bastion Bistro sopii osaksi Restelin ravintoloiden kokonaisuutta

Monipuolinen bistroravintola, joka tarjoaa maittavan ruoan lisäksi upeita kokous- ja juhlatiloja, laadukasta cateringia ja monipuolista oheisohjelmaa merellisessä Suomenlinnassa on paikkana persoonallinen ja elämyksellinen. Se istuu hyvin Food&Events Tapahtumaravintoloiden ravintolatarjonnan kokonaisuuteen.

”Bastion Bistro sopii täydellisesti ravintolaportfolioomme, josta löytyy muitakin historiallisia ja yksilöllisiä ravintoloita, kuten Ravintola Mestaritalli Töölössä ja Koiviston Huvila Espoossa”, Food&Events Tapahtumaravintoloiden ketjujohtaja Kristian Helanne toteaa.

Bastion Bistrossa näkyvät urbaanit, kansainväliset vaikutteet ja niiden perinteitä halutaan vaalia ja kehittää. Palvelukonsepti mukautuu saaren monimuotoisten sesonkien ja asiakasryhmien ympärille.

”Ruokalistan suunnittelu pohjautuu klassiseen eurooppalaiseen keittiöön, jossa ruokalistan raaka-aineet ovat vastuullisesti lähellä tuotettuja ja valmistettuja”, Food&Events Tapahtumaravintolat -ketjun keittiöpäällikkö Kim Palhus kertoo. “Bastion Bistron ruokafilosofia kiteytyy Orson Wellesin kuolemattomaan lausahdukseen: Älä kysy, mitä voit tehdä maasi puolesta. Kysy mitä on lounaaksi.

Ravintola, kokoustila, juhlapaikka, catering-tarjoaja

Bastion Bistro on helppo paikka piipahtaa. Se tarjoaa monipuolisena bistroravintolana mutkatonta ja herkullista ruokaa, joka on hinnoiteltu maltillisesti, sekä viehättäviä ja hyvin toimivia kokous- ja juhlatiloja, laadukkaita catering-palveluita ja monipuolista oheisohjelmaa. Kaikki tilat ravintolasalia lukuun ottamatta ovat varattavissa yksityistilaisuuksia varten.

Ruokalistat pohjautuvat klassiseen eurooppalaisen keittiöön, jossa raaka-aineet ovat vastuullisesti lähellä tuotettuja ja valmistettuja. Valmistamisessa korostuvat perinteiset saaristolaiset valmistusmenetelmät, kuten grillaaminen, liekittäminen, hauduttaminen ja keittäminen.

Bastion Bistro, Suomenlinna C 8, 00190 Helsinki

Ketjujohtaja Kristian Helanne
Restel Ravintolat Oy
Food&Events Tapahtumaravintolat

Food&Events Tapahtumaravintolat

Food&Events Tapahtumaravintolat on osa suomalaista ravintola-alan yritystä Restel Oy:tä. Food&Events huolehtii tilaisuutesi tarjoiluista sekä palvelusta, jolloin sinä voit keskittyä juhlimiseen ja seurusteluun sekä nauttia itsekin tunnelmasta.

Food&Events tarjoaa ravintolapalveluita Suomen suurimmilla tapahtuma-areenoilla kuten Hartwall Arenalla, Helsingin Jäähallilla, Espoon Metro Areenalla, Tampereen Jäähallilla, Turun Messukeskuksessa, Helsingin Musiikkitalossa sekä Lahden Sibeliustalossa, Lahden Messukeskuksessa, Pianopaviljongissa ja Lahden Konserttitalolla sekä 1.8.2021 alkaen Suomen Kansallisoopperassa ja -baletissa.

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa, työllistäen yli 2 600 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.