Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Suosittu pyöräpalvelu Pyöräkeskus avautuu jälleen perjantaina 1.huhtikuuta

Pyöräkeskus avautuu perjantaina Baanan loppupäässä Ruoholahdessa. Pyöräkeskus tarjoaa kaikille kaupunkilaisille mahdollisuuden omatoimiseen pyörän huoltamiseen ammattilaisen opastuksella. Yhteistyökumppanina on myös tänä vuonna Suomen Työsuhdepyörä Oy.

Pyöräkeskus avautuu perjantaina 1.4.2022 Baanalla Ruoholahden päässä, Porkkalankadun sillan alla. Keskuksessa kaupunkilaiset voivat huoltaa pyöräänsä itse, tarvittaessa saa apua ja opastusta ammattilaisilta. Isommissa huoltotarpeissa kerrotaan, mitä tarvikkeita tai varaosia tarvitaan sekä neuvotaan minne pyörän voi viedä huoltoon.

Keskukselta saa lisäksi tietoa kaupunkipyöristä ja käytännön opastusta niiden käytöstä. Pyöräkeskukselta löytyy myös pumppauspiste ja oleellisimmat työkalut ketjuruoskasta nippeliavaimiin. Henkilökunnalta voi kysyä myös reittivinkkejä ja apua liikennesääntöihin.

Pyöräkeskus on osa Kaupunkiliikenne Oy:n kaupunkilaisille tuottamia pyöräilypalveluita ja se on osa Helsingin kaupungin pyöräliikenteen kehittämisohjelmaa. Pyöräkeskus on toiminut jo vuodesta 2012 alkaen pienimuotoisesti ja nykyisellä paikalla Baanan varressa se on ollut vuodesta 2021. Pyöräkeskuksen ja muiden pyöräilyn palveluiden tavoitteena on kannustaa kaupunkilaisia nykyistäkin enemmän pyöräilyn pariin ja siten edistää pyöräilyä vastuullisena ja nopeana liikkumismuotona.

-       Nykyinen sijainti Baanalla on osoittautunut erinomaiseksi. Vilkkaan Baanan varressa käyttäjiä oli viime vuonna runsaasti ja asiakkaiden antama palaute palveluista oli erinomaista. Kehitämme toimintaa jatkossakin käyttäjiltä saamamme palautteen pohjalta, kertoo Kaupunkiliikenteen palveluasiantuntija Johanna Partti.

Pyöräkeskus palvelee pitkälle syksyyn maanantaista perjantaihin klo 9 – 17.

Infoboksi: Baana
Kiasmalta Ruoholahteen kulkeva 1,3 kilometrin pituinen kevyen liikenteen väylä. Kesäisin Baanan kautta tehdään vuorokaudessa noin 7000 pyörämatkaa ja vuositasolla noin miljoona.

Lisätietoja:
Magnus Liljestrand
Suomen Työsuhdepyörä Oy
puh +358 400185451

Palveluasiantuntija Johanna Partti
Pääkaupunkiseudun kaupunkiliikenne Oy
puh +358 40 6159519

Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
00099 Helsingin kaupunki

(09) 310 1071https://kaupunkiliikenne.fi/

Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy jatkaa HKL:n työtä joukkoliikenneinfran ja kaluston ylläpitäjänä ja kehittäjänä sekä metron ja raitiovaunujen liikennöijänä. Vastaamme myös Suomenlinnan lautan liikennöinnistä sekä Helsingin kaupunkipyöräpalvelusta.

Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Runeberginkadulla uusitaan raitiotiekiskoja6.5.2022 10:23:14 EEST | Tiedote

Kaupunkiliikenne Oy uusii raitiotiekiskoja Runeberginkadulla Pohjoisen Hesperiankadun risteyksen läheisyydessä. Raitiotiekiskoja uusitaan noin 25 metrin matkalta. Ratatyö valmistuu toukokuun lopulla. Risteysaluetta ei töiden aikana suljeta liikenteeltä. Raitiotiekiskot ovat elinkaarensa päässä, ja ne on uusittava. Työssä hyödynnetään Runeberginkadun raitioliikennekatkoa. Lisätietoa Runeberginkadun liikennekatkosta HSL:n sivuilla.

Metroliikenne osittain keskeytetty – ratavauriota korjataan parhaillaan28.4.2022 19:34:17 EEST | Tiedote

Metroliikenne on turvallisuussyistä osin keskeytetty Herttoniemen ja Siilitien välillä olevan ratavaurion vuoksi. Metro liikennöi tällä hetkellä keskustasta itään Kulosaareen asti ja välillä Siilitie-Mellunmäki ja Itäkeskus-Vuosaari. Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:n ratakunnossapito on paikalla ja vauriota korjataan parhaillaan. Tällä hetkellä näyttää siltä, että metrorata saadaan yhden raiteen ajoon vielä tämän illan aikana. Kun edellytykset täyttyvät, metroliikenne voidaan käynnistää molemmilla raiteilla nopeusrajoituksin. Kyseessä on radan alla oleva vajoama Herttoniemen ja Siilitien välisellä rata-alueella. Vaurio on todennäköisesti aiheutunut lähistöllä tehtävästä maanrakennustyöstä. Metroliikenteestä ja korvaavista yhteyksistä lisätietoa hsl.fi.