SuPer ryhtyy järjestöllisiin toimiin, jos työsuhdeturvaa heikennetään

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ryhtyy järjestöllisiin toimiin, mikäli hallitus heikentää työsuhdeturvaa. Superilaisia työskentelee pienissä sote-alan yksityisissä yrityksissä, joiden määrä tulee kasvamaan sote-uudistuksen myötä.

Hallitus yrittää parantaa työllisyyttä keventämällä yksilöllisen irtisanomisen kriteereitä alle 20 henkilöä työllistävissä yrityksissä. Tämä asettaa työntekijät eriarvoiseen asemaan ja heikentää työntekijöiden työsuhdeturvaa.

- SuPer ei voi hyväksyä työnantajalle tarjottavaa mahdollisuutta irtisanoa työntekijöitä kevyin perustein, puheenjohtaja Silja Paavola sanoo.

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, 050 5275 085

SuPer esittää pakollisia soveltuvuuskokeita ja valtakunnallista loppukoetta lähihoitajatutkintoon11.1.2019 05:38Tiedote

SuPer vaatii pakollisia, karsivia soveltuvuuskokeita ja valtakunnallista loppukoetta lähihoitajatutkintoon. Kaikkea hoitotyötä ohjaavat ihmisoikeudet, hoitotyön arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet. - Asiakas- ja potilasturvallisuus ei saa vaarantua missään tilanteessa. Tämä on turvattava opiskelijavalinnassa, koulutuksen aikana sekä valmistuessa, puheenjohtaja Silja Paavola sanoo.