Superilaiset eivät tee lakon alaista työtä Turussa

Suomen lähi- ja perushoitajaliiton SuPerin jäsenet pitäytyvät omissa työtehtävissään JHL:n ja Jytyn lakon aikana Turussa.

Superilaiset lastenhoitajat keskittyvät omiin tehtäviinsä turkulaisissa päiväkodeissa.

– Kaikelle työlle on omat ammattilaiset, joiden osaamista on syytä arvostaa. Superilaiset keskittyvät omiin tehtäviinsä. Emme tee lakon alaista työtä, sanoo SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola.

Ammattiliitot JHL ja Jyty aloittivat keskiviikkoaamuna kolmen päivän lakon Arkeassa, joka tuottaa tukipalveluja Turun kaupungille. Kaupungin omistamassa yhtiössä työskentelee noin 1000 henkeä.  Arkea toimittaa ruoan Turun päiväkoteihin ja kouluihin. Sen alaan kuuluvat myös kiinteistöhuolto ja siivous.

Arkea on ilmoittanut siirtävänsä henkilöstön halvempiin työehtosopimuksiin, joissa palkat ja muut työsuhteen ehdot heikkenisivät merkittävästi.