Suositut smash-burgerit ovat tulleet jäädäkseen – Friends & Brgrs myynyt kuudessa vuodessa yli 3,5 miljoonaa hampurilaista
Smash-burgerit ovat nousseet hampurilaismaailman polttavimmaksi trendiksi. Niin kotikokit kuin ravintola-asiakkaat hurmanneiden burgereiden suosio Suomessa on kasvanut tasaisesti sen jälkeen, kun Friends & Brgrs toi markkinoille smash-hampurilaisensa vuonna 2014. Friends & Brgrs on perustamisestaan lähtien myynyt yli 3,5 miljoonaa hampurilaista, ja samalla luonut smash-valmistustavan myötä täysin uuden segmentin Suomen hampurilaismarkkinoille.

Friends & Brgrsilla on 13 ravintolaa ja suurin markkinaosuus hampurilaisten fast casual -segmentissä. Brändin pilari, tuoreet kotimaiset raaka-aineet ja valmistus paikan päällä, houkuttelee asiakkaita myös haastavan koronakriisin aikana. Suomessa kasvava kiinnostus smash-hampurilaisia kohtaan on positiivinen asia ketjulle, joka esitteli ”murskausmenetelmällä” valmistetut hampurilaiset suomalaisille vuonna 2014.
- Tuotemerkkimme tunnetaan yhä paremmin Suomessa ja ihmiset arvostavat toimintatapojamme. Uskomme, että smash-paistomenetelmä antaa hampurilaisille parhaan mahdollisen maun, ja siksi se oli meille alusta alkaen luonnollinen valinta ketjuamme perustettaessa. Smash-menetelmä asettaa lihalle kunnianhimoisia vaatimuksia, jotta tulos olisi paras mahdollinen – ja tämä sopii meille erinomaisesti. Jauhamme kaiken lihan itse ravintoloissa, kertoo Friends & Brgrsin toimitusjohtaja Peter Fagerholm.
Friends & Brgrs on tällä hetkellä vahvassa kasvuvaiheessa. Yhtiö on avannut tänä vuonna neljä uutta ravintolaa. Menestys koronakriisin aikana selittyy vahvalla konseptilla ja laadukkaalla tuotteella.
- Meille hampurilainen on vähän enemmän kuin ”vain pelkkä” hampurilainen. Uskon, että myös asiakkaamme ovat tämän oivaltaneet. Olemme avanneet koronavuoden aikana ravintolat Jyväskylään, Helsinkiin, Espooseen ja Rovaniemelle, ja lähiviikkojen aikana uusia avauksia tehdään myös Lappeenrantaan ja Kuopioon. Kasvuvauhti tulee jatkumaan myös ensi vuonna, Fagerholm lisää.
Smashing eli murskaaminen on yksi monista tekniikoista hampurilaisten paistamisessa. Smash tarkoittaa, että löyhästi koostetut jauhelihasta valmistetut pallot painetaan alas sopivalla paineella kuumalle paistopinnalle. Tämä aikaansaa maksimaalisen, rapean paistopinnan ja maun, jota kutsutaan myös crustiksi. Lihaneste jää pihviin, mikä luo mehukkaan makuelämyksen. Jauhetun lihan laatu ja oikea rasvapitoisuus ovat tärkein osa hyvän smash-hampurilaisen valmistuksessa.
Lisätiedot:
Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, Friends & Brgrs Oy Ab, puh. +358 50 553 3665
peter.fagerholm@friendsandbrgrs.com
Avainsanat
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Perustimme Friends & Brgrs:n todellisille hampurilaisten ystäville, sillä sellaisia olemme itsekin.
Siksi leivomme sämpylämme itse, jauhamme lihan omassa keittiössämme ja kypsennämme ranskalaisemme triple-cooked-menetelmällä. Emme tyydy oikoteihin, vaan käytämme ainoastaan parhaita tuoreita raaka-aineita ja hankimme ne tuottajilta, joihin voimme luottaa.
On taatusti helpompiakin tapoja tehdä hampurilaisia, mutta epäilemme että ei parempia.
Sebastian, Rasmus, Kaj, Saul, Ole, Peter
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Friends & Brgrs
Smash-burgarna har kommit för att stanna - Friends & Brgrs har sålt över 3,5 miljoner burgare på sex år17.12.2020 10:30:00 EET | Tiedote
Smash-burgare har blivit den hetaste trenden i burgerbranschen, både bland restauranger och hemma-kockar. Populariteten i Finland har ökat stadigt sedan Friends & Brgrs lanserade sina smash-burgare år 2014. Sedan dess har kedjan sålt över 3,5 miljoner burgare, och därmed skapat ett nytt segment på den finländska burgermarknaden.
Ambitiösa tillväxtmål för Friends & Brgrs – sex nya restauranger under slutet av året15.9.2020 08:30:00 EEST | Tiedote
Hamburgerkedjan Friends & Brgrs öppnar detta år sex nya restauranger. Kedjan, som är känd för sina kvalitetsburgare, öppnade sin 11. restaurang i centrum av Jyväskylä i augusti. Under slutet av året öppnas nya restauranger i Helsingfors, Esbo, Villmanstrand, Kuopio och Rovaniemi. Företaget strävar till att bli det ledande hamburgarbrandet i Finland och kommer inom tre år att sysselsätta 1 000 unga duktiga medarbetare.
Friends & Brgrsilla kunnianhimoiset kasvutavoitteet – kuusi uutta ravintola-avausta loppuvuoden aikana15.9.2020 08:30:00 EEST | Tiedote
Hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa tänä vuonna kuusi uutta ravintolaa. Laatuburgereistaan tunnettu suosikkiketju avasi elokuussa 11. ravintolansa Jyväskylän ytimeen. Loppuvuoden aikana uusia ravintoloita avataan Helsinkiin, Espooseen, Lappeenrantaan, Kuopioon ja Rovaniemelle. Yhtiö aikoo nousta Suomen johtavaksi hampurilaisbrändiksi ja työllistää kolmen vuoden aikana tuhat nuorta osaajaa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme